fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארקדי פומרנץ: העיר קפאה על שמריה

ארקדי פומרנץ, מעלות. בן 43, נשוי לגרטה פלוס שלושה: קרן-הודל (16), יובל (12) וליאל (שנתיים)
ארקדי פומרנץ
דוגמא לדו קיום. ארקדי פומרנץ (צילום: יח"צ)
ארקדי פומרנץ
להפנים את נפתלי הפוליטיקה. ארקדי פומרנץ (צילום: יח"צ)

מקצוע: הנדסאי מכונות, תואר ראשון במינהל עסקים.

סיעה: מעלות תרשיחא ביתנו.

רזומה: סגן וממלא מקום ראש העירייה. היה מועמד לכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, מועמד לכנסת מטעם הליכוד – ישראל ביתנו, יו"ר ועד עובדים ברכבת ישראל – מהנדסים, הנדסאים ואקדמאים, חבר דירקטוריון בחברת המתנ"סים במעלות~תרשיחא.

מצע: סוד גלוי הוא בקרב תושבי העיר, כי ב-10 השנים האחרונות, העיר קפאה על שמריה ובוודאי שלא השיגה תוצאות כפי שהן ניכרות בערים השכנות לנו: כרמיאל, עכו, נהריה ואפילו שלומי. כשאנו שואלים את עצמנו מה הן הסיבות לכך התשובה ברורה: בראש העיר עומד אותו אדם כבר 37 שנים. במקביל, הוא מכהן גם כיו"ר המרכז לשלטון המקומי. אין לו זמן למעלות-תרשיחא, לכן רמת החינוך בירידה. מעלות-תרשיחא תופסת את אחד המקומות הנמוכים בטבלת ההשוואה של משרד החינוך בנוגע להישגי הבגרויות. אנחנו נגדיל באופן משמעותי את הקצאת התקציבים לחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

ב-15 השנים האחרונות חלה תופעה מדאיגה של עזיבת צעירים ומעבר ליישובים שכנים. בכוונתנו להציע באופן מיידי שורה של תמריצים כלכליים ותעסוקתיים, במטרה להשאיר את הצעירים בעיר ולנסות להחזיר את העוזבים. בנוסף, אנו חייבים להביא לעיר שלוחה של מוסד אוניברסיטאי, לפתח עבודות מזדמנות עבור הצעירים, להביא מיזמי תיירות ולפתח את נושא הבאת היי-טק וחממה טכנולוגית לעיר.

על העיר: אני יכול להמשיל את מעלות-תרשיחא לתפוח, שנראה יפהפה מבחוץ, אולם בפנים הוא רקוב. מבחינה כספית, המצב קטסטרופה. אנחנו נמצאים בגירעון של כ-95 מיליון שקלים, העיר נראית לא נקייה, בלשון המעטה, יש בה 24 מנקי רחובות בלבד על 24 אלף תושבים. כלומר, מנקה אחד על 1000 תושבים. אין תעסוקה, הצעירים עוזבים, העיר הופכת להיות נתמכת רווחה, אין אטרקציות תיירותיות, אין איפה לשתות כוס קפה. מזל שיש לנו את תרשיחא ומעיליא. העיר הופכת לזקנה ואם לא נעשה מספר צעדים דרסטיים, אין לנו עתיד".

הדבר הראשון שאעשה אם וכאשר אבחר: אזמן ישיבת חירום הכוללת את בכירי העירייה, משרד הפנים ואנשים חדשים שלנו, כדי להכין תוכנית אסטרטגית מהירה לפיתוחה של העיר והתושבים.

מילה טובה: בשלוש השנים האחרונות עבדתי לצידו של ראש העירייה שלמה בוחבוט ולמדתי ממנו רבות, לחיוב ולשלילה. לימוד זה גרם לי להבין ולהפנים טוב יותר את נפתולי הפוליטיקה המקומית והארצית.

דבר האשה, גרטה גוטמן-פומרנץ: "אני מכירה את ארקדי יותר מ-23 שנה. אני יודעת שניתן לסמוך עליו וללכת אחרי ההחלטות שלו בעיניים עצומות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות