fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מנהלת בית ספר תובעת הורים שניסו להדיחה

תביעת דיבה ראשונה מסוגה:רותי סקרישבסקי, מנהלת בית הספר ניצנים בכרמיאל, תובעת את הורי התלמידים, בטענה כי הכפישו את שמה. תחילת הפרשה בחודש יוני לפני שנה, בסכסוך בין הנהגת ההורים להנהלת בית הספר, במסגרתו דרשו ההורים את פיטורי המנהלת
בית ספר ניצנים (צילום: אלכס הובר)
בית ספר ניצנים (צילום: אלכס הובר)

בתום מספר שנים של חיפוש מענה מתאים לתלמידי אשחר ולתלמידים מכרמיאל שחפצו בחינוך משלב הוסב, בתמיכת המועצה האיזורית משגב, עיריית כרמיאל ומשרד החינוך, בית הספר ניצנים בכרמיאל לבית ספר משלב. עם זאת, בית הספר נמצא בכותרות זה זמן מה. לפני קצת פחות משנה קבוצת הורים בכרמיאל ניסתה לכאורה, להדיח את רותי סקרישבסקי מנהלת בית הספר ניצנים, והניסיון לא הצליח. כעת תובעת המנהלת את ההורים תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים בטענה שהכפישו את שמה. ההורים לא מוכנים לוותר ונחושים בדעתם להוכיח את צדקתם.

כאמור, תחילת הפרשה כפי שפורסמה בעיתון 'צפון 1 כרמיאל' בחודש יוני 2014, כאשר נוצר סכסוך בין הנהגת ההורים להנהלת בית הספר ועלתה התהייה האם זה סופו של בית הספר משלב ניצנים. הנהגת ההורים דרשה את פיטורי המנהלת רותי סקרישבסקי, כתנאי להמשך לימודי ילדיהם בבית הספר. הקרע העמוק בין הנהגת ההורים לבין מנהלת בית הספר הטיל צל כבד על המשך פעילות בית הספר המשלב. לטענתם של הנהגת ההורים, הנהלת בית הספר גילתה אטימות בהתנהלות לא תקינה.

ועדי הורים בבתי ספר ברחבי הארץ מתעמתים לא אחת עם מנהלים ומורים, מנסים לגרום להפסקת עבודתם באמצעות מחאות מאורגנות. בכרמיאל המחאה נגד המנהלת נכשלה, בהמשך הובילה לתביעת דיבה תקדימית: דורשת מההורים לפצות אותה בכחצי מיליון שקלים בגין פגיעה בשמה הטוב, לטענתה.

סבין יעקובוביץ אחת משני ההורים הנתבעים סיפרה ל'צפון-1': "אנחנו פעלנו מתוך אכפתיות, שליחות, דאגה לחינוך ילדינו ולטובת בית הספר בתהליך של שיקום. רצינו לבנות, לנהל דו שיח, להיות בעשייה חינוכית משמעותית. עם המנהלת פעלנו ברמת התפקוד, הניהול והערכים, לא ברמה האישית. כל מה שנכתב על ידי ההורים במכתבים, פניות, מיילים ועצומה הוא אמת. באנו בידיים פתוחות ונתקלנו בדלת סגורה".

מתי נתבעת על ידי המנהלת?
"היא תבעה אותי באמצע חודש אוקטובר האחרון, בנימוק של הוצאת דיבה. אני הייתי נציגת כיתה ג'1 בוועד ההורים, עם שתי אמהות נוספות".

למה נאלצתן לעזוב את בית הספר?
"הורי הילדים המגיעים מאשחר שהם דתיים, הודיעו שהם עוזבים ואני באתי לניצנים כדי להצטרף לחינוך המשלב חילוניים ודתיים. הייתה אווירה מאוד מתוחה בבית הספר, פרובוקציות מילוליות מצד האבא שהמנהלת בחרה בו כדי להיות יו"ר ועד הורים.  וגם תוצאות המיצב היו מאוד נמוכות.

"בסוף חודש יוני השנה שעברה המנהלת נתנה הוראה לשומר לאסור עליי להיכנס למסיבת סיום עם בתי בת ה-9. לא עשיתי סיפור, לא הגשתי תלונה, פשוט התקשרתי למפקחת בית הספר שהתערבה כדי שכן ייתנו לי להיכנס. מאירוע זה הבנתי שאין מנוס אלא לעזוב. אנחנו עזבנו והיא נשארה, ועכשיו, היא פונה אלינו בתביעת השתקה והפחדה".

בית ספר ניצנים (צילום: אלכס הובר)
בית ספר ניצנים (צילום: אלכס הובר)

יעקובוביץ, שאינה משלימה עם העובדה שמכל הפעילות סביב הנושא בשנה שעברה רק נגד שניים הוגשה תביעת הענק אומרת: "התביעה של רותי סקרישבסקי גורמת לי נזקים מיידיים ורב תחומיים, בכספי, בזמני, שמתווספים לנזק הראשי – בתי ואני נאלצנו לעזוב בית ספר שבו ההורים יצרו חיבור קהילתי מאוד מבטיח ברוח משלבת. כל הסיפור הזה הוא כאב לב גדול. למה לתבוע הורים? הרי המנהלת נשארה בתפקיד ואנחנו עזבנו.

" ללא הסבר, המנהלת תבעה שני הורים בודדים מתוך הורים רבים שהעלו שאלות לגיטימיות ונתקלו בסירוב לתקשר ולעבוד ביחד. הם פנו בכתב לכל הגורמים האפשריים,  ו-190 הורים חתמו על בקשה להחליף את הנהלת בית ספרם. ערן ואני היינו שני נציגים מתוך 36 נציגי כיתות. כל המכתבים נשלחו על ידי נציגי כיתות בשם ההורים.  קשה לתאר מה עבר על ההורים ועל הילדים, הייתה תקופה עצובה ומתסכלת כי אנחנו ההורים הרגשנו ממש לבד". בינתיים, שליש מתלמידי ניצנים עזבו ועברו לבתי הספר האחרים בקיץ 2014 ובית הספר ניצנים היום מונה כיתה אחת בשכבה, וסך הכל כ-180 תלמידים.

ממחוז הצפון במשרד החינוך נמסר כי: "פעילותה של מנהלת בית הספר בערכאות מול הורים לשעבר היא פעילות ברמה הפרטית ובמישור האישי ואין למחוז עילה לעסוק בכך". על פי כתב ההגנה שהוגש מדובר ב"תביעת השתקה שמטרתה להלך אימים על הנתבעים, להניאם מלהעלות סוגיות בעלות עניין ציבורי, הנוגעות לקהל התלמידים בבית הספר". התביעה אמורה להתברר בבית הדין ביום ראשון הבא, ב-8 למרץ. מהמנהלת סקרישבסקי לא התקבלה תגובה עד כה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות