fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הביקורת תתכנס לראשונה זה חמש שנים

ולעירייה יש גם הסבר מדוע לא התכנסה עד כה הוועדה: "למרות הפצרותיו של ראש העירייה עדי אלדר, בחרו יושבי הראש בשנים עברו שלא לכנס את הוועדה"
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)
משה קונינסקי
ממצאים רבים. קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר הוסכם כי חברי ועדת הביקורת שלומי בטאן ואיתן וידר יפסיקו את חברותם בוועדת ההנהלה של הקואליציה כתנאי לצירופם לוועדת הביקורת, כפי שנדרש על פי החוק וכפי שמסבירה דוברת העירייה: "בעיקרון, חבר ועדת ביקורת יכול להיות כל חבר מועצה למעט ראש העירייה, סגניו וחברי ועדת הנהלה".

ההחלטה התקבלה לאחר שיו"ר האופוזיציה משה קונינסקי, שהוא גם יו"ר הוועדה, הגיש הצעה לסדר, בה טען, כי שיבוצם של שני חברי המועצה בוועדת הביקורת לצד היותם חברים בהנהלת הקואליציה עומד בניגוד להנחיות משרד הפנים. החלטה זו סללה את הדרך לכינוסה של ועדת הביקורת בחודש מאי הקרוב, שלטענת

קונינסקי לא התכנסה חמש שנים. קונינסקי ציין כי כבר תיאם ישיבת עבודה עם מבקר העירייה במטרה לקבוע תיאום ציפיות ולוחות זמנים לכינוס הועדה. לדבריו, יידרשו מספר חודשים לסיים את הדיונים על דוחות הביקורת שנערמו בעירייה במשך חמש שנים.

קונינסקי: "תפקוד עיריית כרמיאל וגופי הסמך שלה, ארבעה ספרים עבי כרס הכוללים דוחות וממצאים רבים, יובאו לדיון הוועדה שתחל עבודתה החודש. ממצאי דוחות הביקורות כוללים ממצאים רבים לגבי התנהלות העירייה וגופי הסמך שלה וביניהם רשת המתנ"סים והבריכה העירונית והיכל התרבות. מאז שנת 2009 לא התכנסה ועדת הביקורת של עיריית כרמיאל, ספרי ביקורת שנכתבו הן על ידי מבקר העירייה יוסי אבן צור והן על ידי מבקר המדינה לא נידונו בוועדה, וכך נמנע מתושבי כרמיאל המידע לגבי החברה הכלכלית ועמותת הפסטיבל. כל גופי הסמך הללו גוררים כזכור גירעונות בגובה 18 מיליון שקלים".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "למרות הפצרותיו של ראש העירייה עדי אלדר לכנס את ועדת הביקורת, בחרו יושבי הראש בשנים עברו שלא לכנס את הוועדה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות