fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזרעה: פולש שנטע עצי זית בניגוד לחוק נאלץ לפנותם

בעקבות פעולות אכיפה של רשות מקרקעי ישראל, פונה הלילה מסיג גבול שניסה להשתלט על הקרקע. הפולש עקר את עצי הזית שנשתלו בניגוד לחוק
עצי זית
עצי זית (צילום: פנתרדמיה)
עצי זית
עצי זית (צילום: פנתרדמיה)

עצי זית שנשתלו, ללא היתר ובניגוד לחוק, על אדמות מדינה חקלאיות בכפר מזרעה הסמוך לנהריה, בשטח שגודלו כדונם, פונו על ידי מסיג הגבול שניסה להשתלט על הקרקע, בעקבות פעולת אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הפולש נאלץ להתפנות לאחר שהובהר לו כי אם לא ייעשה כן יפונה בכוח וייתבע על עלויות הפינוי.  הפולש נאלץ לעקור ולפנות את עצי הזית בפינוי עצמי לאחר הפעלת לחץ כבד מצדם של מפקחי רמ"י ולאחר שהובהר לו שעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, הינה עבירה פלילית שעונשה עד שנה מאסר בפועל.

הפלישה לאדמות המדינה התגלתה במהלך אחת הפעילויות שמנהל אגף הפיקוח ברשות מקרקעי ישראל לניטור עבירות בנייה וקרקע. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל התריעו בפני הפולש כי אם לא יפנה את השטח בעצמו, הוא יפונה מהשטח ואף תוגש נגדו תביעה כספית, בה יידרש להשיב לקופה הציבורית את עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות האבטחה, כוח האדם והפעלת הציוד המכני. בעקבות ההתראה שקיבל, החליטו הפולש להימנע מהליך הפינוי, וביצע פינוי עצמי במהלכו עקר ופינה את עצי הזית, והחזיר את השטח לקדמותו, כאשר בסוף ההליך שילטו מפקחי רמ"י את השטח בשלטי אזהרה והחזירו אותו למאגר הקרקעות הציבורי.

"כחלק מהמאבק המתמשך בעברייני המקרקעין, אנו יוזמים מדיניות אכיפה תקיפה כנגד תופעת הפלישות לקרקעות הציבור, במסגרתה אנו תובעים עברייני מקרקעין על עלויות השימוש בקרקע, ועלויות הפינוי וההריסה הנדרשות מהמדינה כדי להחזיר את השטח לקדמותו", אמר יובל כהן, סגן מנהל המרחב חיפה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות