fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השיטה: מכרו קרקע ודיווחו על מכירת דירה

במס ההכנסה חוקרים חשד להתחמקות מתשלום מס שבח ממכירת קרקעות בבוסתן הגליל. נחשפו שש עסקאות. שווי העלמת המס: מאות אלפי שקלים
בוסתן הגליל
בוסתן הגליל (צילום: רותם כבסה)

כחלק מהמאבק של רשות המיסים בעבירות המס בתחום הנדל"ן, חשפו חוקרי מס ההכנסה חיפה חשד לקנוניה של מכירת קרקעות במושב בוסתן הגליל כדירות מגורים, במטרה להתחמק מתשלום מס שבח על ידי המוכרים ולהקטין את נטל התשלום של מס הרכישה על ידי הקונים. ההתחמקות מתשלום המיסים בפרשה, להערכת מס ההכנסה, נאמדת במאות אלפי שקלים.

בוסתן הגליל
בוסתן הגליל (צילום: רותם כבסה)

ביום שלישי השבוע הוגשו 12 בקשות מעצר ושחרור בערבות לבית משפט השלום בחיפה נגד כל המעורבים. הם נחשדים במסירת הצהרה כוזבת במזיד ובכוונה להתחמק ממס או לעזור לאחר להתחמק ממס. השופט עמית רוזינס נעתר לבקשת רשות המיסים והתיר את שחרורם בערבות של המעורבים בתנאים מגבילים לצורך המשך חקירה.

הפרשה נחשפה לאחר שעובדי משרד מיסוי מקרקעין חיפה הבחינו במספר עסקאות בעלות אופי זהה החוזרות על עצמן. על פי החשד, הקנוניה בוצעה בשיטה הבאה: המוכרים דיווחו על מכירה כוזבת של דירת מגורים בפטור ממס שבח, כאשר במקביל, דיווחו הרוכשים על קניית דירה למגורים. בפועל התברר כי העסקה הייתה של מכירת קרקעות החייבת במס שבח ולא של דירות מגורים פטורות. בסך הכל חשפו החוקרים שש עסקאות שהתבצעו בשיטה הזו בבוסתן הגליל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות