fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפריפריה על המפה: שמונה רכבות ייצאו מנהריה ועכו בשעה אחת

מהפכה תחבורתית במטרופולין הצפוני: הגדלה משמעותית בתדירות הרכבות ושיפור בשירות בתחנות הרכבת שבין נהריה וחיפה. ממוצקין ייצאו חמש רכבות בשעות השיא
רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

רכבת ישראל משיקה לוח זמנים חדש לחלוטין. לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה בין נהריה וקרית מוצקין, יחול שיפור משמעותי בתדירות הרכבות והשירות שניתן בכל תחנות הרכבת בין נהריה וחיפה חוף הכרמל.

במוצאי השבת, ה-14.6, תשיק רכבת ישראל לוח זמנים חדש לחלוטין, המהווה תשתית להמשך הגדלת תדירות הרכבות בלוחות הזמנים הבאים ושיפור השירות לנוסעים. בנהריה ייצאו שלוש רכבות בשעה בשעות השיא ושתי בשעות השפל-תוספת של רכבת בכל שעה. בעכו ייצאו ארבע רכבות בשעות השיא ושלוש רכבות בשעות השפל -תוספת של 2 רכבות בכל שעה.

בקרית מוצקין ייצאו חמש רכבות בשעות השיא ושלוש רכבות בשעות השפל עם תוספת של רכבת בשעה לאורך כל שעות הפעילות. בחיפה יפעלו שש רכבות בשעה מתחנות חיפה מרכז ומחוף הכרמל וארבע רכבות בשעות השפל עם תוספת של רכבת בשעה לאורך כל שעות הפעילות). במהלך 16 השנים האחרונות, פעלה רכבת ישראל על בסיס לוח זמנים אחיד, כאשר התוספת של מאות הרכבות החדשות השתלבו בתוכו, כטלאי על טלאי.

במהלך החודשים האחרונים בוצעה עבודה נרחבת ונערכו סימולציות רבות, על מנת לייצר לוח זמנים חדש לחלוטין שיאפשר לרכבת ישראל לממש את תכניותיה להגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות לנוסעים. זאת, במקביל לפיתוח התשתיות המואץ של השנים האחרונות, הכולל תוספת ציוד נייד ושינויים נוספים.

רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

לוח הזמנים החדש כולל הפעלה של 451 רכבות ביממה, המהוות תוספת של 49 רכבות נוספות ל-402 הרכבות גידול של 12.2 אחוז הפועלות בלוח הזמנים הנוכחי. הרכבות החדשות כוללות בעיקר תוספת רכבות פרבריות במטרופולין חיפה ובמסילת החוף והן תבאנה לשיפור השירות, הגדלת התדירות ומענה מיטבי לביקושים הקיימים.

בלוח הזמנים החדש ניתן דגש על חיזוק השירות הרכבתי במטרופולין חיפה: הגדלה משמעותית בתדירות הרכבות במטרופולין הצפוני ובקווי הרכבת המזינים בין חיפה ונהריה, דרך עכו והקריות. הגדלת תדירות הרכבות מתאפשרת לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה ב-2013. הרכבות החדשות תספקנה שירות לאורך כל היום, בתחנות שבין נהרייה וחיפה חוף הכרמל.

לדברי מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "חברת רכבת ישראל נמצאת בצמיחה מואצת והיעד הבא שלנו הוא לחצות את רף 50 מיליון הנוסעים. כחלק מהמאמץ המתמיד שלנו לשיפור השירות ועל מנת לעמוד ביעדי הצמיחה של השנים הקרובות, בנינו לוח זמנים חדש הכולל תוספת של עשרות רכבות ומאות עצירות בתחנות."

עוד הוסיף כי: "לוח הזמנים החדש, השונה לחלוטין מקודמו, מציע הגדלת התדירות והגדלת היצע המושבים, הארכת שעות פעילות ומענה מיטבי לביקושים. ביצענו עבודה רבה בכדי לשלב את עשרות הרכבות החדשות שקלטנו בשנים האחרונות בתוך לוחות הזמנים החדשים, במקביל ליצירת תשתית חדשות ומתוך ראייה עתידית של קווי הרכבת שיפתחו בשנים הקרובות".

לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בלוחות הזמנים החדשים באתר האינטרנט או באפליקציה של רכבת ישראל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות