fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכן כלבך לחג

הוטרינר ד"ר פביאן בן זקן, מנחה אותנו מה לעשות עם הכלב בפסח, למשל אם יוצאים לחופשת פסח, והיכן להושיבו בליל הסדר. ואם אתם מחפשים כלבים מקסימים לאימוץ, הביטו באופציות המוצעות כאן
הכלב ג'וני (צילום: מסדה גורן)
הכלב ג'וני (צילום: מסדה גורן)

אמר משה לפרעה: "כחצות הלילה אני יוצא בתוך מצרים ומת כל בכור בארץ מצרים. הייתה צעקה גדולה בכל ארץ מצרים, אשר כמוהו לא נהייתה וכמוהו לא תוסיף. ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו למאיש ועד בהמה, למען תדעון אשר יפלה ה' בין מצרים ובין ישראל". המשמעות היא שכשתפרוץ זעקה במצרים, בעת פעולתו של מלאך המוות על בכורי מצרים , הכלבים יהיו בשקט. ואכן, למרות נטייתם לנבוח בלילה, לאור המהומה שהתחוללה, הם היו שקטים ולא נבחו. והיום, אלפי שנה לאחר מכן, לא נפצה אותם ונהנה מנוכחותם בארוחת החג?

קחו חשבון את אופיו של הכלב ומוכנותו להיות בחברת אנשים רבים, שחלקם זרים לו. כלב בפאניקה יגרום סבל לו ולאורחים. לכלב כזה כדאי למצוא פינה שקטה או חדר בבית ולבודד אותו לכמה שעות. אם הכלב חביב ולא נוטה להילחץ או לתקוף, אפשר להשאירו משוחרר כדי שייהנה מליטופי האורחים.

לא כדאי להלעיט את הכלב במאכלים משולחן החג, ובמיוחד אין לתת לו מוצרי חלב, שום ובצל, עצמות או בשר שומני מדי או בלתי מבושל. ענבים ושוקולד הם אף סכנת חיים ממשית. אכן, לא תמיד קל לעמוד בפני תחנוני הכלב, אבל חשוב לא להיכנע למען בריאותו. דאגו שהוא לא יהיה רעב והאכילו אותו לפני הארוחה במזון המיועד לו.

אם אתם יוצאים לחופשה מחוץ לבית, והכלב אינו נכלל בתוכנית זו, סביר להניח שתחפשו עבורו בית חלופי או פנסיון. אם בחרתם בפנסיון, ודאו שהוא פועל ברשיון ושעובדיו הם מקצועיים ואוהבי כלבים. בררו מהי הפעילות המוצעת לכלבים לחילוץ עצמות כמו הליכה ברצועה, משחק וכו'.

התרשמו מרמת הניקיון בפנסיון ואת השיטות בהן נוקטים בו, על מנת להימנע ממחלות למיניהן. ודאו גם שהם בודקים את פנקס החיסונים של הכלב שלכם, שאם כן, הם בוודאי בודקים גם את פנקסי החיסונים של שאר הכלבים. בררו מה גודל התא ומה המזון הניתן לכלב. שקלו להביא מהבית את המזון שהוא רגיל אליו. רצוי להשאיר בפנסיון את הטלפון של הווטרינר המטפל, למקרה שתתעורר בעיה רפואית.

הקיץ בפתח. בדקו כבר עכשיו אילו טיפולים על הכלב לעשות. מומלץ לבצע קיצוץ פרווה לנוחיות הכלב ולנוחיות מי שעמל על ניקוי הבית. להכוונה נוספת ניתן לפנות לוטרינר ד"ר פביאן בן זקן במספר : 2851972- 052.

אמץ כלב- כלבים שישמחו לבית חם :

שוקו
גזע: שועלי מעורב.
גיל: 8.

שקטה מאוד, ידידותית ותהיה הכלבה הכי נאמנה שיש. תשמח לבית אוהב.
לפרטים נוספים, עמותת כלבלאב, קיבוץ יסעור, לפרטים פנו לניבה במספר: 7900781- 050 או לזיו 7880170- 052.

הכלב שוקו (צילום באדיבות עמותת כלבלאב)
הכלב שוקו (צילום באדיבות עמותת כלבלאב)

ג'וני

גזע: מעורב.

גיל: 3.

גדול ויפהפה במיוחד. ידידותי מאוד. מחכה לבית אוהב שיאמץ אותו לתמיד.

לפרטים נוספים, עמותת גלבוע אוהבת חיות, שליד קרית טבעון, לפרטים ניתן לפנות לאניה במספר 6539439- 050 או לדימה 2001052- 054.

 

הכלב ג'וני (צילום: מסדה גורן)
הכלב ג'וני (צילום: מסדה גורן)

נייקי

גזע: פינצ'ר מעורב.

גיל: 9 חודשים.

חביב, חברותי ואוהב את כולם. זקוק עדיין לחינוך בסיסי ורצוי לבית שדייריו לא נעדרים הרבה זמן במשך היום.

לפרטים נוספים, אגודת צער בעלי חיים חיפה, במספר 8729696- 04.

הכלב נייקי (צילום: אגודת צער בעלי חיים)
הכלב נייקי (צילום: אגודת צער בעלי חיים)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות