fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרב דרוקמן נגד צורי. עוברים לחנייה

והשבוע קיבל ראש עיריית קרית מוצקין מכתב מעורך דינו של הרב בעניין החנייה של המקווה שהועברה לרשות כלל הציבור
יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
מאחורי הגב. הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]

שבוע לאחר שהרב הראשי של קרית מוצקין דוד מאיר דרוקמן שלח מכתב לראש העירייה חיים צורי, בו הוא רומז כי פעילותו בנוגע לבית הכנסת של הרב נובעת ממסע נקמה אישי נגדו, יצא מכתב נוסף מכיוונו של הרב, הפעם בעניין המקווה ברחוב גרושקביץ בעיר.

במכתב שנשלח על ידי בא כוחו של הרב דרוקמן, עו"ד יניב לנקרי, נטען כי העירייה לקחה את החניות הפנימיות ששירתו את באי המקווה זה עשרות שנים והעבירה אותן לכלל הציבור.

הרב דוד דרוקמן
הרב דוד דרוקמן (צילום: רותם כבסה)

כותב עו"ד לנקרי: "אירוע זה מצביע פעם נוספת על העובדה המצערת, לפיה ההתעמרות במרשי, כמו גם הניסיון הבוטה להצר את רגליו, מסמאת את עיניך ופוגעת למעשה בציבור כולו, שהרי אין הבדל בין כלה חילונית או מסורתית, לבין אדם שומר תורה ומצוות, המבקשים להשתמש במקווה הטהרה לצרכיהם".

עוד נטען במכתב, כי גזילתו של השטח ועקירת השערים במגרש החנייה הייתה פעולה בוטה המונעת מרגשי נקם עצמאיים. "נדמה, כי אדוני שכח כי במרחק של 8 מטרים משערי המקווה".

העתקים מן המכתב נשלחו לשר לשירותי דת הרב דוד אזולאי, לשכת הרבנות הראשות בירושלים ויו"ר המועצה הדתית.

חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
עו"ד יניב לנקרי: "נדמה שהקלות הבלתי נסבלת בדרך קבלת ההחלטות לכאורה, פוגעת בציבור שלם אשר משתמש במקווה לצרכיו. הניגוח האישי במרשי חוצה לו גבולות, תוך פגיעה אנושה בזכויות התושב לשימוש פרטי ואינטימי, בשם חופש הדת וקיום ההלכה. מרשי מייחל, שמר צורי יכיל, שעיר בישראל לא מנהלים באמצעות התעמרות ברב העיר… למגינת הלב, ככל שהעירייה לא תכיל כי היא חרגה מסמכותה ופעלה בחוסר סבירות, ניאלץ להביא ההכרעה לפתחו של בית המשפט המינהלי כבר בעת הקרובה".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "הנושא נדון בעבר, מוצה וטופל על פי כל כללי המינהל התקין. מוטב לדרוקמן להסדיר את דרישות משרד הבריאות שנועדו לשמירה על ההיגיינה של הטובלות במקווה ולביטחונן האישי ולהעביר באופן מיידי את אישור מהנדס הבטיחות למתקני החימום בבור הטבילה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות