בית / גליל מערבי / חדשות גליל מערבי / תקודם תוכנית מינהור רכבת השדרה מלב המפרץ לתל אביב

תקודם תוכנית מינהור רכבת השדרה מלב המפרץ לתל אביב

עו"ד דביר לנגר מקיבוץ גשר הזיו הצליח לקדם את תוכנית  מינהור רכבת השדרה. אם  תוכנית תצא לפועל, יש אדם אחד בארץ שהצליח לעשות היסטוריה עבור כל נוסעי רכבת ישראל מידי בוקר מהצפון למרכז. השבוע מדווח לנגר כי בפגישה שהתקיימה  עם מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן, הוסכם כי מנהרת השידרה (חלופה 9) תאומץ ותקודם על ידי עיריית חיפה.

פרויקט מנהור רכבת השדרה נחשף לפני כשנה בצפון -1 . מטרתה, לאפשר ליותר מ ~600 אלף תושבים בצפון להגיע לתל אביב ברכבת במהירות של 250 קמ"ש, ובתוך 28 דקות מתחנת לב המפרץ למרכז תל אביב.  על אף כל החידושים הטכנולוגיים, רכבת זו לא יכולה לפעול בתחנות הביניים כמו:  לב מפרץ, חיפה מרכז, בת גלים. כלומר: עד היציאה אל כביש החוף הרכבת גם המהירה מאד, נוסעת כפרברית ומאספת, מעכבת את הנוסעים לתל אביב בממוצע ב- 40 דקות נוספות.

עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)
עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)

לפני כשנתיים התעניין עו"ד לנגר בפרויקט שיקוע הרכבת בחיפה ומענק של 1.3 מיליארד שקלים שתיקצב משרד האוצר לטובת הפרויקט "חזית הים", אשר מטרתו, פתיחת  העיר התחתית לתושבים. לנגר הבין שאם פרויקט זה ייצא לפועל ללא חלופה עבור תושבי הצפון, הדרך לתל אביב מעולם לא תהיה רחוקה יותר ולכן הגיש בג"צ. כמו כן טען כי במידה והפרויקט יצא פעול ללא חלופה, יתקעו תושבי הצפון ללא רכבת ישירה במשך ארבע שנים עד לסיום עבודות.  הפתרון שהציע לנגר והיה ידוע לכל מוסדות התכנון היא פריצת מנהרה לרכבת מלב המפרץ בקו אחיד המקביל לקו החוף.

סדרה של דיונים החזירה את התוכנית שוב למועצה הארצית לצורך תכנון מחדש והצגת תחלופה. עו"ד לנגר מסביר כי עד כה התנגדה העירייה  באופן נחרץ ל"מנהרת שידרה" משום שהרעיון המקורי דיבר על הוצאת הרכבת הפרברית בין קריית הממשלה לבין חוף הכרמל. לאחר הוספת רכבת מהירה  מקריית הממשלה- על אותן מסילות פרבריות שנשארות עם 4 רכבות מהירות בשעה לפחות, העמדות השתנו.

"רק בהינתן שיפורים אלה עמדת רכבת ישראל ומשרד התחבורה החלו לתמוך במנהרת השידרה. לאחר שהובהר לעיריית חיפה כי הגורמים המקצועיים והפוליטיים תומכים בחלופת השידרה, העירייה הבינה שהיא לא תוכל להתקדם מילימטר עם פרויקט "חזית הים" מבלי 'לשחרר' ולייצר הסכמות עם תושבי הצפון", מסביר לנגר.

עו"ד לנגר: "מהנדס העיר הבהיר כי חיבור ישיר של תחנת לב המפרץ למרכז הארץ הוא אינטרס ברור של עיריית חיפה. כמו כן, הובהר על ידי תושבי הצפון כי לא תהיה כל התנגדות לחלופת השיקוע (חלופה 5) ו/או כל חלופת מנהור אחרת שתיבחר על ידי עיריית חיפה. מהנדס העיר ציין כי חלופה 11 (פינוי מלא של המסילה) היא מעניינת ותועבר לבחינתו של ראש העירייה יונה יהב.

"הוסכם כי העירייה תתמוך ותקדם את חלופת מנהרת השידרה (חלופה 9).  וטרמן הבהיר כי חלופת מנהרת השידרה היא אינטרס מובהק של תושבי העיר חיפה, בקו המהיר, נוכח חיבור המרכז התחבורתי של מטרופולין חיפה, תחנת לב המפרץ והעובדה כי חיבור זה נותן מענה ישיר לרכבל-הטכניון, שכונת נווה שאנן  המכילה כרבע מתושבי העיר חיפה, קרית חיים ופארק ההייטק החדש המתוכנן, בלב האינטרס החיפאי. עוד הודגש כי חיבור פארק ההייטק ב-28 דקות לתל אביב יאפשר משיכה של עסקים ממרכז הארץ לצידו הצפוני של רכס הכרמל".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה מקיימת תהליך עבודה מסודר מול הנהלת הרכבת מעבר לזה אין כרגע כל שינוי בעמדתה".

בדוק גם

צביקה גרינגולד (7) רפרודוקציה אלכס הובר

"מישהו שכח שיום כיפור ובטעות פתח רדיו, ואז הוא שומע שיש מלחמה"

  יום הכיפורים מסמל לרבים מאיתנו את המלחמה ההיא שפרצה ביום המקודש ליהדות. מלחמת יום …

במהלך האליפות גברה הקבוצה בשלב הבתים על אלופת רומניה 1:3, סיימה בתיקו 3:3 עם אלופת בוסניה, נוצחה 3:2 על ידי אלופת הונגריה וגברה על אלופת אזרבייג'ן 3:4. בשלב רבע הגמר גברה "און גל יונדאי" על אלופת צ'כיה 0:2. במשחק חצי הגמר התמודדה הקבוצה מול אלופת שוויץ. המשחק הסתיים בתיקו 2:2 והוכרע בפנדלים 7:6 לזכות שוויץ. במשחק על המקום השלישי הביסה קבוצתו של נחמני את אלופת בולגריה 2:9. סגל הקבוצה כלל את: אבי נחמני, אופיר טובול, מוטי קדוש, קיקו עמרה, קיקו כהן, עומר לוינזון, מאור לוי, יניב הראל, אלירן אלקובי, רפאל ביטון. כולם מהקריות. ביטון סיים את הטורניר כמלך השערים של הקבוצה, עם 9 שערים. עומר לוינזון 7, מוטי קדוש 6, קיקו עמרה 3, אבי נחמני וקיקו כהן 1 כ"א, השלימו את מכסת השערים. בתום הטורניר קיבלה הקבוצה גביע מטעם הליגה האירופית.

כדורגל 6X6: מקום 3 ל"און גל יונדאי" בליגת האלופות

70 קבוצות השתתפו בסלובניה באליפות אירופה בכדורגל 6X6 דרג שני. קבוצתו של אבי נחמני מקרית ביאליק עשתה הישג ענק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *