fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפא"ל תשלם ארנונה של עשרות מיליוני שקלים לקרית ים

רפאל. צילום: דורון גולן
רפאל. צילום: דורון גולן

עיריית קרית ים הודיעה השבוע כי שר הפנים אריה דרעי אישר את מסקנות הוועדה לחלוקת שטחים אשר המליצה לחייב את רפאל בתשלומי ארנונה לרשויות הגובלות איתה.

על פי ההמלצות יסופחו כל שטחי מכון דוד (רפא"ל) בהיקף של קרוב ל-7000 דונם לקריית ים . כפועל יוצא ומחישוב ראשוני שערכה עיריית קריית ים עשוי תשלום הארנונה שתשולם בעקבות ההחלטה להגיע לסכום שבין 60-80 מיליון שקל בשנה. תשלום זה יהיה במקום "חלף ארנונה" ששילמה עד כה רפאל לעירייה בהיקף של כ 12 מליון שקל בשנה בלבד.

על פי המלצות הוועדה יועברו לקרית ים ועכו בשנת 2018 תקבולים בהיקף של עד 36 מיליון שקל מהכנסות רפאל ובשנים שלאחר מכן יקבלו הערים תשלום של כ 25 מליון שקל בשנה ושאר הכסף יתחלק בין הרשויות האחרות הגובלות בשטח המכון בהן קרית מוצקין, קרית  ביאליק והמועצה האזורית מטה אשר. השר דרעי אמר השבוע כי זהו תיקון של עוול היסטורי שנעשה לרשויות המקומיות.

רפאל
רפאל (צילום: דורון גולן)

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, אשר קיבל בקורת רוח רבה את ההחלטה לאשר את המלצות הוועדה אמר כי מעתה תוכל העירייה לקדם פרויקטים רבים אשר לא נמצא עבורם תקציב מספיק עד כה. "זוהי תוצאה של מאבק ממושך שהובלתי ואני שמח כי גם חברי הוועדה הבינו שלא ייתכן שמפעל תעשיה גדול כל כך הממוקם על שטחים מוניציפליים יהיה פטור מכל תשלום".

בעירייה מציינים בתוך כך כי הנזקים הישירים הנגרמים לעירייה כתוצאה מהקרבה לרפאל כתוצאה ממגבלות בניה שונות החלות על העיר מגיעים לכ 20 מיליון שקל בשנה. בתוך כך מתברר כי כעת, כתוצאה מההחלטה הרשמית לספח את כל שטחי רפאל לקריית ים עתידים שטחים אלה להיות חלק בלתי נפרד מהעיר אם יוחלט בעתיד להעביר את המפעל למקום אחר ולפנות את השטח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות