fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטה אשר בפנייה למשרד התחבורה: חברו את יישובי המועצה לתחנת הרכבת באחיהוד

משרד התחבורה: "בישובים אלה מקושרת לתחנת הרכבת בנהריה, בה תדירות הנסיעות גבוהה יותר מאשר בתחנת אחיהוד"
רכבת לכרמיאל
צילומים אלכס הובר

רכבת כרמיאל- תל אביב פועלת  זה כחודש, אך במשרד התחבורה לא הנגישו את קווי האוטובוסים  מיישובי המועצה האזורית מטה אשר לתחנת אחיהוד הקרובה לכביש 70.

סגן ראש המועצה משה דוידוביץ' פנה אל משרד התחבורה בדרישה לבחון קו תחבורה חדש וייעודי מכביש 70. כך הקיבוצים: ראש הנקרה, כברי ובית העמק ויישובים: שח' דנון, אושרת, עמקא ועוד מנותקים מהתחנה החדשה. בכביש 70 פועל קו 48 של חברת נתיב אקספרס העובר כל מספר שעות. קו זה מאסף וארוך, נכנס לכל היישובים ומבצע רק שלוש נסיעות ביום לכרמיאל.  כמו כן אינו מסונכרן לזמני הרכבת בהפרש של 45 דקות.

דוידוביץ מציין במכתבו: "נוכח היכרותי עם צורכי התושבים והצורך להקל את עומס התנועה בכביש 70, ובכביש 899 מערבית לשלומי, יש לשקול בחיוב פתיחת קו חדש ממסוף ראש הנקרה שיתחבר אל צומת כברי לתחנת אחיהוד, עם תחנות איסוף והורדת נוסעים ללא כניסה לשלומי. אנו מבקשים שקו זה יהיה בתדירות גבוהה ויסונכרן, כך שיגיע רבע שעה לפני יציאת הרכבת".

רכבת לכרמיאל
צילומים אלכס הובר

עוד הוסיף דוידוביץ כי יש לאשר לקו 48 כניסה לתחנת אחיהוד.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה:" יישובי מטה אשר הסמוכים לכביש 70, מקבלים שירות של כ-20 נסיעות יומיות, בקווי האוטובוס 47 ו-48. למשרד התחבורה לא ידוע על עומס חריג בקווים אלה. מדובר בשירות הגבוה מהנדרש באזורים כפריים. יצוין כי התחבורה הציבורית בישובים אלה מקושרת לתחנת הרכבת בנהריה, בה תדירות הנסיעות גבוהה יותר מאשר בתחנת אחיהוד. כמו כן, החיבור לנהריה מאפשר גישה נוחה גם ליעדים אחרים, כגון בית חולים, חנויות, בנקים ושירותים נוספים הניתנים במרכז עיר וחוגים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות