יום שלישי , נובמבר 20 2018
בית / עמקים / הבית של העסקים / לקוחות מרוצים מביאים לקוחות חדשים
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

לקוחות מרוצים מביאים לקוחות חדשים

מאת: כפיר לב סיני

כפיר לב סיני (צילום: הדס ברוש)
תשקיעו בהם. כפיר לב סיני (צילום: הדס ברוש)

כשהיינו ילדים לימדו אותנו ש"מה שיוצא אני מרוצה" הוא כלל מפתח לחיים. מה לעשות שבחיים המקצועיים זה ממש לא ככה, ולקוח מרוצה הוא אחת המטרות הכי קשות להשגה. איך עושים את זה נכון? אתר מידרג ממליץ איך להפוך לקוח למרוצה ועל הדרך להפוך אותו לסוכן השיווק של העסק שלכם.

1. העניקו ללקוח ערך מוסף: לקוחות זוכרים עסק רק כשמשהו היה יוצא דופן ונוטים לשכוח עסקים שהעניקו להם שירות רגיל. מה אתם יכולים לעשות כדי לתת שירות מעבר לרגיל? למעשה, אתם הרי מומחים בתחום שלכם ויכולים לספק ללקוחות מידע נוסף מניסיונכם, כמו טכנאי מוצרי חשמל שנשאר ללמד את הלקוחה מה אומרים כל הסימנים במכונת הכביסה ואיך למנוע נזקים במדיח הכלים שלה.

2. משהו השתבש? ספרו ללקוח: אל תחכו שהלקוח יגלה בעצמו שזמן האספקה כבר עבר, שאיש השירות לא יגיע היום למרות מה שנקבע, או שהגוון המדויק שהזמין לא היה במלאי. שיתוף מוקדם של הלקוח בכל בעיה ימנע הרבה כעסים מצד הלקוח ויבטיח לו שיש מי שלוקח אחריות.

3. יש עם מי לדבר: לפעמים לא מספיק לומר ללקוח שבכל מקרה הוא יכול לחזור לעסק ולממש את האחריות. הלקוח צריך להרגיש שהוא באמת מוזמן לעשות זאת.

4. אל תמהרו לקחת כסף: שלב התשלום גורם ללקוח "לנחות חזרה על הקרקע". איך נגרום לו לראות בנו יותר מאשר שירות שהסתיים? הודיעו ללקוח המעוניין לשלם: "רגע. בוא נחכה שבוע, נראה שאין תקלות ורק אז נגבה את התשלום". אמירה כזו תותיר את הלקוח בפה פעור ותראה לו שיש על מי לסמוך. כמובן שזה לא מתאים בכל תחום ומול כל לקוח, אך משאיר רושם עצום.

5. העבירו את המסר לכל האנשים שנמצאים בשרשרת המגע עם הלקוח: קיימו ישיבה עם העובדים ונסו למצוא דרכים לשיפור הקשר עם הלקוח. המודעות לשירות היא חצי הדרך לשירות מעולה.

© הכותב הוא מנהל שיווק לעסקים, אתר מידרג – דירוג בעלי מקצוע, מייל: kfir@midrag.co.il 

 

 

 

בדוק גם

בית חולים רמב"ם (צילום: אלי גרוס)

מת מפצעיו הילד בן 11 שנפל מבניין מגוריו בקרית ים

למרות מאמצי הרופאים שנלחמו להציל את חייו בחדר הניתוח נקבע מותו של הילד בן 11 …

2 תגובות

  1. היי איציק, הטיפ הזה שאתה מתייחס אליו, לא מתאים לכל סוג עסק ולכל סוג עסקה, ואפילו לא לכל סוג לקוח. בראש ובראשונה זה מתאים ללקוחות שאתה מגדיר כלקוחות איכותיים. לקוחות שמציעים לשלם לך לפני שביקשת, לקוחות שלא מנסים להוריד את המחיר אחרי שהגדרתם מחיר מראש.
    בנוסף, זה מתאים לעסקים שמבצעים שירות לא קטן.
    ושלישית, זה מתאים לעסקים שיש להם תזרים מזומנים חיובי, כלומר, הם יכולים להרשות לעצמם דחייה בתשלום.
    למעשה, את הטיפ הזה כמו האחרים, לקחתי מעסקים שאני מכיר באופן אישי שמדורגים במידרג. כל המידע הזה הוא מהשטח ולא מהראש שלי. כמו שאמרתי, זה לא מתאים לכל עסק. מה שכן, הלקוחות מאוד מעריכים את מי שמאפשר להם לחכות עם התשלום. זה נותן להם המון בטחון ותחושה שבעל העסק משאיר אצלהם את הקלף האחרון שהיה להם ביד, התשלום. זה טיפ אדיר בעיני. אם זה מתאים לך.

    בהצלחה!

  2. טיפים טובים, אבל מה זאת אומרת לא לקחת תשלום מלקוח? בעל עסק לא יכול לקחת את הסיכון שהלקוח לא ישלם לו על העבודה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *