fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"החלום שלי לנחות בישקר"  

סגן שחף (צילום: דו"צ)
סגן שחף (צילום: דו"צ)

היום (רביעי) הסתיים אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בצבא – קורס הטיס. הקורס מכשיר את אנשי צוות האוויר, טייסים, נווטים ומכוננים, אשר אמונים על ביצוע פעולות אסטרטגיות ושומרים על הביטחון של מדינת ישראל בפעילויות אוויריות. בקרב מסיימי הקורס נמצא סגן שחף, תושב כפר ורדים.

סגן שחף מכפר ורדים סיים את מגמת המסוקים. במגמת מסוקי הקרב לומדים על סוגי טיסות ומשימות שונות לרבות משימות תקיפה. מסוקי הקרב מותאמים לתקיפת מטרות מגובה נמוך יחסית. מסוקי הסער משמשים להובלת כוחות ומשתתפים בפעילויות חילוץ יחד עם יחידה 669.

סגן שחף  רק בן 20, בן שני מחמישה אחים ואחיות. אביו עובד בחברת ישקר בתפן ואמו מאמנת אישית.  הוא למד בבית הספר התיכון 'מנור-כברי', במגמת פיזיקה. לפני התיכון שיחק טניס תחרותי ומוקם בטופ-20 בארץ. בנוסף, התנדב במד"א וניגן בפסנתר. במהלך שנת ההשכלה שבקורס השלים שחף תואר במתמטיקה ובמדעי המחשב והצטיין בלימודיו. עד כיתה י' היה שחף חניך ומדריך בתנועת הנוער הצופים. כילד  אובחן שחף כתלמיד מחונן ודילג על גן חובה ישירות לכיתה א' ולכן הוא בין החניכים הצעירים בקורס.

סגן שחף (צילום: דו"צ)
סגן שחף (צילום: דו"צ)

במסגרת מפגש האנשים המשפיעים על בוגרי הקורס, המתקיים יחד עם מפקד חיל האוויר, בחר שחף להביא את חברו הטוב נבו המשרת ביחידה מובחרת כי המסר שלו  הוא שכולם בצבא שווים.  סגן שחף מבין את האהדה וכבוד שרוכש העם לטייסים, אך הוא מזדהה עם כל חייל המגיע ומשרת ביחידה מובחרת.  סגן שחף מצטרף  גם לשורה של טייסים מובחרים המתגוררים בכפר ורדים.

"אני מאד מתרגש, תקופה של שלוש שנים שהקדשתי מחיי להיות הטוב ביותר . זה ציון דרך מכונן לקראת תפקיד מאתגר", מסביר סגן שחף , בראיון לצפון-1 שיתפרסם מחר (חמישי). יכולתי ספורטאי ושחקן טניס אך עם השנים איבדתי עניין. שבועיים לפני הגיוס פרשתי מטניס כי הרגשתי שהאתגר הבא הוא בטיס. כילד שדילג על גן חובה, כל חיי הייתי הקטן שבחבורה בכל מקום. חבריי קיבלו זימונים ליחידות מובחרות והם רק דיברו על החלום לטוס והצליחו להדביק אותי בעניין. היה לי חלום ילדות להיות טיס, אבל כמו לכל ילד, אך בתיכון אמרתי שאני אגיע הכי רחוק שיש".

אחרי שעבר גיבושים מפרכים החל סגן שחף הליך גיוס  של שישה שלבים.  הוא ממשיך: "בשלב הראשון אין יציבות. כל שלושה חודשים היו מתקיימות  ועדות הדחה. גם כשהייתי בטוח בדברים שעשיתי, לא היה כל מדד להצלחה וזה מפרך מאד. "היו המון מסעות ניווטים ומשקל שבודקים בעיקר את המנטליות . בשנה השנייה, מוינתי למגמת קרב במסוקים. בקורס אין לצוערים שום יכולת של בחירה או דעה. המשמעת  בקורס היא קשה  ומודדים 100 אחוז אמינות. תמיד צריך לחשוב האם עשית את דבר הנכון.  קורס מבוסס בעיקר גם על עיצוב אישיותך לעתיד ושום דבר לא יחליף את התחושה שעומדים במסדר ואומרים מי עף ומי נשאר. אני לא אשכח את הפעם הראשונה שעליתי על מסוק סייפן לאימון. מתחילים להרגיש את האנרגיה והסחף באוויר כשהמסוק עולה מעל  הקרקע, אך נשאר בחיבור עם אמא אדמה מגובה מטר לארבע רגל.  במסוק מצטיירת  דמותו של הטייס ואופי הטיסה.

"במהלך  הקורס  גם למדתי לתואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב. היה לי קל כי אני בחור ריאלי. מגיל ארבע אני יודע את לוח הכפל וקרוא וכתוב. ההורים שלי חשבו שזה נכון ועל גן חובה ויתרו לי ועליתי ישר לכיתה א'. זה הרגיש לי לגיטימי כי זה מי שאני".

נחישות והתמדה

 סגן שחף מתכונן לשלב הבא וישרת בבסיס פלמ"חים וייכנס להכשרה נוספת. סיום קורס טיס הוא רק פסיק קטן בצמיחה של הקריירה המצפה לטייסים החדשים ושירות קבע של שבע שנים. היעד  הוא  בעוד כשנה וחצי לעלות לאימונים מבצעיים. "יש כאלה שקוראים לזה קריירה אני קורא לזה דרך חיים", מסביר סגן שחף בגאווה, "אני מוכן לאתגר הזה, יש מאות טייסים שחיים כך. נכון זו הכשרה יוקרתית ותפקיד נחשק, זה מה שאנחנו משדרים החוצה, זה מה שהעם חושב שהטובים לטיס, אבל אני לא שונה מלוחם בסיירת מטכ"ל, יש לנו את אותה הנחישות להצליח, את אותו כוח רצון".

שחף גם מגלה כי אובחן כילד הסובל מבעיות קשב וריכוז קשות שהצליח להתגבר עליהן רק בזכות הקורס. "אני מאמין שכל נער שחולם להיות טייס יכול להתקבל לקורס הזה באמצעות דחיפה ועידוד מהבית ולא לוותר על החלום".

מה חלום שלך?

"החלום שלי  הוא לנחות בישקר-תפן,  יש שם מנחת. אני בטוח שאני אעשה את זה בעתיד. לא מזמן היינו בטיסה בצפון מעל המפעל ואת אבא שלי זה מאד ריגש שאני חג מעליו.  כרגע אני מתמקד בלהיות איש צוות אוויר הכי טוב, וטייס מוערך שאנשים ירצו לטוס עימו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות