fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב יופעל דיוטי-פרי לנוסעים משדה התעופה חיפה

חנוכת קו תעופה חיפה-אתונה של חברת TUS. צילום: דורון גולן
חנוכת קו תעופה חיפה-אתונה של חברת TUS. צילום: דורון גולן

שדה התעופה חיפה רשם בשנה האחרונה עלייה חדה בנפח הטיסות הבינלאומיות בשנה האחרונה ועל פי התחזיות, כבר במהלך הקיץ הקרוב יצאו ממנו כמאה טיסות ישירות לאירופה מדי חודש. בקרןב יתקיים מכרז להפעלת דיוטי-פרי בשדה התעופה. בשנה שעברה יצאו משדה תעופה בחיפה יותר מ-12 אלף נוסעים ועל פי התחזיות של רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בשנים הבאות ירשם גידול משמעותי במספר הנוסעים המשתמשים בשדה.

חנוכת קו תעופה חיפה-אתונה של חברת TUS. צילום: דורון גולן
חנוכת קו תעופה חיפה-אתונה של חברת TUS. צילום: דורון גולן

שר התחבורה ישראל כץ, שהגיע כדי לחנוך את קו התעופה החדש של חברת TUS, מסר כי הוחלט להאריך את המסלול של שדה התעופה ב-300 מטרים כדי לאפשר למטוסים גדולים יותר, שנושאים עד 120 נוסעים, להשתמש בשדה כך שאורכו של המסלול יגיע ל-1600 מטרים.

בטכס חנוכת קו התעופה החדש היו גם בכירי רשות שדות התעופה, ראשי הערים מהקריות, ראש עיריית חיפה ונציגי משרד התיירות. "הסכם השמיים הפתוחים שעליו חתמתי עם האיחוד האירופי הוא מהמהפכות הצרכניות הגדולות שהיו בישראל בשנים האחרונות" אמר כץ "אנו מתכוונים להביא את המהפכה הצרכנית גם לצפון ולתת שירות לתושבי האזור ללא צורך להגיע לנתב"ג".

שר התחבורה ישראל כץ. צילום: דורון גולן
שר התחבורה ישראל כץ. צילום: דורון גולן

בשורה נוספת שהגיעה ממשרד התחבורה בעקבות השקת קו התעופה החדש היא הפעלת דיוטי-פרי בשדה התעופה בחיפה. בזמן הקרוב תקיים רשות שדות התעופה מכרז להפעלת דיוטי פרי גם בשדה התעופה בחיפה. מדובר במתחם דיוטי פרי שבו ימכרו מוצרי קוסמטיקה, בשמים, מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, מוצרי אופטיקה, מצלמות וציוד צילום, שעונים, ציוד ואביזרי ספורט, מוצרי אופנה, צעצועים, מזכרות, מחשבים אישיים, משקאות חריפים ויינות, סיגריות ומוצרי טבק ועוד. לשירות הטסים מנמל התעופה בחיפה יעמוד גם שירות "פטור ושמור".

על פי תנאי המכרז, הזוכה יתקשר עם המדינה להפעלת המתחם במשך 3 שנים עם אופציה להארכה לשנה נוספת. שטח הדיוטי פרי המיועד בחיפה יהיה כ-300 מ"ר. במסגרת ההודעה על המהלך, אמר כץ כי בכוונתו לתת פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הממריאות ונחתות בחיפה למשך שלוש שנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות