fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנציג שלנו באליפות העולם

אמיר בכר (49) מכרמיאל: מקום 107 בתחרות איש הברזל שהתקיימה לאחרונה בהוואי.

בתחרות השתתפו 2400 ספורטאים. בכר, שדורג בקטגוריה לגילאי 45-49 בה התמודדו 300 מתחרים, סיים את המסלול המפרך בזמן של 10.38 שעות (4 ק"מ שחייה 57:29 דק', 180 ק"מ רכיבה על אופניים 5:15 שעות, 42 ק"מ ריצה 4:12 שעות).

בתחרות זו, הנחשבת לתחרות החד יומית הכי קשה ומפרכת בעולם, זכאים להשתתף רק ספורטאים שעמדו בקריטריון הסבב העולמי.

בכר, אלוף ישראל בתחרות איש הברזל לוותיקים לשנת 2017, העפיל לאליפות העולם לאחר שסיים במקום ה-13 באליפות אירופה האחרונה שנערכה בפרנקפורט, גרמניה. רק 15 הראשונים בתחרות זו, זכאים להשתתף באליפות העולם.

בכר: "להשתתף באליפות העולם של איש הברזל זה השיא, הטופ העולמי שכל מתחרה שואף להגיע אליה, ואני שמח שעשיתי את זה והשגתי את הקריטריון הנדרש".

בפעם האחרונה שבכר השתתף באליפות העולם של איש הברזל היתה בשנת 2003. הפעם, הוא כבר נסע עם המשפחה, אשתו ו-3 ילדיו.

בכר: "ביום התחרות היו תנאים קשים, עם רוחות חזקות, לחות גבוהה ומזג אוויר מאוד חם. מבחינתי, עצם ההעפלה לאליפות העולם והעובדה שסיימתי את כל המסלול, היא ההישג הגדול".

חוויה של פעם בחיים. אמיר בכר (צילום: פינישר פינקס)
חוויה של פעם בחיים. אמיר בכר (צילום: פינישר פינקס)

איך מתכוננים לתחרות כזאת?
"קודם כל, אתה חייב להגיע בשיא המוכנות והכושר. לקראת תחרות כזו עברתי אימונים פיזיים קשים ואינטנסיביים, וכמובן גם הכנה מנטאלית. מדובר בין 16 ל-20 שעות אימון בשבוע ואתה חייב שתהיה לך משמעת עצמית גבוהה. לא קל לקום בשעה ארבע בבוקר, כשבחוץ עוד חושך, ולהתחיל לרוץ ולהתאמן. הקושי הגדול הוא שאתה עובר את זה לבד".

בתחרות עצמה, אין רגעי משבר?
"לאורך כל המסלול, אתה כל הזמן מתפלל שהגוף לא יבגוד בך ושתצליח לעמוד במשימה. צריך גם לדעת איך לחלק נכון כוחות, ולהגיע רגוע ועם ביטחון".

כעת, אחרי שסימן 'וי' ענק על אליפות העולם, מתכנן בכר לקחת פסק זמן, לנוח ובעיקר לצבור כוחות.

"אחרי שנה באמת קשה ומפרכת, אני מתכנן לעשות הפסקה של כמה חודשים ואז להתחיל להתכונן לאליפות העולם הבאה, בעוד שנתיים. זאת, בתקווה שאעבור את הקריטריון", אומר בכר.

אגב, את כל הנסיעה מימן בכר מכיסו, ללא שום עזרה, סיוע או תמיכה מגורמים אחרים.

"זה לא פשוט, אבל מדובר בחוויה מאתגרת ומדהימה של פעם בחיים", הוא מסכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות