מבזקים

עצמאים בשטח

 

מאת: דור אלדר

1. הכר את המונח תוכן מערכתי ביחס לתוכן מסחרי. זכור: יחסי ציבור הם תוכן מערכתי ולא מסחרי.

2. הכר את הפעילות ושירותי העסק שלך, תוך היכרות עם ערך הייחודיות של העסק על פני המתחרים ובכלל, ובעיקר סמן את קהל היעד אליו אתה רוצה לפנות.

3. הכן רשימה של אמצעי תקשורת: להיכן אתה רוצה להגיע ולהיחשף? מומלץ לרדת לרזולוציות נמוכות עד איזה מדור/תת מדור אתה מעוניין להשתלב בו.

4. צור קשר עם המדיה אותה בחרת להשגת פרטי הכתב, מומלץ להשיג טלפון וכתובת מייל מלאים.

דור אלדר (צילום: קרן מזור)
דור אלדר (צילום: קרן מזור)

5. הכן רשימה של רעיונות מערכתיים אותם אתה מעוניין לשווק לאמצעי התקשורת. שים לב: השיווק לאמצעי התקשורת שונה מהשיווק לצרכן. חשוב שהרעיון שאותו אתה משווק, יעלה על כתב בצורה ברורה ומדויקת, תוך פירוט מלא של התוכן שאתה מציע לכתב.

6. דאג להיות בקשר עם הכתב ולוודא שקיבל את הרעיון ששלחת והאם הכל ברשותו, או שנדרש מידע או תמונה נוספים.

7. עקוב אחר הפרסום.

8. כשכתבה פורסמה אודות השירות/המוצר/המותג שלך, דאג לקדם ולחשוף אותו באמצעים נוספים כגון רשתות חברתיות – פייסבוק, לינקדין וכו' – וגם להפיץ לחברי מועדון הלקוחות.

9. מומלץ לעדכן בכל עת את בנק הרעיונות היצירתיים שלך כדי שיותאמו לתוכן המערכתי שהתקשורת תשמח לפרסם. דאג שהרעיונות יהיו חדשותיים, ענייניים ובעלי ערך מוסף.

10. חזור על פעולות 9-3. ככל שתציע יותר רעיונות לאמצעי התקשורת, כך תוכל לקבל במה תקשורתית רחבה וליהנות מחשיפה מתמדת לעסק שלך. וכן, "אתה שם – משמע אתה קיים".

בהצלחה, כן זה אפשרי!

© הכותבת היא בעלת אלדר תקשורת ויחסי ציבור, www.eldar-pr.co.il

 

 

 

בדוק גם

יואל סולם (צילום: רפי זוהר)

שלוש שאלות שיובילו את העסק שלכם להצלחה

כשיהיו לכם תשובות ברורות לשאלות, הדרך אל עבר השגת היעדים העסקיים תהיה קלה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *