יום שישי , ספטמבר 21 2018
בית / גליל מערבי / הבית של העסקים / טעויות של מגייסים בעסקים קטנים ובינוניים

טעויות של מגייסים בעסקים קטנים ובינוניים

 

מאת: הילי כהן

מגייסים עובדים אך הם לא מאריכים ימים בעבודה? אתם לא לבד. בעסקים קטנים רבים מלאכת הגיוס מתבצעת על ידי עובדים קיימים, או המנהל עצמו. היות והמשימה מתבצעת כמטלה צדדית – לפעמים לא מתבצעים בה תהליכים חשובים וטעויות רבות נעשות. התוצאה: העובדים המגויסים אינם מתאימים, ובשל כך הם עוזבים (או מועזבים) לאחר זמן קצר יחסית.

כיצד מגייסים עובד שיאריך ימים? נמנעים מ-6 הטעויות הבאות:

1. גיוס מ"הבטן": הגדירו את דרישות הסף של התפקיד. למשל: מהן המשימות שיידרשו מהעובד? איך ייראה יום עבודה שלו? מול מי הוא יעבוד? איך הוא משתלב באופי של החברה? לאחר מכן ניתן להגדיר גם את התכונות שיעניקו למועמד יתרון (תכונות אופי, הכשרה נוספת וכו').

2. הטלת הגיוס על עובד לא מתאים: מנהלים רבים בוחרים להטיל את המשימה על המזכירה שאינה מכירה את התפקיד לעומק. עדיף להקצות לתהליך אדם מקצועי ואמין שמכיר היטב את התפקיד. חשוב לתת לאותו אדם זמן ומשאבים כדי לנהל את התהליך כראוי. אל תהססו לקבל עזרה מקצועית מבחוץ.

הילי כהן (צילום: נטלי ריער)
הילי כהן (צילום: נטלי ריער)

3. טיפול שגוי בקורות החיים: לא כדאי לאגור עשרות ומאות קבצי קורות חיים ולהתחיל להתייחס אליהם אחרי שבוע. יש לעבור על קורות חיים מדי יום – מועמד רלוונטי יכול להיחטף על ידי המתחרים. בכל בדיקה חשוב לסנן ולהישאר עם הפוטנציאליים לעבור לשלב הבא.

4. ויתור על ראיונות טלפוניים: כדאי לחסוך זמן ואי נעימות ולנהל שיחת טלפון מקדימה עם מועמדים פוטנציאליים, ובה לשאול שאלות חשובות (זמינות לעבודה, סוג משרה מבוקש מבחינת המועמד ועוד).

5. אי בדיקת ההמלצות: חשוב מאוד לוודא כי קיימים ממליצים (והמלצות) אמיתיים על המועמד. שווה גם לנהל עם הממליצים שיחה קצרה כדי לעמוד טיפה יותר לעומק על אופי המועמד – ואולי לשמוע עליו דברים שקורות החיים שלו לא מספרים.

6. הסתמכות על המלצות בלבד: האם המלצות חמות מספיקות? לא בטוח. בימינו ניתן לגלות המון דברים באינטרנט: היסטוריה תעסוקתית (לעיתים כולל המלצות), פעילויות, אינטראקציה עם אנשים ועוד. כדאי לערוך בדיקה קצרה על המועמד בפייסבוק, בלינקדאין וברשתות חברתיות נוספות.

 

© הכותבת היא מנהלת פתרונות גיוס ב-AllJobs

 

 

 

בדוק גם

קניון מבנה נצרת עילית

21 מיליון שקלים הושקעו בשיפוץ ושדרוג קניון "מבנה נצרת עילית"

אורי אבל, מנהל תחום מרכזי קניות מסחריים בקבוצת "מבנה": "אחרי ששנים סבל הקניון מתדמית נמוכה ולא אטרקטיבית ולאחר שערכנו סקר בעיר נצרת עלית, החלטנו לשדרג את הקניון לרווחת תושבי העיר נצרת עילית ולהשיב את הגאווה המקומית לקניון הראשון שהוקם בעיר"

רוני ורותי ליקוורניק עם נור ג'אבר, בכיר ברשת קסטרו (צילום עצמי)

חנות הדגל של קסטרו תיפתח בקניון מבנה בנצרת עילית

רוני ליקוורניק, המשמש גם כחבר מועצת העיר נצרת עילית, אומר: "מדובר בחנות קונספט חדשה של קסטרו, שבהחלט מתאימה לחזונו של ראש העיר, רונן פלוט, לגבי נצרת עילית המתחדשת. אני מזמין את הקהל להתרשם מהחנות הענקית והחדשנית שלנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *