יום שני , דצמבר 10 2018
בית / גליל מערבי / הבית של העסקים / איך תשמרו על עמוד השדרה בעבודה?
צילום" פוטוליה
צילום" פוטוליה

איך תשמרו על עמוד השדרה בעבודה?

 

מאת: ד"ר רפאל פרטר

כשקמים מהכיסא לאחר ישיבה ארוכה, לרוב מרגישים את אזור הגב התחתון, תפוס או כואב. ד"ר רפאל פרטר, כירופקרט מומחה, מפתח שיטת "חילוץ עצמות" והמנהל הקליני של "מרכז רפאל לרפואה משלימה", מציע שלושה טיפים קצרים – מה כדאי לעשות כדי לשמור על בריאות עמוד השדרה במהלך היום.

ד"ר רפאל פרטר (צילום: ניר עצמון)
ד"ר רפאל פרטר (צילום: ניר עצמון)

1. הקפידו על ישיבה ישרה: שבו על הכיסא כשכל הישבן מונח על גבי המושב וכפות הרגליים על הרצפה. הניחו את אמות הידיים על השולחן ושימרו על זווית של 90 מעלות במרפקים. סדרו את גובה הכיסא כך שתוכלו להישיר מבט אל המסך שלפניכם מבלי להטות את הראש למעלה או למטה.

2. בצעו נשימה מודעת: שעות ארוכות של ישיבה בעבודה גורמות לנשימה רדודה ולא סדירה. סגלו לעצמכם הרגלי נשימה מודעת – קחו שאיפה ארוכה דרך האף בנחת וברוגע, אל כיוון הטבור, החזיקו מעט את האוויר בחלל הבטן ואז נישפו את האוויר דרך הפה באיטיות. חיזרו על התרגיל שלוש פעמים ברצף, פעם בשעה. נשימה מודעת אינה דורשת מאמץ מיוחד ולכן היא מאוד מומלצת במהלך יום עבודה. ביצוע תרגילי נשימה במהלך היום יסייע לכם להרגיש מרוכזים, רעננים ומלאי אנרגיה להמשיך את היום.

3. תרגילי מתיחות: ישיבה ממושכת מול המחשב, ואפילו בחדר ישיבות, גורמת לגוף להתכווץ ולהרבה מאוד פעולות פנימיות להאט את הקצב. מומלץ מדי מספר שעות לקום, לעמוד ולבצע מתיחות. כדאי לעמוד מאחורי הכיסא על קצות האצבעות, להרים ידיים ולמתוח אותן לכיוון התקרה תוך כדי נשימה מודעת – שאיפה ונשיפה איטית. לאחר מכן יש להוריד את הידיים ולנופף אותן מצד לצד כשהגוף מתנועע גם הוא לצדדים.

© הכותב הוא כירופרקט מומחה, המנהל הקליני של מרכז רפאל לרפואה משלימה, www.rephael.co.il

 

בדוק גם

משכנות אמנים קרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

פארק בקרית מוצקין על שמו של יגאל בשן

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי החליט לקרוא לפארק החדש בשכונת משכנות אמנים על שמו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *