fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: 4000 יחידות דיור חדשות בקרית אתא

עבודות בנתיב המטרונית בכניסה לקרית אתא (צילום: רפי עשור)
עבודות בנתיב המטרונית בכניסה לקרית אתא (צילום: רפי עשור)

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמנהל התכנון בראשות ערן ניצן, החליטה היום בישיבתה על הפקדת תכניות למגורים בקרית אתא, אותה תכננה רשות מקרקעי ישראל.

תוכנית המגורים בקרית אתא שקודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל וממוקמת בדרום העיר, כוללת כ-4000 יח"ד, מתוכן כ-400 יחידות דיור קטנות וכ-300 יחידות דיור מוגן. עוד כוללת התכנית 12 אלף מ"ר של שטחי מסחר המשולבים ברחובות המרכזיים, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים מסוגים שונים ישרתו את האוכלוסייה הצפויה להתגורר בשכונה. התכנית מהווה המשך רציף לעיר קריית אתא וכוללת הקמת כבישים ושבילים שיקשרו את השכונה החדשה לעיר הוותיקה.

כחלק מהמגמה לחיזוק התחבורה הציבורית, כולל התכנון גם את כביש עוקף קרית אתא העובר בלב התכנית ובמרכזו מתוכנן קו של מטרונית שתספק שירותי תחבורה ציבורית ברמה גבוהה לרווחת תושבי השכונה, העיר וכלל המרחב ותעודד את הפחתת השימוש בכלי רכב. במסגרת המטלות הציבוריות של התכנית כלול שטח אתר פסולת שיעבור תהליך שיקום ויהפוך ממפגע אזורי לשטח פתוח איכותי ושטח למגרשי ספורט לתושבי השכונה.

יו"ר הוועדה, ערן ניצן: "התכנית בקרית אתא, יחד עם הסכם הגג המקודם לעיר יביאו לתוספת של כ-20 אלף יח"ד במרחב חיפה והצפון ובכך יסייעו למאמץ הכולל של הממשלה להורדת מחירי הדיור. תכנית משמעותית נוספת קודמה ביישוב אבו-גוש, מתוך החשיבות לפיתוח פתרונות דיור לאוכלוסייה במגזר הערבי. במאמץ משמעותי משותף של משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון, הרשויות המקומיות ומנהל תכנון, הצלחנו לקדם תכניות משמעותיות באזורי ביקוש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות