fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שומרים על הילדים ברשת

יום הכשרה לאנשי מקצוע בחדרה, עסק בסכנות ברשתות החברתיות, והציג את הפורום הדיגיטלי שהוקם להעלאת המודעות לסכנות אלה ומתן כלי מיגון מפניהן
הרצאה על בטיחות ברשת
הרצאה על בטיחות ברשת

יום הכשרה בנושא "בטיחות ברשת" התקיים במרכז הפנאי קלור, בהובלת התוכנית "עיר ללא אלימות", ובשיתוף עיריית חדרה.

יום העיון עורר עניין רב, והשתתפו בו עשרות אנשי מקצוע העוסקים בבני נוער, כולל צוותים מאגפי החינוך והרווחה ומעמותת "פנאי העיר", ביניהם מנהלי מחלקות נוער, עובדים סוציאליים, קציני ביקור סדיר, מנהלי פרויקטים לנוער, רכזי תנועות נוער ועוד.

מנהלת תוכנית "עיר ללא אלימות" בחדרה, דבורה עמר, עדכנה כי יום ההכשרה נועד לצייד את אנשי המקצוע בכלים להתמודדות עם הסכנות האורבות ברשתות החברתיות לילדים ובני נוער. ההכשרה התמקדה ביצירת כלים פרקטיים בעבודה עם ילדים ונוער בנושא בריונות ברשת, שיימינג, קבוצות שנאה, פוסטים, תמונות וסרטונים פוגעניים, סחיטה באיומים, פדופיליה ועוד.

דבורה עמר עם נציגי הפורום הדיגיטלי
דבורה עמר עם נציגי הפורום הדיגיטלי

בנוסף הוצג הפורום הדיגיטלי "שומרים על הילדים ברשת", פורום של אנשי חינוך, מטפלים, יועצים, משפטנים ואנשי דעת קהל.

בעבודה מאומצת של אנשי מקצוע, אנשי החינוך ומטפלים, הכין  הפורום הרצאה המקיפה ומעשית להתמודדות עם הסכנות ברשתות החברתיות, המהווה מעין מדריך להתמגנות מפני האיומים ברשת. ההרצאה עוברת בין בתי ספר וקהילות ברחבי הארץ, ומיועדת להורים, מנהלים וצוותים חינוכיים. כל זאת במטרה להעלות את המודעות בחברה הישראלית לסכנות הקיימות כיום לילדים ברשת, ולצורך הדחוף במתן פתרונות, ובנוסף לתת כלים יעילים להורים ולצוותים חינוכיים להילחם בתופעה ולהכניס למערכת החינוך תוכנית רחבת היקף בנושא.

כל זאת בא לידי ביטוי ביום ההכשרה בהרצאתה של ד"ר עידית סולקין, מומחית למדיה והתפתחות ילדים, וחברה בפורום הדיגיטלי "שומרים על הילדים ברשת". כחוקרת את תחום המדיה והתוכן המוצג במדיומים הדיגיטליים, ריתקה הרצאתה המלווה בדוגמאות רבות, את הקהל שהאזין לה קשב רב.

לאחר ההרצאה, הוזמן תיאטרון פלייבק "מראות", הצגת אימפרוביזציה שאפשרה התבוננות דרך מראות וזוויות חדשות על אירועים, סיפורים, חוויות, קונפליקטים ורגשות, העולים מהאינטראקציה עם הקהל ומקבלים חיים על הבמה.

לדברי דבורה עמר, החודש צוין שבוע הבטיחות ברשת שבמסגרתו התקיימו אירועים ופעילויות להעלאת המודעות של הציבור לגלישה בטוחה ומניעת בריונות וסכנות ברשת, תוך חיזוק נורמות התנהגות ראויות ועידוד שימוש בטוח, נבון ואחראי ברשת בקרב ילדים ובני נוער. כל זאת במטרה לחדד את המודעות של תלמידים, הורים ומורים לזיהוי מצבי מצוקה ברשתות החברתיות וברשת בכלל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות