fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממריאה לשחקים

עזבו אתכם מהוליווד, קבלו סרט חופש ישראלי כחול לבן, ועוד עם כוכבת משלנו. הילה נתנזון בת ה-17 מבית אליעזר מספרת על הדרך מספסל הלימודים בתיכון חדרה לתפקיד הראשי בסרט החדש "הרפתקה בשחקים"
"הדמות שאני מגלמת מראה לבנות שהן יכולות לעשות הכל" הילה נתנזון. צילום: עופר ינוב
"הדמות שאני מגלמת מראה לבנות שהן יכולות לעשות הכל" הילה נתנזון. צילום: עופר ינוב

הילה נתנזון (17), בת שכונת בית אליעזר, משחקת את דמותה נועה הררי, נערה חובבת תעופה, שיחד עם יותם (אמיר טסלר), יוצאת להרפתקה מיוחדת במינה. יותם ונועה מוצאים ב"בית קברות למטוסים" גרוטאה של מסרשמיט, מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר. יחד עם מוריס (אריה צ'רנר), זקן ערירי שהיה טייס קרב בשנות החמישים, הם מחליטים לשפץ את המטוס ולהטיס אותו במפגן יום העצמאות כנגד כל הסיכויים. מלבד קשיים טכניים, דרישות הלימודים ותחילתה של אהבת נעורים, הם צריכים להתגבר גם על ההתנגדות של ההורים. אימו של יותם (ריקי בליך) משתמשת באסתמה של בנה כדי להרחיק אותו מהתחום לאחר שאביו הטייס מצא את מותו בהתרסקות, ואביה של נועה (נתי רביץ) הוא טייס קרב במילואים שמתייחס אליה כילדה צעירה שטיסה, מסתבר, זה לא בשבילה. לתמונה נכנס גם האח הגדול שלה, שמשפץ יחד עם אביהם את מטוס הספיטפייר השחור המפורסם כדי להטיס אותו במפגן האווירי של יום העצמאות – ולא מוכן שהמסרשמיט הוותיק יגנוב להם את ההצגה. האם הם יצליחו לגעת אתו בשמיים?

נתנזון וטסלר. צילום עופר ינוב
נתנזון וטסלר. צילום עופר ינוב

"אני מאד אוהבת לשחק, מגיל מאד צעיר תמיד עשיתי הצגות בבית והכרחתי את כל המשפחה לצפות" מספרת הילה, תיכוניסטית שתתחיל בקרוב את שנת הלימודים האחרונה בתיכון חדרה, שם היא לומדת במגמת התיאטרון. "בכיתה ה' התחלתי ללכת לסטודיו במה ומאד נהניתי שם".

כשהייתה בת 14, הגיעה מלהקת לסטודיו במה ופגשה נערים ונערות שחולמים לשחק, ביניהם גם הילה. "המלהקת לא ממש עשתה אודישנים בשלב הזה, אלא רק הסתכלה על כולם, שאלה את שמנו ומה התחביבים שלנו. אחרי כמה זמן, התקשרו אליי והזמינו אותי לאודישן ומפה הכל התגלגל".

מתי גילית שקיבלת את התפקיד?

"האודישנים היו לפני כמה שנים והסרט צולם רק בשנה שעברה. אני זוכרת שהייתי בדיוק בשיעור היסטוריה ואמא שלי, שנסעה איתי לכל האודישנים, שלחה לי הודעה שהתקבלתי. כמובן שממש התרגשתי וציפיתי לצילומים של הסרט".

איך התכוננת לאודישן?

"הגעתי להרבה אודישנים. לפני כל אודישן היו שולחים לי טקסט, אמא שלי הייתה מדפיסה לי אותו והייתי לומדת אותו ומבצעת אותו, כשהמלהקת קוראת את הצד השני בדיאלוג".

הסרט, שכבר מקבל ביקורות מצוינות, צולם במשך כחודש. "זה היה חודש מאד אינטנסיבי, הצילומים היו כל יום מהבוקר עד הערב, אבל זה היה ממש כיף. זו חוויה שלא הרבה אנשים יכולים לספר שהם עברו. נהניתי לעבוד מול שחקנים מנוסים, לראות איך הם מתנהלים ואיך הם משחקים, אני מרגישה שלמדתי מזה המון וכולם גם היו מאד נחמדים", מספרת הכוכבת הצעירה. לצדה של הילה שיחק אמיר טסלר, שגילם את דמותו של יותם וכבר הספיק לשחק בסרטה של נטלי פורטמן "סיפור על אהבה וחושך" שיצא בשנת 2016. "אמיר היה ממש אחלה, התחברנו במהירות והיה לי כיף לשחק לצדו", מסכמת הילה.

איך שילבת בין הצילומים ללימודים בבית הספר?

"הסרט צולם בחודש שהיו בו לימודים כל יום ולא היו חופשים. היה לי הסכם עם הרכז שלא אגיע ללימודים למעט בימי שישי, כשלא היינו מצלמים. בימי שישי הייתי מגיעה ומקבלת תגבור, בעיקר במתמטיקה, כי זה מאד קשה להשלים חומר לבד במתמטיקה. כשהזדקקתי לעזרה במקצועות נוספים או כל דבר אחר, ביקשתי. בתיכון מאד באו לקראתי ועזרו לי במהלך התקופה הזאת".

"הרפתקה בשחקים" הוא סרט כובש לב ועיניים, עם אפקטים של אנימציה ממוחשבת בקנה מידה שטרם נעשה בארץ. הסרט מעלה סוגיות רלוונטיות לכל המשפחה, בהן העצמת ילדים ובני נוער, עידוד צופים וצופות להגשים את החלומות שלהם ללא קשר למגדר וגיל, התמודדות עם משברים, קשר בין הדורות וקונפליקטים בין הורים ולילדים. כמו כן, זו הזדמנות לחשוף את הקהל, צעיר ומבוגר גם יחד, למטוסים הראשונים של חיל האוויר ולסיפורים מאחוריהם. התסריט נכתב בהשראת "הרפתקה בטייסת", ספרו של עודד מרום, טייס קרב "אייס" (בעל 5 הפלות של מטוסים בקרבות אוויר), שהיה מפקדה של טייסת 101, טייסת הקרב הראשונה של חיל האוויר.

מה חשבת על התסריט?

"כשקראתי את התסריט, התחברתי אליו מיד. הרגשתי שיש בו משהו מאד מיוחד שלא רואים כל כך בקולנוע בזמן האחרון. אמנם יש בסרט אפקטים מיוחדים ומדהימים, אבל בניגוד לסרטים שבדרך כלל יוצאים היום והם מאד חדשניים, עם טלפונים וגאדג'טים, הוא עוסק המון בקשר הבין אישי, כמו פעם. גם יש כאן תחביב מאד מיוחד ומרתק שמי שרואה את הסרט רוצה גם לעסוק בו".

הילה, שבכלל לא אוהבת לטוס, התחברה גם למסר שמועבר בסרט. "נועה היא נערה חדורת מטרה ומובילה מטבעה. יחד עם יותם הם משפצים את המטוס כנגד כל הסיכויים. למרות שזה בכלל הרעיון של יותם, נועה מובילה את יותם אחריה, בזכות הביטחון והתעוזה הגדולה שיש בה. המסר הוא חשוב בעיניי בעיקר לבנות. נועה מלמדת אותן שהן יכולות לעשות הכל ולהצליח בכל דרך שיבחרו ללכת בה והן לא צריכות לתת לאף אחד להכתיב להן מה הן יעשו, הן יכולות להיות טייסות או לבחור בתפקידים שנחשבים כ'תפקידים של בנים' אם זה הרצון שלהן וזה מה שהן חולמות עליו".

איך הגיבה הסביבה הקרובה לסרט?

"אחי ואחותי מאד מתלהבים מזה ששיחקתי בסרט וההורים שלי מאד מתרגשים וגאים. בבית הספר פחות דיברתי על זה, המחנך שלי שלח לי הודעה ואמר שהוא ראה את הסרט לפני כמה ימים וגם אחת המחנכות של השכבה. האנשים הקרובים אלי ידעו כמובן מההתחלה ואני מניחה שבאופן טבעי מי שצפה או יצפה בסרט יידע בקרוב. אני לא רוצה שיחשבו שעכשיו אני שחקנית מפורסמת, כי אני לא. אני לא מציגה את עצמי 'היי, אני הילה והשתתפתי בסרט 'הרפתקה בשחקים' ואני לא מרגישה שזה שינה אותי או ישנה אותי בעתיד".

תוכניות לעתיד?

"היה לי מאד כיף לצלם את הסרט, זו חוויה מדהימה וברור שאשמח לעשות עוד פרויקטים כאלה בעתיד".

הבמאי ותסריטאי הסרט ליאור חפץ מספר על הכוכבת המקומית ומסביר על העבודה עם בני נוער על הסט. "המלהקת לימור שמילה איתרה את הילה בחוג דרמה שכונתי בחדרה. היא צילמה את ילדי החוג במצלמת וידאו, כשהם אומרים אחד-אחד את שמם והגיל שלהם למצלמה. ברגע שראיתי את הילה ידעתי שזאת השחקנית שתגלם את נועה. הילה עוברת מסך בצורה בלתי רגילה, אי אפשר להוריד את העיניים ממנה. ודבר נוסף, היא מקרינה המון שלווה ועוצמה פנימית, עומק ומחשבה. אחד הדברים הכי חשובים בשחקן טוב היא האינטליגנציה שלו שמאפשרת לו להתחבר לסיטואציה ברמה עמוקה ואמיתית. לשחקן תפקיד אחד: לחוות כל רגע מדומיין בסצנה כאילו הוא אמיתי. וזה לא פשוט, כי עושים את הסצנה שוב ושוב, טייק אחרי טייק, וכל פעם השחקן צריך להרגיש את האירועים באופן אמיתי לחלוטין, כאילו זאת הפעם הראשונה שהמילים יוצאות לו מהפה. ולהילה יש את היכולת האינטלקטואלית לעשות את זה באופן יוצא מן הכלל. אני בטוח שגילינו כאן סטארית אמיתית.

סטארים בהתהוות? הילה נתנזון ואמיר טסלר. צילום: ליאור חפץ
סטארים בהתהוות? הילה נתנזון ואמיר טסלר. צילום: ליאור חפץ

"לדעתי, עבודה עם שחקנים ילדים אינה שונה מהותית מעבודה עם שחקנים מבוגרים. לביים את הילה (15) ואמיר (13) היה תענוג. כדי לעשות סרט שעובד, הדבר הכי חשוב הוא הליהוק. ברגע שבחרת את השחקן והשחקנית המוכשרים והמתאימים ביותר לתפקיד, אתה כבר על דרך המלך. הדבר השני בחשיבותו הוא התסריט. אם הסיטואציה והדיאלוג נכונים לשחקן והוא מתחבר אליהם, אז ההתנהגות שלו תרגיש אמיתית. במהלך החזרות אמיר והילה שיכתבו שורות כדי להתאים את הדיאלוג למה שמרגיש להם טבעי. ברגע שהליהוק והתסריט עובדים, אז כבר אין לי הרבה עבודה – החלק הקשה מאחורי.

להטיס את המסרשמיט הזקן. נתנזון וטסלר עם אריה צ'רני. צילום: עופר ינוב
להטיס את המסרשמיט הזקן. נתנזון וטסלר עם אריה צ'רני. צילום: עופר ינוב

"האתגר היחידי בעבודה עם ילדים היה לשמור על רמת ריכוז גבוהה לאורך ימי הצילום הארוכים. לאמיר והילה היו נפילות מתח ורגעי עייפות, וכדי להרים להם את האנרגיה דחפנו להם שוקולד. האפקט היה 'בוסט' של אנרגיה – אבל תוך חצי שעה השוגר-ראש הפכה לקומה… ככה שזה היה פתרון חצי מוצלח.

התפקיד שלי על הסט הוא להזכיר לאמיר והילה מה היה בחזרות, לתת להם להרגיש בנוח ולא להפריע להם יותר מדי. רוב הסצנות של אמיר והילה היו עם השחקן אריה צ׳רנר שמגלם את מוריס הטייס הזקן, שחקן ותיק ומנוסה מאד, שהניסיון שלו עזר לאמיר והילה להתמקד ולהתנהל בריכוז ומקצועית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות