fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבמאי גדי צדקה רכש את תיאטרון הצפון

צדקה ישלם בתמורה לרכישת מניות התיאטרון כ-2.5 מיליון שקלים. הוא התחייב לספק למנויים ולרוכשי הכרטיסים את ההצגות שנרכשו על ידם. רוב העובדים יחזרו לעבודתם
ישקיע כ-15 מיליון שקלים בשיקום התיאטרון. גדי צדקה | צילום: יח"צ
ישקיע כ-15 מיליון שקלים בשיקום התיאטרון. גדי צדקה | צילום: יח"צ

בית משפט המחוזי בחיפה אישר את מכירתו של תיאטרון הצפון למייסד של התיאטרון העברי, גדי צדקה. רוב עובדי התיאטרון יחזרו לעבודה והמנויים יקבלו את הכרטיסים ששילמו עבורם. צדקה ישקיע כ-15 מיליון שקלים בשיקום התיאטרון, הצגות, ותשלום חובות לנושים.

לפני כשלושה חודשים הגיש עו"ד איתי פיירמן, בשמם של בעלי התיאטרון, איזה פלדמן וסמיון קזנסקי, בקשה לבית משפט המחוזי בחיפה למינויו של נאמן לתיאטרון. על פי הבקשה, לתיאטרון הצטברו חובות בסך של כ-11 מיליון שקלים. בית המשפט מינה את עו"ד רון חכים לנאמן הזמני תוך ציון החשיבות לשמור על נכסי התיאטרון ולמכור אותם, על מנת להחזיר את החובות לנושים. לבקשת עו"ד חכים הוציא בית המשפט צו הקפאת הליכים למשך 60 יום על מנת לשקם את התיאטרון או למכור אותו.

תיאטרון הצפון | צילום: דורון גולן

 

לפני כניסת ראש השנה הגיש עו"ד חכים את הבקשה להסדר הנושים לאישור בית המשפט למתן צו שיקום קבוע ואישור הסכמים. מהבקשה עולה כי הצעתו של גדי צדקה הייתה ההצעה הטובה והעדיפה ביותר בין שאר ההצעות שהוגשו לנאמן, מבחינת ההשקעה הנדרשת בשיפוץ, הפתרון התעסוקתי למרבית העובדים וכן מתווה ההצעה למנויים ורוכשי הכרטיסים.

תוכנית השיקום הכלכלי

לפי הצעת הסדר הנושים, מטרתה של תוכנית השיקום הכלכלי של תיאטרון הצפון נועדה "לאפשר את שיקום פעילות התיאטרון לתועלתם של כל הנושים, העובדים וחובבי התרבות באזור חיפה והצפון, ובפרט מנויי ולקוחות התיאטרון; לאפשר לתיאטרון לשוב ולהציג, ולהביא את מיטב התרבות, ההופעות וההצגות לרווחת המנויים, רוכשי הכרטיסים ותושבי הצפון כולו; למצוא פתרון למנויים ולרוכשי הכרטיסים אשר השקיעו ממיטב כספם על מנת לרכוש הצגות והופעות שבחלופת הפירוק לא יסופקו להם; לאפשר את העסקתם של רוב עובדי התיאטרון, אשר יוצעו להם מקומות עבודה, ובכך ימנעו מלהגיע למעגל האבטלה, דבר חשוב במיוחד בתקופה שבה אנו נמצאים".

בתמורה לרכישת מניות תיאטרון הצפון ישלם צדקה כ-2.5 מיליון שקלים. 1.5 מיליון שקלים מהסכום ישולמו בתוך שלושה חודשים מאישור בית המשפט והיתרה תשולם בחמישה תשלומים שנתיים עוקבים רצופים ושווים של 220 אלף שקלים, שהראשון שבהם יהיה תוך שנה מהסרת מגבלות הקורונה.

צדקה התחייב לספק למנויים ולרוכשי הכרטיסים את אותו מספר ההצגות שנרכשו על ידם ואף באותם המקומות באולם. אם לא נרכשו מקומות מסוימים יוכלו המנויים ורוכשי הכרטיסים לבחור מקום לפי רצונם בתוך תקופה של שנתיים מהסרת מגבלות הקורונה.

ההשקעות באולם התיאטרון, בהיקף של כ-6 מיליון שקלים, יכללו גם החלפת מערכת המיזוג, החלפת הכיסאות באולם, הקמת מערכת סאונד ומערכת חיווט חדשות, שיפוץ הבמה, הדברה ומיגור מזיקים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות