fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פארק 'נחל סער' שיעשה סוף להצפות בנהריה

רונן מרלי: "השנה ננסה למגר את תופעת ההצפות בנהריה. יחד איתכם התושבים נצליח לעשות את זה! פארק נחל סער יהיה סוג של פנינה נוספת לעיר - מדשאות, פינות ישיבה, שביל אופניים, מתחמי משחקים, כושר ועוד"
ראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: פוקוס צלמים
ראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: פוקוס צלמים

עיריית נהריה פרסמה כי התחילה בעבודות בניית פארק 'נחל סער' בנהריה שישים סוף להצפות בעיר. הפארק יוקם בצפון העיר בשכונת עמידר, יחל בשביל הנורית וימשיך מערבה לשביל הכלנית ומשם עד קו החוף. מתחת לפארק החדש יונח מובל סער, שאליו ינוקזו מי הגשמים שמתנקזים מנחל סער.

ההודעה שפורסמה: "פותחים את 2021 ועושים סוף להצפות! אחרי שנים של סבל ארוך ומתמשך ולצערנו הרב גם קורבן בנפש, אנחנו רוצים להביא מזור לאזורים הבעייתיים ולנהריה בפרט."

עיריית נהריה חברה לגורמי הממשל: משרד הבינוי והשיכון, רשות הניקוז, החברה הכלכלית ושותפים רבים נוספים, לצאת לדרך בפרויקט מהיר, יעיל ואפקטיבי עם כמה שפחות הפרעה לחיים התקינים באזורים הגובלים בפרויקט שממוקם בצפון העיר.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, לקח על עצמו את ניהול הפרויקט באופן אישי, יזם וקידם את הפרויקט שיצא לדרך בימים אלה ממש. "סוף סוף הגענו למצב שמישהו דואג לנו ועושה משהו ולא רק מבטיח שיהיה בסדר, אמר אחד מתושבי שביל הנורית בצפון העיר, אחר הוסיף: "כשמתחילים לראות דחפורים, מבינים שאלה לא דיבורים אלא מעשים. נסבול קצת מרעש, קצת בוץ אבל לא מחרדות שנקום לילה אחד עם בית מוצף".

ראש העיר הדגיש כי בפרויקט הזה מעורבים גורמים רבים, שיחד חברו לעמוד ביעדים ובזמנים כדי להקטין ככל שניתן את הסבל שצפוי להיות באזורים הגובלים עם הפרויקט – לאורך הרחובות הנורית, הכלנית ועד לשפך הים במערב – ולהעניק לתושבים פנינה נוספת לאזור – פארק נחל סער, שיהיו בו מדשאות, פינות ישיבה, שביל אופניים, מתחמי משחקים, כושר ועוד..

עם זאת, מדגיש מרלי, פרויקט בסדר גודל כזה שהעיר נהריה לא ידעה הרבה מאוד שנים, דורש מכולנו סבלנות "אם כולם יבינו שאין כאן לחיצה על כפתור ומחר יש פארק, ויהיו פה ושם תקלות ועיכובים, אנחנו נצלח את זה במועד שקבענו," אמר רה"ע.

בימים הקרובים מיד אחרי הסגר, יקיים ראש העיר שורה של מפגשים עם תושבים כדי להסביר להם פנים אל פנים את הצפוי להתרחש ולענות לשאלות אבל בעיקר, לתת מענה לבעיות שיצוצו. כבר בימים אלה הוקם צוות מיוחד שכל תפקידו יהיה להכניס את התושבים לתוך הפרויקט ולהיות שותפים למהלכו ולפתור בעיות נגישות נקודתיות שוודאי יצוצו. יחד עם זה התוכנית הכוללת מדברת על חשיבה טוטאלית לרווחת התושב, "בסוף – בסוף, מה שמנחה אותי זה לתת לתושבים באזור שקט מהצפות ואיכות חיים שאין שניה לה בערים בישראל", סיכם מרלי.

 

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות