fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קירקי ואני מאוד דומות באופי"

גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)
גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)

גילי איצקוביץ' בת 23 מפרדס חנה מוכרת בשנה האחרונה לילדים, לבני נוער וגם להורים רבים בארץ, כשחקנית המגלמת את קירקי, הדמות הראשית והמכשפת תרתי-משמע של הסדרה לנוער "כדברא" שהעונה הראשונה שלה שודרה בערוץ ניקולודיאון, והעונה השניה שלה תשודר ממש מקרוב בערוץ Teennick.

איצקוביץ', המתגוררת בשנה האחרונה בתל אביב,אכן מזוהה על ידי רבים ברחוב. "אני מקבלת המון תגובות חמות, וכשאני הולכת לקניון אני מוסיפה לעצמי עוד 20-25 דקות ללו"ז", היא מספרת. "זה כיף. קהל היעד של הסדרה הוא ילדים ונוער או האמהות והאבות שלהם, ולא פעם קורה שאני הולכת ברחוב ופונה אלי אישה ומספרת לי כמה היא אוהבת לצפות ב'כדברא' עם הילדים. מחמם את הלב שזה מדבר לא רק לילדים אלא לכל המשפחה".

על דמותה של קירקי היא מספרת: "קירקי, ילדה מאומצת, היא נערה שתמיד ידעה שהיא קצת שונה. היו לה חזיונות, היא ראתה מה עומד לקרות והצילה אנשים. יום אחד היא מקבלת פתאום חיזיון ששולח אותה לאמה האמיתית, והיא מגלה שהיא חלק משושלת מכשפות שנקראות 'כדברות'. אז מתחיל הסיפור שלה. האתגר בתפקיד הוא לעשות קסמים כששום דבר לא עומד מול העיניים שלך. העפתי בסדרה אנשים, הבערתי אש בעזרת הידיים שלי וחיממתי תה בעזרתן – ושום דבר מכל אלה לא קורה באמת, או שהוא קורה בעזרת אביזרים שלא הופכים את זה למוחשי בשבילי. אני צריכה, למשל, לעשות עם הידיים תנועה כאילו אני מעיפה מישהו באוויר, בזמן ששני אנשים מושכים אותו בחבלים מהצדדים, או לעשות עם הידיים מערבולות אוויר ואדמה. זה מורכב ומטורף לעשות את הדברים האלה, ומדהים לראות אותם אחר כך בתוצאה הסופית".

את מזדהה עם הדמות?

"קירקי ואני מאוד דומות באופי. המלהקת, אסתר קלינג, אמרה לי את זה כבר באודישן הראשון. מצד אחד קירקי היא מאוד חזקה ואמיצה, ומצד שני היא קצת מוזרה, קצת ביישנית וקצת שונה. משהו בה לא כל כך מתאים 'בול' לסביבה שלה. אז ברמת האופי, זה היה מאוד קל. אבל זו הפעם הראשונה שאני משחקת דמות ראשית".

גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)
גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)

איצקוביץ' באה ממשפחה מוותיקי פרדס חנה, ומגיל מאוד צעיר ידעה שהיא רוצה לשחק.

"לא הייתי בין הילדות עם הביטחון שמעיזות לעמוד בסלון ולעשות הצגה להורים, אבל הייתי רואה סרטים ומחקה לעצמי בלב איך אעשה זאת. בגיל עשר ביקשתי חוג משחק והוריי היו מסיעים אותי הלוך וחזור לחוג שהיה בבנימינה. התחלתי להבין שאני נהנית מזה, ואמרו לי שאני טובה בזה, מה שנתן לי הרבה בטחון, והמשכתי. בגיל 15 נכנסתי לשנתיים של סדנאות נוער למשחק בבית צבי, וסיימתי בתפקיד הראשי בהופעת הסיום שלנו, אירוע מאוד מרגש. בגיל 16 כבר חיפשתי סוכנות, עשיתי בוק והתחלתי לעשות אודישנים. זה לוקח זמן, אבל אז הכרתי את המלהקת אסתר קלינג, שלימים קיבלה אותי ל'כדברא'".

במקביל, היא סיימה את לימודיה בתיכון החקלאי ביישוב, והספיקה גם לכהן כיו"ר מועצת התלמידים. "מאוד נהניתי מזה. תמיד חיפשתי מקום לעשות דברים בעצמי, ונהניתי כשנתנו לי את האפשרות לזה. בצבא החלטתי שאני מתנתקת מכל  עניין המשחק והולכת לשירות שהרגיש לי משמעותי, בחיל החימוש. רציתי להרגיש צבא, לכלוך ונשק, להרגיש שאני באמת עושה את זה. גם חתמתי קבע עוד שנה וחצי. השתחררתי בדרגת סגן בפברואר 2016".

עד כה היא שיחקה תפקידי משנה, כמו תפקיד אורח בסדרה "שנות השמונים", ואז בא התפקיד הראשי ב"כדברא".

את רוצה להמשיך בתחום המשחק לנוער? –"שחקן, בעיקר בארץ, לא יכול לבחור את התפקיד הראשון שלו. בסופו של דבר אני לא רוצה להתקבע רק בתחום הנוער. אני רוצה לעשות המון דברים אחרים, אבל אני מאוד נהנית בתחום שאני נמצאת בו כיום, והתפקידים שאני מקבלת הם מרתקים בכל אופן. זו פשוט לא בחירה".

איצקוביץ' שיחקה גם בסרט הקולנוע "עד הקצה" (סרט ההמשך ל"ג'סטה"), בבימויו של קובי מחט, ובהשתתפות און רפאלי, מתן לקס ונאיה פדרמן. איצקוביץ' הצטרפה לקאסט בסרט השני, בתפקיד אנה, הסרט עתיד לצאת כנראה בקיץ הקרוב. העונה השנייה של כדברא עולה לשידור ב-18 למרס.

אבל עוד לפני כן, ממש ברגעים אלה, איצקוביץ' מנחה את היום השני של הקונגרס הטבעוני שיוזמת עמותת 'ויגן פרנדלי', ונערך במרכז דוהל בתל אביב בימים ה'-ו', בתאריכים 8-9.3. החיבור הזה הוא לא מקרי. "נהייתי טבעונית לפני שנתיים וחצי", היא מתארת, "יש לי אהבה לכל בעלי החיים באשר הם. אני צמחונית מגיל שמונה. אמי ואחותי גם הן צמחוניות, ובמידה רבה כאקט של חיקוי של אחותי הגדולה, רציתי להיות כמוה. ככל שעברו השנים הבנתי גם מה עומד מאחורי זה ופיתחתי לעצמי את הנושא בראש, ובצבא הבנתי שכדאי לעשות יותר מזה בשביל העולם, וידעתי שאני רוצה לעבור לטבעונות, אבל עדיין לקח לי זמן להוציא את זה לפועל. הרבה יותר קל להפוך מאוכל-כל לצמחוני מאשר מצמחוני לטבעוני. כצמחוני פשוט מפסיקים לאכול מאכלים מסוימים, כטבעוני צריך לבדוק כל דבר. ואז, באוגוסט לפני שנתיים וחצי, ראיתי סרטון של חמש שניות שקפץ לי לעיניים בפייסבוק, ובו נראתה גריסת אפרוחים במסגרת תעשיית הביצים, שנעשית כיום כשגרה. זה היה מטורף בעיניי, ומיד עברתי לטבעונות, כאילו הגוף שלי חיכה לזה, ומאז אני שם".

גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)
גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)

"לפני כחמישה חודשים פנה אלי עמרי פז מעמותת ויגן פרנדלי וגישש איתי: 'הבנתי שאת טבעונית…?' שמחתי מאוד, נפגשנו, ומאז אני מנסה להרים איתו פרויקטים. הקונגרס השנה הוא הקונגרס הטבעוני החמישי. מביאים אליו מרצים ואקטיביסטים מכל העולם, מהדגולים ביותר, שיבואו ויספרו מה הם עושים. לקונגרס מגיע הפעם בין השאר ג'יינס אספי, מהאקטיביסטים הבולטים בעולם, שנדר בעבר נדר של שתיקה למשך שנה שלמה לאות הזדהות עם בעלי החיים במשקים השונים. יהיו גם דוכנים והסברים גם לאנשים שרוצים להיות אקטיביסטים וגם למי שמתעניין ורוצה ללמוד על הנושא בשביל עצמו". פרטים ניתן למצוא באתר Vegancongress.com.

מלבד זאת, היא מרצה מטעם 'ויגן פרנדלי' בפרויקט 'אדם וחיה' שמגיע למכינות קדם צבאיות ולבתי ספר שמוכנים לשמוע על טבעונות. "כחלק מהיותי שחקנית נוער ביקשתי מאוד להרצות בפני בני נוער, ולשמחתי, זה קרה. אני מעבירה הרצאה של שעה וחצי".

באילו שאלות את נתקלת בהרצאות? –"עולות שאלות על בריאות ועל אקולוגיה. השאלה הכי מורכבת שחוזרת היא שאלה בנושאי דת. אני לא דתייה ואני לא רוצה להיכנס לשאלות של אמונה, ותמיד מגיעה השאלה על כך שאלוהים ציווה או התיר לנו לאכול בשר, ושאלות בנושא החמלה בדת והכשרות. יש לי תשובה קבועה לכך: בשורה התחתונה, אני לא רוצה להשוות אף אחד מאיתנו לאלוהים, אבל אם היינו יוצרים ברואים כאלה יפים, מתוקים, מלאי רגש ומסוגלים לחוש כאב וצער, אף אחד מאיתנו לא היה רוצה שזה יהיה גורלם. כנראה שזה לא מה שאלוהים, שברא אותם, רצה. בנוסף, ככל הידוע לי לאכול בשר זה היתר ולא מצווה, ועד אחרי המבול כל בני האדם היו צמחוניים, כך כתוב בתורה".

גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)
גילי איצקוביץ' (צילום: שרון כהן)

הצמחונות והטבעונות עשו כברת דרך בשנים האחרונות. –"נכון. כיום צריכת הבשר שלנו היא מטורפת, בני אדם כיום אוכלים בשבועיים, בממוצע, את אותה כמות בשר שבני האדם אכלו במשך שנה שלמה עד לפני מאה שנה. אבל יש התקדמות בנושא. ישראל היא המדינה עם אחוז הטבעונים הכי גבוה בעולם ביחס לאחוז האוכלוסייה. מאז 2012 קפצנו משיעור של 0.7% לשיעור של 5% טבעונים. כיום יש בארץ כמיליון אנשים שלא אוכלים בעלי חיים, מהם יותר מחצי מיליון צמחונים וקרוב לחצי מיליון טבעונים".

את בוודאי לא כל כך חריגה בטבעונותך בפרדס חנה כרכור. –"אני כמעט לא חריגה כאן, אבל אני כן חריגה במשפחתי. אמי ואחותי עדיין צמחוניות, לא טבעוניות, ובני המשפחה האחרים אוכלי בשר. אבל במשפחה קיבלו את הטבעונות שלי באופן מדהים ואמפתי, ודואגים תמיד לקינוח מיוחד עבורי בימי שישי. יש המון הבנה. זה פשוט לא נגע עדיין באף אחד מהם, ואני לא לוחצת על אף אחד".

חמש קטנות עם גילי איצקוביץ'

מודל לחיקוי: סבא שלי, דב רוזנפלד. הוא עלה לארץ אחרי השואה ועבר לחיים מאוד מורכבים בארץ, והוא אדם מאוד חזק, חיובי וחביב על כולם. אין אדם בפרדס חנה שלא מכיר אותו. מבחינתי הוא מודל להשראה בגישה שלו לחיים. הוא גידל אותי במידה רבה, הייתי מגיעה מבית הספר לסבא וסבתא, הסתכלתי עליו וידעתי שאדם כזה אני רוצה להיות.

מה לא תאכלי לעולם? כל דבר שנוצרה בגללו פגיעה בבעלי חיים.

אמונה טפלה: אני משתדלת לא לפתוח עין הרע, אבל לא מאמינה באמונות טפלות מעבר לזה.

מה הדבר הראשון שאת עושה כשאת קמה בבוקר? נכנסת לוואטסאפ לראות מה התחדש בלילה ופספסתי.

מה לא יודעים עלייך? יש לי רישיון לאופנוע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות