fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגן הצדק החברתי הוענק לעיתונאי אחיה ראב"ד

שמעון סבג מעניק לאחיה ראבד
צילום פרטי

ביום ראשון השבוע זכה העיתונאי אחיה ראב"ד במגן הצדק החברתי לשנת 2018 מעמותת יד עזר לחבר, בקרית החסד של עמותת יד עזר לחבר בחיפה, על פעילותו למען ניצולי שואה ונזקקים במסגרת עבודתו העיתונאית.

ועדת הפרס בת חמישה חברים בראשה  עומד פרופ' ביל פרידמן, נשיא כבוד של העמותה, בחרה בראב"ד מבין שורה של מועמדים. בין יתר נימוקי הועדה נכתב: "ראב"ד, נחשב לאחד מבכירי העיתונאים בצפון ובכירי הכתבים של ynet. במשך שנים הוא מסקר באהדה ורגישות את מצוקת ניצולי השואה. ראב"ד הוא איש עם לב גדול ויושר מקצועי טהור".

ראב"ד בן 51 מתגורר בכרמיאל ב-25 השנים האחרונות נשוי למזל, אמנית ומורה לחינוך מיוחד, אב לגיא, ארקדי ושיר , משמש שנים רבות  בתפקידי כתב ועורך במקומונים בצפון, לרבות עיתון זה, החל  בשנת 2004 עבודתו ב-ynet. כיום משמש כתב החדשות של האתר בחיפה וכל אזור הצפון.

שמעון סבג מעניק לאחיה ראבד
צילום פרטי

בטקס קבלת ההוקרה אמר ראב"ד: "אני מבקש בראש ובראשונה להזכיר את סבא-רבא, דוד ראב"ד ואת סבתא רבתא חנה, ובנם אברהם. שנספו בשואה. תאריך מותם ומקום קבורתם לא ידוע. אני מודה לוועדה, בראשות פרופ' ביל פרידמן, וכן לשמעון סבג, מנכ"ל העמותה. מודה לכם על הזכות לתרום את חלקי המועט, ולסייע לשורדי השואה החיים בינינו. את העמותה ועבודתה המבורכת אני מכיר ומסקר מיום שהתחלתי לעבוד ככתב ynet בחיפה, ואני חייב לומר, כי לא כולם יודעים שתחת הכנפיים הרחבות של "יד עזר לחבר", חוסים לא רק ניצולי שואה, אלא עוד רבים שפשוט נזקקים לסיוע, אם בציוד אישי, אם במקלט ומחסה, ואם בסלי מזון ביום יום ובחגים. נפלה בחלקי הזכות להכיר את העמותה הזו, ומדי פעם אף לסייע ככל שניתן בידי. מהצד השני, בהזדמנות זו, ומעל במה זו, אני רוצה לומר כי העובדה שכל כך הרבה שורדי שואה נזקקים בכלל לסיוע, של עמותות היא תעודת עניות למדינת ישראל. העובדה שאדם ששרד את התופת, עלה ארצה ותרם מדמו ומדמיו להקמת בית לאומי בארץ ישראל, וכיום צריך לוותר על מזון כדי לקנות תרופה, או להחליט אם לחמם את הבית במקום לגשת לרופא השיניים, היא לא פחות מחרפה. אני מפציר בכם, נבחרי הציבור שיושבים כאן, ואלה שלא הגיעו: בידיכם הדבר. זה הזמן לעשות, לפני שלא ייוותרו עוד, אוּדים מוצלים מאש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות