fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

21 ילדים מהקריות נפגעו בתאונות דרכים בשנה שחלפה

234 ילדים בגילאי 0-14 תושבי הקריות נפגעו בתאונות בעשור האחרון ובעשרת החודשים הראשונים של השנה שעברה נפגעו 21 ילדים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.  בכבישי הארץ נפגעו 1,605 ילדים בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2017. למעלה ממחצית מהם, 842, נפגעו בתוך הערים והיישובים.

על פי הנתונים שנמסרו עולה כי 109 מילדי קרית אתא נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון, עשרה מהם נפגעו בשנה שחלפה. 42 מילדי קרית ביאליק נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון ושישה נפגעו בשנה שחלפה. בקרית ים נפגעו בעשור האחרון 62 ילדים ובשנה שעברה נפגעו ארבה ילדים. 21 מילדי קרית מוצקין נפגעו בעשור האחרון וילד אחד נפגע בשנה שעברה.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2017, חודשים ינואר-אוקטובר, נהרגו בתאונות דרכים שישה ילדים שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 24 ילדים. שני ילדים מתוך השישה נהרגו בעת שנסעו בדרך עירונית וארבעה מהם נהרגו כשנסעו בדרכים בינעירוניות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים רבים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. הורים פשוט לא חוששים לנסוע בצורה שמסכנת את הילדים כיוון שהם לא רואים משטרה בדרכים. הגברת אכיפה תסייע בהעלאת המודעות של ההורים לסכנה הגדולה שבאי חגירת הילדים בעת נסיעה ובנהיגה בטוחה עם הילדים ברכב. המשרד לביטחון פנים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, להוסיף את הניידות הנדרשות לכבישים ולהרתיע נהגים מלסכן חיים"

בעשור האחרון נפגעו מדי שנה בממוצע כ-2,300 ילדים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב, כ-200 ילדים פצועים בחודש. בתוך הערים והישובים נפגעים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב מדי שנה כ-1,200 ילדים, 14 ילדים בממוצע נפגעים באורח קשה מדי שנה בתאונות בדרכים עירוניות.

למרות שחגורת בטיחות הוא אביזר בטיחות מציל חיים, יותר מעשרים אחוז מהילדים נצפו נוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות.כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014)  ומראה כמה ההורים לא חוששים מהמשטרה ומסיעים את הילדים לא חגורים.

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות