fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 פשיטת רגל? לא מה שחשבתם!

עו"ד דיאנה פז עם שלל טיפים לאנשים שנקלעו לתסבוכת כלכלית והגיעו לפשיטת רגל
עו"ד דיאנה פז (צילום עצמי)
עו"ד דיאנה פז (צילום עצמי)

גדעון (שם בדוי) בן 52, תושב נוף הגליל הגיע למשרדי לקבלת ייעוץ משפטי.

גדעון צבר חובות שמגיעים לסך הכולל של 320,000 ₪ ומתנהלים כנגדו תיקים בהוצאה לפועל כבר מעל עשור.

"אני כל כך רוצה לסיים עם הכל ולפתוח בחיים חדשים בלי עיקולים וחובות", אמר גדעון בייאוש ובעיניים דומעות.

לאחר שסיפר כי ניסה בעבר להגיע להסדרים עם הנושים ללא הצלחה, שאלתי אותו מדוע בחר שלא לפנות להליכי פשיטת רגל עד כה? גדעון השיב לי, כי הוא  חושש להיכנס להליך ארוך ומייגע, ובעיקר חושש מלהיות מוגדר  כ"פושט רגל".

גדעון ואני ישבנו ובחנו מהי הדרך הנכונה ספציפית עבורו לסגירת חובותיו. הצגתי בפניו את הליך חדלות הפירעון (להלן: "ההליך"), לפי חוק חדלות פירעון החדש, שנכנס לתוקף רק בספטמבר האחרון (להלן: "החוק"), ומחליף למעשה את פקודת פשיטת הרגל, ממנה כה חששו החייבים.

גדעון בחר בהליך חדלות הפירעון לפי החוק החדש!

אז מה בעצם אומר הליך חדלות הפירעון ומה החידושים בו עבור החייבים?

אין כל ספק, כי החוק  החדש מביא עמו משב רוח מרענן וחדש, ומסרב לקטלג אדם שנקלע לחובות כלכליים  כאָשֵׁם  במצבו, ואינו מחפש עוד  לְהַעֲנִישׁו על התסבוכת הכלכלית אליה נקלע. נהפוך הוא! החוק  מציג מודל שטרם היה כמותו, והוא שיקומו של  היחיד שצבר חובות.

החוק החדש חולל שינוי מהפכני

החוק החדש אינו מחפש את הסיבה, שהובילה את החייב לצבירת החובות, והחייב  אינו נבדק בציציות האם החובות הצטברו בתום לב או בשל התנהלות כלכלית כושלת. למעשה החוק מנסה לייעל את ההליך, כדי שגם הנושים יראו את כספם וגם היחיד שצבר חובות, יפתחו דף חדש בלי עיכובים מיותרים ומשיכת זמן אינסופית.

עם כניסתו של החוק, הליך חדלות פירעון כולו יימשך  כ- 4 שנים בלבד מתחילתו ועד סופו, לעומת המצב שקדם לחוק זה, בו הליכי חדלות פירעון נמשכו לעיתים אף למעלה מ 6-7 שנים, והיו מתישים הן את החייב עצמו והן את הנושים.

אז אילו שלבים מצפים לגדעון בדרך לקבלת ההפטר המיוחל על חובותיו?

השלב הראשון: הגשת הבקשה למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

השלב השני: לאחר מתן הצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון,  בו ייקבע מהו גובה התשלום החודשי שיהיה על גדעון לשלם מדי חודש לטובת נושיו, יוקפאו ויעצרו ההליכים המשפטיים שהתנהלו עד כה כנגד גדעון בהוצאה לפועל. הנושים לא יוכלו לפעול נגדו בהוצאה לפועל!

שלב שלישי: בשלב זה יערוך  הנאמן שימונה לגדעון  דו"ח  מפורט אודות גדעון (כמו למשל מה הכנסותיו החודשיות, מהם נכסיו ככל שיש ועוד..).

שלב רביעי: ייקבע מהי תקופת התשלומים  שיהיה על גדעון לעמוד בה ומהו גובה כל תשלום.

שלב חמישי: עם העמידה בתשלומים שנקבעו ובדרישות ההליך, יקבל  גדעון הפטר על חובותיו ויותיר אותם מאחוריו.

אין ספק כי החוק החדש חולל שינוי מהפכני עבור גדעון ועבור חייבים רבים, שנוהרים לעבר שערי הליך חדלות  הפירעון כדי לשים את החובות מאחור!

בשורות טובות לכולנו,

 דיאנה פז, עו"ד

 *כל האמור מעלה  אינו מהווה בשום צורה ייעוץ משפטי מחייב ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות