fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתי צריך להחליף ריצוף ומתי מומלצת הדבקה?

אם בכל פעם שחשבתם על החלפת ריצוף בביתכם נבהלתם רק מעצם המחשבה ו-ויתרתם מיד, כנראה שהכתבה הזאת בשבילכם.
החלפת ריצוף או הדבקה? | תמונה: Freepik
החלפת ריצוף או הדבקה? | תמונה: Freepik

 

חידוש רצפה הוא פעולה שמשדרגת מאוד את המראה של הבית, המשרד, החנות וכו'. כשמחליטים להשקיע בכך, יש שתי אפשרויות: החלפת הריצוף הקיים, או הדבקת ריצוף חדש על גבי הקיים. לכל אחת מהאופציות יש גם יתרונות וגם חסרונות, וכדאי להכיר גם את אלה וגם את אלה – ובעיקר להבין מתי נכון יותר להחליף ומתי כדאי להדביק.

היתרונות של הדבקת מרצפות

הדבקת ריצוף היא באופן טבעי פעולה פשוטה יותר בהשוואה להחלפת המרצפות. כשאין צורך לפרק את מרצפות הקיימות, נחסך זמן רב, והחיסכון בזמן בא לידי ביטוי גם בחיסכון כספי – האופציה של ההדבקה זולה באופן משמעותי ביחס לעלות של החלפה מלאה.

החסרונות של ההדבקה

במקביל ליתרונות של הדבקת המרצפות החדשות על אלה הקיימות, יש לשיטה הזו גם חסרונות שחשוב לקחת בחשבון, ובפרט במקרים של ריצוף כל הבית.

החיסרון הראשון הוא אסתטי – בחלק מהמקרים התוצאה לא תהיה אחידה מספיק, וזאת בגלל הבדלי גובה בריצוף הקיים. גם אם הפערים קטנים, עדיין התוצאה הסופית של הדבקה פחות מרשימה בהשוואה להחלפת הריצוף.

החיסרון השני הוא העמידות: בגלל שהמרצפות החדשות לא מונחות ישירות על התשתית האידיאלית עבורן אלא על ריצוף קיים, הן עלולות להיות פחות יציבות ולאורך השנים העמידות שלהן תתערער.

 בנוסף, בגלל שיש שתי שכבות של ריצוף, החלל הפנוי הופך קטן יותר. גם אם מדובר בתוספת צנועה יחסית היא עלולה להיות מורגשת מאוד בחדרים נמוכים, קטנים או צפופים, ולכן במקרים אלה בדרך כלל מומלצת השיטה של החלפת ריצוף.

האם יש צורך להחליף צינורות מים?

עוד מצב שבו תתבצע תמיד החלפת ריצוף הוא כשיש צורך להחליף את הצינורות שעוברים מתחת לרצפה. כדאי לזכור שבמקרים רבים שיפוץ כזה או אחר יוצא לפועל כתוצאה משילוב בין סיבות אסתטיות לפרקטיות.

אם יש תקלות שונות הקשורות לצנרת הביתית והגיע הזמן להחליף אותה, מן הסתם בכל מקרה חובה לפרק את מרצפות הקיימות וזו כבר הזדמנות טובה להחליף אותו.

גם אם הצנרת "רק" ישנה וממילא רוצים חיפוי רצפה חדש, אפשר לתפוס שתי ציפורים במכה אחת – לחדש גם את הצנרת וגם את הריצוף, כמובן על בסיס פירוק הרצפה הקיימת.

מה כדאי לעשות בדירה ישנה?

בבתים שהוקמו לפני שנים רבות סביר להניח שהחול שמתחת לרצפות כבר רטוב ופחות אפקטיבי, ולכן ההמלצה תהיה בדרך כלל להחליף את המרצפות ובהזדמנות זו גם את החול (וכאמור במידת הצורך לחדש גם את הצנרת).

במקרים אלה סביר להניח גם שהמרצפות הקיימות כבר פגומות במידה מסוימת, ולכן הדבקה עליהן תניב תוצאות לא מושלמות – עוד סיבה טובה להחליף ולא להדביק.

בכל מקרה חשוב להפקיד עבודות ריצוף אך ורק בידיים מקצועיות, מנוסות מאוד ואמינות. חברה בעלת יושרה תספק לכם ייעוץ מותאם ספציפית לבית שלכם, כך שתוכלו לדעת בוודאות מהי האופציה הנכונה יותר – וכמובן גם תיישם את ההמלצות עם ריצוף מתאים ומרשים.

צריכים לשפץ את הדירה? פנו למשפצים בישראל

 

 

קראו עוד באתר בלינקר ובקרו אותנו בפייסבוק הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפללחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות