fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפים חשובים להורים לנהג חדש

ילדכם קיבל רישיון נהיגה. שמחה, דאגה ותחושת עצמאות מתערבבות זו בזו, בכתבה שלפניכם מפורטים הטיפים וההמלצות בנושאים החשובים ביותר להורים לנהג חדש
כל הטיפים להורים לנהג חדש | תמונה: Freepik
כל הטיפים להורים לנהג חדש | תמונה: Freepik

קבלת רישיון הנהיגה היא צעד גדול לקראת חירות. היכולת להתנייד באופן עצמאי, בלי לבקש עזרה מאף אחד, היא בלי ספק אחד מהרגעים המרגשים בגיל ההתבגרות. למרות שנהגים חדשים צריכים לעבור מבחן רישוי מאתגר, ואז לעמוד בפני חודשים של נסיעה עם ליווי, חשוב מאוד שההורים יכינו אותם לרגע בו יהיה עליהם לנהוג לבד לחלוטין. במאמר זה נפרט טיפים חשובים להורים לנהג חדש. 

 

יכולת הנהיגה מתעצבת עם הניסיון על הכביש 

אין זה משנה כמה שיעורי נהיגה יקרים עבר הנהג החדש, בסופו של דבר יכולת הנהיגה מתפתחת רק במקום אחד – על הכביש. כל נהג, גם המנוסה ביותר, צובר עם השנים עוד חוויות אשר הופכות אותו לנהג טוב יותר, בטיחותי יותר. כל מצב מסוכן מחדד את הרפלקסים, והופך את התגובה לאוטומטית ויעילה בהרבה. מאחר ויכולות הנהיגה מתפתחות על הכביש, על ההורים לקחת בחשבון שיש להם אחריות ללמד את הילד שלהם כיצד לנסוע, מהם החוקים הלא כתובים אשר שולטים בכבישי ישראל, וכיצד להתנהל עם הסחות דעת אשר אינן קיימות בזמן שיעורי הנהיגה, כמו שיחות במושב האחורי, רעש ועוד. רק נהג חדש אשר חווה מספיק חוויות על הכביש, יהיה מספיק מיומן בשביל לקבל את הרכב לידיו, בלי שיהיה צורך לדאוג לכך שיחזור בבטחה. 

 

הכנסת נהג צעיר לתוכנית הביטוח של הרכב 

ביטוח חובה לרכב, כמו גם ביטוח מקיף וצד ג', דורשים מפרט על הנהגים העושים בו שימוש. כל נהג אשר נוסע בכלי הרכב, הוא מבחינת חברת הביטוח סיכון נוסף שיש לקחת בחשבון. נהגים חדשים, בשל חוסר הניסיון שלהם וגילם הצעיר, נחשבים כבעלי סיכוי גדול יותר להיות מעורבים בתאונה לעומת נהג ותיק. הנהג הצעיר עדיין חסר את המיומנות הדרושה, ועלול להתפתות לנהוג בעודו עייף מאוד, או לאחר ששתה משקאות אלכוהוליים במסיבה. לכן, הכנסת נהג צעיר לתוכנית הביטוח של הרכב היא חיונית. ההוספה של הנהג החדש עלולה לייקר מעט את הפרמיה החודשית שתשלמו, אך בלעדיה כל תאונה שיעשה ילדכם תהיה ללא כיסוי של חברת הביטוח. 

 

ליווי בנסיעות היומיומיות – להכרת האזור

אחד הכלים החשובים ביותר שיש להורים כדי להפחית את הסיכון שילדכם יהיה מעורב בתאונה, הוא ליווי בנסיעות היומיומיות. הורים רבים נוטים להתייחס אל חודשי הליווי כאל נטל, תקופת זמן שיש לעבור אותה ולסמן וי. הם לא משקיעים את הזמן לנסוע עם ילדם שקיבל את הרישיון החדש, ואם כן, הם עושים זאת רק בנסיעות מיוחדות וארוכות כמו נסיעה לטיול. חשוב מאוד להבין, שדווקא נהיגה בנסיעות השגרתיות, המתנהלות בכל יום, היא בעלת אפקט מלמד משמעותי יותר. הנסיעה היומיומית תעניק לילדכם כלים חשובים כנהג, ותכין אותו לתנאי הדרך באזור המגורים. מדובר בתנאים שיום אחד יהיה עליו להתמודד עימם כשהיה נהג עצמאי. ליווי רק בנסיעות בין-עירוניות ארוכות, לא באמת מכין את הנהג לגירויים הרבים של העיר הגדולה, לצורך לנהוג כאשר הכביש עמוס, ולחנות כאשר מאחוריו יש שורה של רכבים ם נהגים קצרי רוח. 

 

הסבר מפורט על הרכב ועל מערכות הבטיחות

לצד הליווי והקניית המיומנות הטכנית, חשוב מאוד שהנהג החדש יהיה בעל ידע מספק בנוגע לרכב המשפחתי. הוא כמובן לא צריך לקבל ידע של טכנאי מקצועי, אבל חשוב מאוד שיידע כיצד לתחזק את כלי הרכב, ואיך לטפל בבעיות נקודתיות שצצות. הראו לו איך להחליף את השמן, כיצד לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים, ואיפה לשים מים במקרה של התחממות של המנוע. כאשר אתם עובדים על הרכב או מטפלים בתקלה פעוטה – קחו את הנהג החדש עימכם, כדי שיוכל ליישם את מה שלמד.  

 

 

קיראו עוד באתר בלינקר

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות