fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעברו לגור בחריש?

משרד הבינוי והשיכון משווק היום(שני) את העיר החדשה: "חריש", הממוקמת בין נתניה לחדרה. בעיר ייבנו 5,000 יחידות דיור
שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס
שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בעיר חריש (צילום: ששון תירם)

אחד משיווקי הקרקעות הגדולים באתר אחד מאז הקמת המדינה יוצא לדרך. משרד הבינוי והשיכון מכריז היום (שני) על שיווק מיידי של קרקעות לכ-5,000 יחידות דיור בעיר החדשה חריש הממוקמת בין נתניה לחדרה, 5 דקות מכביש 6 (חוצה ישראל) ופחות משעה מתל אביב.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "הגדלת היצע הקרקעות מורידה ביקושים ומחירים. מאז כניסתי לתפקיד שווקו קרקעות לקרוב ל-120 אלף יחידות דיור. העיר החריש היא הראשונה בסדר גודל כזה שמשווקת מאז שנת 1994. לאחר שלושה שיווקים שכשלו בקציר-חריש הוכנה תכנית מתאר חדשה ואני בטוח כי התכנון המודרני, המחירים ההגיוניים והקרבה לכביש 6 יביאו אלפי זוגות צעירים לעיר שתצמח ותשגשג. התכנון לקח בחשבון פתרונות תחבורה ותעסוקה מתקדמים. המכרזים פתוחים לכולם ואין לי ספק שהם יזכו להתעניינות רבה, ונזכה להקים עיר חדשה בישראל".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס
10,300 יחידות דיור חדשות. שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (צילום: ששון תירם)

כעשרים שנה לאחר שהישוב חריש עלה לראשונה על הקרקע כישוב אזרחי, החזון של הקמת עיר חדשה במרכז הארץ מתגשם. בשנת 1992 שווקו בחריש כ-300 יחידות דיור, ומאז שלושה שיווקים נוספים בין השנים 1992 ל-1999 כשלו, והישוב לא זכה לביקושים ולהיענות מצד קבלנים ותושבים.

לאחר שלוש ניסיונות שיווק כושלים, בשנת 2008, החליטה הממשלה על הקמת ישוב עם תכנון המותאם לצביון הדתי, ומשרד הבינוי והשיכון החל לתכנן מתארית את הישוב. ב-2009 החליט שר השיכון אריאל אטיאס לאחד את התכנון במקביל ולבצע תכנון מתארי מפורט כדי לקצר הליכים. בשנה זו הוקמה ועדה מיוחדת מטעם שר הפנים שתפקידה לאשר את התוכניות ברמה מתארית מפורטת.

בשנת 2010 הקימה הממשלה ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי, לקידום היישוב חריש כפתרון משמעותי וארוך טווח המותאם לציבור בעל צביון דתי, ובשנת 2012 ניתן תוקף לתכנית.

התכנית המתאר של הישוב כ-10,300 יחידות דיור חדשות, כאשר קרוב למחציתן ישווקו כבר כעת במכרז שייפתח בשבוע הבא במתחם הפרסה ובמתחם הצפוני. לפי התכנון, בתוך פחות משנתיים וחצי כבר יאוכלסו הדירות הראשונות בעיר שתוכננה בצורה מודרנית ועם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית.

בהמשך להחלטת הממשלה משנת 2008, התכנית מותאמת למאפיינים בציבור הדתי, בזכות ההפרשות למבני הציבורי, הבנייה הנמוכה, פריסה רחבה של מוסדות הציבור, מערכת כבישים המותאמת ומעודדת תחבורה ציבורית ונגישות קרובה למסחר ולתעסוקה. כבר בשכונות הצפונית והפרסה שישווקו ראשונות, יוקצו 74 אלף מ"ר של שטחי מסחר, משרדים ותעסוקה, תוך יצירת מקורות הכנסה ועירוב שימושים של מגורים לצד מסחר ותעסוקה.

המכרזים יוצאים לדרך בימים אלה ויינעלו בעוד פחות משלושה חודשים. המכרזים פתוחים לכולם וישווקו בהם 29 מתחמים בגדלים שונים.משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מזמין את היזמים ואת הציבור לבוא ולאכלס את העיר החדשה שתספק פתרונות דיור נגישים במחירים סבירים לאלפי משפחות ותקל על מצוקת הדיור שמקיפה את כלל המגזרים. קצב התחלות הבנייה והדירות בבנייה פעילה שהגיעו לשיא של 13 שנים, יקבלו חיזוק נוסף ויאפשרו הגדלה נוספת של היצע הדירות והמשך הוזלת מחירי הדירות החדשות.

מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר "אני שמח ומברך על כך שהגענו ליום חגיגי זה המבשר על הקמתה של עיר חדשה בישראל. במרחב חיפה מלבד חריש עומד המינהל בפני שיווק של כ-15 אלף יח"ד – בחיפה, בעתלית, בנהריה, בעכו ובקרית ביאליק. שיווקן של יחידות דיור אלו ייתן אותותיו וישפיע גם על ירידת מחירי הדיור".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות