fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב חדרה מנע מהמודד מלהיכנס והארנונה הוכפלה

מאיר יחזקאל משכונת דניה טוען כי המודד לא הזדהה לפניו ולכן לא הכניסו לביתו. תוך זמן קצר הארנונה לביתו כמעט והוכפלה. עיריית חדרה:  ככל הנראה בנכס יש קומה לא מאושרת
רחוב עין זיון בחדרה. צילום: גוגל מפות
רחוב עין זיון בחדרה. צילום: גוגל מפות

בחודש אוקטובר, כחלק מסקר מדידות נכסים לחישוב ארנונה, הגיע מודד גם לדירתם של מאיר ואילנה יחזקאל ברחוב עין זיון בשכונת אחוזת דניה שבמזרח העיר. לדברי מאיר יחזקאל, המודד הגיע ללא הודעה מראש וסרב להציג מסמכים שיעידו על כך שהוא אכן מודד מוסמך ושקיבל הרשאה מעיריית חדרה לביצוע המדידה. לכן, החליט יחזקאל לא להכניסו. "הגיע אלי בחור צעיר שהציג עצמו כמודד שמועסק בידי חברת קבלן שמבצעת את הסקר עבור עיריית חדרה, אבל לא היו ברשותו תעודות או מסמכים. מה גם שלא קיבלתי שום הודעה מראש על ביצוע המדידות".

מניעה לביצוע פעולות סקר המדידות מהווה עבירה פלילית. עם זאת, המודד מחויב להציג בפני תושב המבקש זאת כתב הרשאה חתום בידי ראש העיר לביצוע המדידה.

למרות שלא בוצעה מדידת הנכס, כמה חודשים לאחר המקרה, קיבל יחזקאל מכתב מעיריית חדרה, בו התבשר, כי שטח דירתו גדל מ-84 מ"ר ל-128 מ"ר. "התקשרתי לחברת הקבלן שביצעה את המדידות לעיריית חדרה וביקשתי לדעת מדוע שטח הדירה גדל ביותר מחצי, למרות שלא בוצעה מדידה. נאמר לי שמשום שלא הכנסתי את המודד לביתי, המודד התרשם ממה שרואות עיניו ולפי דיווחיו בוצע החישוב המחודש".

יחזקאל פנה לגורמים הרלוונטיים בעיריית חדרה ולאחר זמן קצר קיבל את תגובת מנהל מחלקת הגבייה, בה צוין כי אם יש לו השגות, הוא רשאי להציג מדידה נגדית מטעמו. בינתיים התקבל חשבון הארנונה המעודכן ויחזקאל גילה כי הסכום לתשלום כמעט הוכפל, מ-653 שקלים ל-1,071 שקלים, שכן שטח הדירה גדל כאמור ביותר ממחציתו.

יחזקאל: "החברה אינה יכולה לשנות את גודל הדירה על סמך חישוב דמיוני. זו דירה שנמצאת בקומה השנייה בבניין, כיצד ייתכן שהיא גדלה באופן כל כך משמעותי? נעשה לי עוול".

מעיריית חדרה נמסר: טענת התושב נבדקה, ואכן עלה כי סירב לביצוע המדידה בנכס, שבו כל הנראה יש קומה נוספת שאינה מאושרת. גם בתשריט מופיע סירובו לביצוע המדידה, לאו דווקא בנימוק שהעלה. מחלקת הגבייה תשמח לתאם עם התושב ביקור חוזר של המודד לביצוע מדידה לבחינת שינויים אפשריים בנכס.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות