fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השף מריאנו שיינקמן יקח אתכם למסע קולינרי דרום אמריקאי

תכירו את השף מדרום אמריקה שזכה לשבחים מ"פייסבוק ישראל" ועובדי חברת מארוול עומדים בתור לאכול אצלו. מארוחות ביקבי בוטיק ועד לפופ-אפ בארסוף לאלפיון העליון- כך הפך מריאנו שיינקמן לסיפור הצלחה
השף מריאנו שיינקמן יקח אתכם למסע קולינרי דרום אמריקאי | צילום: יחצ לימור כרסנטי

כל מי שמבין עניין באוכל דרום אמריקאי מגלגל בימים אלה על הלשון את השם מריאנו שיינקמן- שף ממוצא ארגנטינאי שמביא עמו לכל אירוע ניחוחות, טעמים וסיפורים היישר מדרום אמריקה.

"עוד מילדותי כל ארוחה משפחתית היתה מעבר לאוכל, אלא חוויה עמוסת אורחים ושופעת מאכלים, עם טקס ומנהגים שונים שבהם לקחתי חלק פעיל, מהבישול ועד ההגשה. אך אז עוד לא עלה בדעתי כי יום אחד תחביב חיי יהפוך למקצוע שלי"

מריאנו, 46, נשוי ואב ל-3 ילדים, עלה בשנת 2002 לארץ, עם שני תארים ביד וניסיון עם לקוחות ומותגים בינלאומיים בארגנטינה בתחום הפרסום, היה בטוח שדרכו סלולה אלא שמפגש עם מי שלימים נישא לה- שינה את התוכניות. במרכז קליטה הכיר את אשתו ממוצא ברזילאי ונוצר קליק זוגי, כזה שמחבר בין תרבויות ומתמזג לשפה קולינרית דרום אמריקאית עשירה.

צילום: יחצ לימור כרסנטי

מה שהתחיל כחגיגת בשרים פרטית בחצר ביתם ל-100 איש, התגלגל מפה לאוזן והפך עד מהרה לפרנסתם.

מריאנו הפיק אירועי קונספט המשלבים תכנים כגון הרצאות, אמנים ועוד הפעלות לקהל אשר חושפות אותו לפולקלור הדרום אמריקאי ולחוויה קולינרית ייחודית עם ערך מוסף.

לאחר התמקצעות במסעדות מובילות בארץ ואירועי קונספט ביקבים במהלך כעשור, החליט לפתוח קייטרינג בוטיק ולצאת לדרך חדשה כשף עצמאי.

הקייטרינג מופעל כיום ללקוחות פרטיים ועסקיים ברחבי הארץ, ביניהם- מזרחי טפחות, חברת החשמל, נמל חיפה, קצא"א המוביל הארצי, AVG, קרולינה למקה ועוד.

מריאנו מפעיל צוותים באירועי ענק ומקים מטבחים בשטח, גם במקומות לא אורבניים- פופ-אפ במצדה או בארסוף זה דבר שבשגרה עבורו לדבריו.

באמתחתו רזומה הכנה של מעל 100 סוגי מנות דרום אמריקאיות, מתוכן ניתן לבחור ולהרכיב את התפריט בהתאמה לקונספטים המשתנים ובהתאם לצרכי הלקוחות:

מארוחת שף גורמה פרטית ל-10 איש ועד לאירועי אסדו בשרים ל-500 איש, קיימת אפשרות גם לארוחות טבעוניות או ללא גלוטן ובנוסף מקיים השף סדנאות גסטרונומיה שונות מהמטבח הדרום אמריקאי.

יש לציין כי מריאנו מתמחה בשיטת הבישול למגוון מנותיו ב-open fire  כלומר על אש גלויה וגחלים לוחשות, ללא שימוש בגז או חשמל.

כמו כן מפתח ובונה מתקני צלייה ייחודיים שמתאימים לקונספט היוקרתי שלו, כמו למשל, קרוסלת בשרים בצלייה ישירה, או INFIERNILLO (תרגום לספרדית: גיהנום קטן).

"כל חומר גלם נבחר בקפידה וכל הכנת מאכל מתחילה מאפס, בלי ספקים משניים, במלאכת יד"

צילום: יחצ לימור כרסנטי

בתפריטים של מריאנו, תמצאו אוכל מסורתי ארגנטינאי, כמו אסאדו, אמפנדס ודגים ענקיים על אש, אבל גם תבשילים אינדיאניים מבוליביה, טאקוס ממקסיקו, אקרג'ה מצפון ברזיל, וצ'אחה מאורוגוואי.

את כל אלה הוא מתבל בצחוק מדבק והומור חריף ושובב.

מריאנו: "באירועי הקייטרינג שלי אומרים שיש אוכל טעים אבל גם חיוך, גם מעורבות אישית, גם תשוקה, גם יופי, עוצמה, חוויה והרבה הרבה חום, כי כשאני מבשל, אני מכניס את הסועדים אל תוך החוויה הפנימית שלי, אל תוך הלב. הקייטרינג שלי הוא חלום שהתגשם. אותו חלום שלי להיות בין ארצות, בין תרבויות, בין שפע של מאכלים, ובחברת אנשים שאוהבים אוכל טוב וחוויות בלתי נשכחות. אני מעביר את הימים שלי בבתים של לקוחות מאושרים, גני אירועים וחברות, וממלא להם את הבטן והלב באוכל, תרבות ושמחה דרום אמריקאית"

צילום: יחצ לימור כרסנטי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות