fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ש"ס נכנסת לקואליציה

בגלל הקורונה: רבני ש"ס קראו ליו"ר התנועה וחבר מועצת העיר בועז ביטון, להצטרף לקואליציה העירונית.
ביטון וגנדלמן
ביטון וגנדלמן

בצל התפשטות נגיף הקורונה, נערכו בימים האחרונים פגישות בין רבני ש"ס לבין ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, בהן סוכמו פרטי ההסכם, לפיו יצטרפו ש"ס לקואליציה העירונית, ושני חבריה ימונו למספר תפקידים בעיריית חדרה וכן בחברה הכלכלית ובעמותת פנאי העיר חדרה. כמו כן, ש"ס תקבל את האחריות על המועצה הדתית ועל המתנ"ס החרדי מורשת ישראל.

כזכור, בעבר שימש יו"ר התנועה בועז ביטון כסגן ראש העיר, תפקיד בשכר. עם זאת, במהלך הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, מערכת היחסים של ש"ס עם העירייה עלתה על שרטון וחרף חתימתם על הסכמים קואליציוניים לפני הבחירות, חברי התנועה נשארו בחוץ, לאחר שהובהר כי ביטון לא יקבל את תפקיד הסגן באופן מלא וייאלץ לקיים רוטציה בתפקיד עם יו"ר 'זהות יהודית', מלכיאל אלבז. ביטון, שהופתע אז מההתפתחויות, ובחר להיכנס לאופוזיציה, יחד עם הליכוד  ורשימת מחוברים, אמר כי "מדובר באם כל הבגידות.  גנדלמן לחץ אתנו ועם הרבנים ידיים וחתם אתנו על הסכם ברור והוא מצדו בגד בנו באופן גס ובצורה בלתי נתפסת."

עם זאת, בעקבות התפשטות הקורונה, החליטו רבני התנועה לקרוא לביטון לשים את המחלוקות בצד ולהיכנס לקואליציה העירונית, שתמנה מעכשיו 16 חברי מועצה מתוך 21. ביטון אמר במהלך הישיבה בין הרבנים לעירייה, "כולם יודעים את דעתי, אני חשבתי שאנחנו צריכים להלחם על זכותינו מבחוץ, אך גם הפעם נציגי ש"ס מוכיחים שאנחנו נשמעים לרבני התנועה, וכאשר הם קוראים לנו להצטרף לדגל למען אחדות העם בימים אלו, אנחנו מניחים את דעתינו בצד, ועושים זאת תוך כניעה וענווה. זה עת של שלום ואחווה. ומכאן אני קורא גם למנהיגי העם בירושלים, עיזבו את הקטטות והשנאות, שלבו ידיים בימים אלו, ותהוו דוגמא אישית לכל העם".

מתנועת ש"ס נמסר: "מפלגת ש"ס נכנסת לקואליציה חזקה מתמיד, מאמינה בערכיה, ושואפת להישגיה, רק באמון הדדי נוכל לבנות ולהיבנות. תנועת ש"ס שמה לה למטרה בסדר ראש העדיפויות את טובת האזרח וכל צרכיו בכל האופנים, ובכללו כל דבר שאמור לקדם ולסייע לאזרח הקטן מול הממסד השלטוני או קידום מול גורם רווחה כזה או אחר, תמיד נהיה שם בשבילו. למודי ניסיון וחדורי מוטיבציה, עשינו ככל שלאל ידינו בכל תקופת שהותנו באופוזיציה ונמשיך לתרום ולעשות כיום מתוך הקואליציה תוך ראיה מרחבית ועמוקה של טובת האזרח. תנועת ש"ס מסמלת שקיפות והגינות, לכל אורך הדרך הוכחנו ונצמדנו לערכינו, לכל מקום שנצעד נביט קדימה באספקלריה של יושר והגינות ועם תובנות אלו ננסה להוביל את העיר חדרה למקום בטוח יציב ואיתן."

על פי פרטי ההסכם, ימונה יו"ר תנועת ש"ס בועז ביטון למשנה לראש העיר, יו״ר ועדת הנחות במיסים, מ״מ יו״ר ועדת מכרזים, סגן יו"ר הועדה לתכנון ובניה ומ"מ ועדת שמות. כמו כן, ישמש כדירקטור בחברה הכלכלית חדרה ובעמותת פנאי העיר חדרה. בועז ביטון אף יחזיק תקציב שנתי גדול עבור פעולות תרבות יהודית למען הקהילה. תנועת ש"ס תקבל את האחריות על המועצה הדתית ועל המתנ"ס החרדי מורשת ישראל. וחבר מועצת העיר מש"ס משה אלמליח ימונה למשנה למחזיק תיק החינוך ויהיה חבר בועדת כספים ובועדת חינוך.

כמו כן על פי ההסכם בין תנועת ש"ס לראש העיר, אישרה עיריית חדרה רשימת צרכים עבור הקהילה הצרפתית בחדרה, אשר נציגה ד"ר יעקב בן גיגי עמד כמספר 3 ברשימת ש"ס למועצת העיר. העירייה תקצה תקציב פעילות שנתי עבור הקהילה, ויוקם פורום עירוני לקידום חיי הקהילה בחדרה בו יהיו חברים נציגי הקהילה המייצגים את המגזר בחדרה. תנועת ש"ס וראש העיר ישימו את צרכי החינוך של כלל ילדי העיר חדרה ובכללם את צרכי החינוך של תנועת ש"ס, בהם תלמודי תורה "חפץ חיים" ו"להורות נתן", בית הספר "תהילה", גני ילדים בנים – בנות ומעונות היום. הצדדים יפעלו במשותף למציאת פתרונות לבינוי ולמבנים נאותים לצורך קיומה של הפעילות החינוכית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות