fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמים קץ לערי האוהלים ולטינופת בחופי מועצת חוף הכרמל

סיור מליאת המועצה לקראת פיילוט הסדרת החופים. צילום: מועצת חוף הכרמל
סיור מליאת המועצה לקראת פיילוט הסדרת החופים. צילום: מועצת חוף הכרמל

רבים מאיתנו בעת ביקרום בחופים נחשפו לא פעם לחוויה קשה של זוהמה, רכבים מתפרעים בקו החוף, אוהלים מכל עבר, רעש גנרטורים, מוזיקה רועשת, מסיבות, אירועים לא חוקיים ומפגעים  נוספים. רק במהלך חג הפסח, נוכחנו לגלות כי הישראלי המכוער השחית ולכלך את רוצות המועצה והותיר 200 טון אשפה לאורך רצועת חוף הכרמל (כ-40 ק"מ). תמונות דומות של לכלוך וזוהמה ליוו אותנו גם לאורך חג העצמאות.

מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל הצביעה ב- 15.4 על יציאה לפיילוט הסדרת קו החוף והשמירה על הסביבה החופית. כך לדוגמה, תיאסר לחלוטין הצבת מאהלים עסקיים בכל קו החוף, איסור על קיום מסיבות לא חוקיות, איסור נסיעה בקו החוף ועוד. עד ה- 1.6.19 תבוצע הסברה ואכיפה הדרגתית והחל מה- 1.6.19 תחל המועצה בפעילות אכיפה מוגברת שתמשך לאורך כל עונת הרחצה. האכיפה תבוצע גם בחופים הפתוחים וגם בחופים המוכרזים של המועצה.

למהלך זה שותפים משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים הלאומיים, מנהל מקרקעי ישראל, רשות העתיקות, החברה להגנת הטבע, משטרת ישראל, החברה לפיתוח קיסריה, ועמותת כחול ירוק.

האגף המוניציפאלי של המועצה מסיים בימים אלו את הצבת מערך השילוט בחופי הים שנפגע קשות כתוצאה מוונדליזם של נהגי השטח שדואגים לתלוש אותם כדרך קבע על מנת לטשטש את עברותיהם או במקרים אחרים שהם נבזזים ע"י גנבי ברזל.

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "הבלאגן שחגג לאורך השנים לא יימשך יותר. שיתופי הפעולה שנוצרו מאפשרים לנו לפעול בנחישות וביעילות להסדרת השימושים במרחב החופי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות