fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שאול לדרעי: לבחון שנית גביית תשלום חניה בחוף ינאי

הדר פרנקו מ"ים חופשי": "המועצה העלתה את מחיר המנוי לתושבים ויש לקוות שנשמע בשורות אחרות בקרוב".
רוצים לשלם עבור חניה. חוף ינאי

ד"ר גלית שאול – ראשת מועצת עמק חפר פנתה בשבוע שעבר לשר הפנים הרב אריה (מכלוף) דרעי במכתב בו היא מבקשת לבחון בשנית וביסודיות את ביטול ההחלטה האוסרת גביית דמי חנייה בחוף בית ינאי ולחילופין "להורות על הקצאת משאבים של ממש, שיאפשרו למועצה להתמודד עם האתגר הלאומי החשוב".

חוף ינאי. צילום רותי ברמן

במכתבה כתבה שאול: "ההחלטה לאסור גביית דמי חנייה כאמור, הביאה עמה אתגרים בלתי צפויים ובכלל זה, עומסי תנועה כבדים, פקקי תנועה בצירי ההגעה לחוף, מיקום קרוואנים במגרשי החנייה, מקרי אלימות רבים, שכרות, הקמת זולות הכוללות ספות, מיטות, מזרונים, מקררים וכדומה. מציאות זו, חייבה את המועצה להקצות משאבים רבים, בין היתר, לשם ניהול החוף, ניקיון, אבטחה ושיטור. מובן, כי מדובר בעלייה של מאות אחוזים, ביחס למשאבים שהוקצו בעבר, בזמן שהותרה גביית דמי חנייה.

יוקדם ויצוין, כי המועצה אינה מתנגדת לרעיון ה"ים הפתוח" ולמתן אפשרות לכל אדם ליהנות ממשאב הטבע הייחודי. עם זאת, המועצה לא תוכל להמשיך ולשאת בגפה ועל גבה בלבד את העול התקציבי הכבד, הממומן רובו ככולו ממקורות עצמיים וזאת למען כלל ישראל.

בנסיבות אלו ומתוך רצון להמשיך ולאפשר לכלל ישראל חווית רחצה טובה, בטוחה ונעימה, אבקש לבחון בשנית וביסודיות את ביטול ההחלטה האוסרת גביית דמי חנייה בחוף בית ינאי ולחילופין להורות על הקצאת משאבים של ממש, שיאפשרו למועצה להתמודד עם האתגר הלאומי החשוב".

הדר פרנקו מי שפעלה לביטול תשלום עבור החניה בחוף ינאי בתגובה:  "התשלום בבית ינאי הופסק כי היה בניגוד לחוק הסדרת מקומות רחצה, כאשר אסור לגבות בחניוני חופים בין עירוניים באין חניה חינמית לצדם.  רשות הטבע והגנים מקבלת מימון לחוף ממשרד האוצר בסך 1.7 מליון שקלים. אם חסר תקציב נוסף אנו בים חופשי ממליצים להם לפנות לשר להגנת הסביבה שממונה עליהם.  ישנה טענה על עומס בחוף בשבתות וחגים, אך זה קורה גם בחופים אחרים בכל הארץ, בחינם ובתשלום, שכן מאז שנות השמונים לא הוכרזו חופים חדשים למרות הגידול באוכלוסייה והביקוש של הציבור. מה שמקשה על כולנו ליהנות מהחופים בקיץ. לפי השיח ברשתות החברתיות, יש שאוהבים את ים חופשי בית ינאי ויש שלא. יש גם שכותבים עליי אישית, כך שלעיתים אני מוצגת כמלכה ולעיתים כמטומטמת. האמת כנראה נמצאת איפה שהוא באמצע, גם בהתייחס אליי וגם בנושא ים חופשי באופן כללי. צריך לזכור שקודם הרבה התבאסו ששילמו בים והיום הם מבסוטים, ואלו שבעד תשלום מבואסים גם הם.  מועצת עמק חפר יכולה להקל עלינו התושבים ולאפשר חניה חינמית בבננה ביץ במכמורת, כמו שהובטח בתקופת קמפיין הבחירות, שכן אנחנו המועצה היחידה שבתחומה חופים והתושבים משלמים. החניה החינמית שפתחנו שם לכלל הציבור, לא מספיקה בקיץ. אבל לצערנו, כרגע המועצה העלתה את מחיר המנוי לתושבים ויש לקוות שנשמע בשורות אחרות בקרוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות