fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיזהרו שלא יפרצו לכם

השוטר הקהילתי של פרדס חנה, האיל מונזר, מסביר לקשישים מה לא כדאי לעשות
האיל מונזר מרצה לקשישים \ צילום: ארז אריאב
האיל מונזר מרצה לקשישים צילום: ארז אריאב

להיזהר ממיילים חשודים ולא לפתוח דלת

ביום ראשון השבוע, אסף השוטר הקהילתי המסור (והיחיד) בפרדס חנה, האיל מונזר, את הקשישים בעיר. שתי קבוצות, של 20 איש בכל קבוצה, לפי כללי התו הסגול.  הקשישים הגיעו ל'בית הפיס בקהילה' ביישוב. שמעו הרצאה על מוגנות וגם קיבלו סופגניות ושוקולדים.

האייל מונזר: "הרציתי לקשישים, בשתי הרצאות, שעשיתי בזו אחר זו. את הקשישים שהגיעו להרצאות שלי, איתרתי דרך מחלקת השירותים החברתיים ביישוב. ההדרכה שהעברתי, הייתה בנושא המוגנות האישית. דברתי על האופן שבו צריך וגם רצוי להסתובב ברחוב. הסברתי להם כיצד כדאי לשמור על התיקים האישיים ואיך מומלץ להתנהל, כאשר מושכים כסף מתוך הכספומט. כל זאת, כדי למנוע מצבים לא נעימים של גניבות. וגם  הסברתי מדוע לא כדאי להכניס לתוך הבית, בעלי מקצוע למיניהם. שכן מדובר באנשים שהם למעשה מתחזים, המגיעים ללא הזמנה מוקדמת. ויש גם מתחזים טלפוניים,  המעידים על עצמם כי הם לכל נציגים של כל מיני מוסדות. כגון הביטוח הלאומי. הם משוחחים עם הקשישים ומוציאים מהם את פרטי חשבון הבנק".

היו כאלה שסיפרו  בהרצאות שגנבו להם?

"בהחלט כן. היו קשישים, שסיפרו לי כי פרצו אליהם הבייתה. וגם כאלה שגנבו להם את הרכבים".

בסופה של ההרצאה, קצת אחרי השוקולדים, השאיר השוטר הקהילתי האיל מונזר לקשישים את מספר הנייד האישי שלו. "הם תמיד יכולים להתקשר אלי", הוא אומר.

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות