fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרגש: שוק קח-ותן בחדרה

בשכונת גזית התקיים שוק קח-ותן כחלופה חינמית לתרבות הצריכה הבזבזנית. מחלקת שותפויות בקהילה מתכננת להפוך את האירוע למסורת מקומית.
קח תן | צילום דוברות עיריית חדרה
קח תן | צילום דוברות עיריית חדרה

שוק קח-ותן התקיים במגרש הכדורגל בשכונת גזית, בהשתתפות תושבים רבים ששמחו לקחת בו חלק.

העיקרון של שוק קח-ותן הוא החלפת חפצים בין התושבים, שהחליפו ביניהם שלל פריטים כגון צעצועים, כלי בית, דברי נוי, ספרים, ביגוד ועוד.

במגרש הוצבו דוכנים עם מוצרים במצב טוב שלבעליהם אין עוד צורך בהם, על מנת להעבירם הלאה. רבים מהתושבים התעניינו וצפו, חלק החליפו ביניהם, וחלק הוזמנו לקחת דברים, כל זאת מבלי להוציא על כך כסף.

ניכר שהתושבים נהנו מאוד, והרגישו שהם תורמים ונתרמים, וששו גם על ההזדמנות לאוורר את הבית מכל החפצים שכבר שאין בהם שימוש או זקוקים להם ולהתחדש באוצרות שאנשים אחרים כבר אינם זקוקים להם.

בנוסף פעל  דוכן הפעלה לילדים בהובלת מנהל המרכז הקהילתי בשכונה בליווי מוזיקה ומשחקי חברה.

את המיזם הוביל אגף נוצ"ץ של העירייה באמצעות מחלקת שותפויות בקהילה, מרכז צעירים, פרויקט שיקום שכונות, רשת עתיד, ובית צעירים.

לדברי מנהל מחלקת שותפויות בקהילה מוטי מברט, הפעילות התקיימה כפיילוט להטמעת חלופה זולה ואף חינמית לתרבות הצריכה הבזבזנית, לשמירה על איכות הסביבה, ולעידוד מודעות סביבתית כלכלית וחברתית. עוד ציין כי הכוונה היא להפוך את האירוע למסורת מקומית.

 

תושבים בשוק קח תן | צילום דוברות עיריית חדרה
תושבים בשוק קח תן | צילום דוברות עיריית חדרה
לרכילויות נוספות בחדרה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות