fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רחוב ללא מוצא: לתושבי רחוב ברנדייס בחדרה נמאס מההזנחה

מהמורות ובורות מסוכנים הם מנת חלקם של תושבי רחוב ברנדייס, המתלוננים על הזנחה מתמשכת מצד העירייה: "תמיד עונים לנו שהנושא לא מתוקצב". העירייה: "הפיתוח נבחן"
רחוב ברנדייס, תמונת מצב
רחוב ברנדייס, תמונת מצב

תושבי רחוב ברנדייס בשכונת ברנדייס מתלוננים על הזנחה ארוכת שנים במפגעים ברחוב מצד עיריית חדרה. לטענתם, חרף פניותיהם הרבות, הנושא לא מטופל. לעומת זאת, ברחוב אתרוג, שהוא הרחוב המקביל לרחוב ברנדייס ושייך גם הוא לשכונה, בוצעו עבודות ריבוד בכביש ואף ניטעו עצים.

תושב רחוב ברנדייס אבנר גרינוולד, מספר על הרחוב: "המצב ברחוב מזעזע. לפני כעשרים שנה סללו את הדרך באספלט, אבל כיום אחרי הזנחה של שנים רבות, לא נותר הרבה מהכביש הזה והוא מלא בבורות. יש אזורים בהם אפשר לראות מבעד לחורים בכביש את האבנים הישנות משביל הגישה הישן ששימש לכרכרות וסוסים".

אבנר ומשפחתו מתגוררים ברחוב ברנדייס בשש השנים האחרונות, אך ברחוב ישנם דיירים ותיקים שזוכרים היטב איך הרחוב נראה בעבר. לדבריו, הם מספרים שבעשרות השנים האחרונות, למרות פניות חוזרות ונשנות לעירייה, לא נעשה דבר כדי לקדם את מצבו של הרחוב ולפתחו כראוי. "לאורך השנים התושבים ברחוב פנו פעמים רבות לעירייה, במכתבים ובאופן פיזי, תמיד אנחנו מקבלים את אותה התשובה: הנושא לא מתוקצב. לכן החלטנו להתאגד כל תושבי הרחוב ולפנות באופן מסודר לעירייה בנושא ובנוסף, לתעד את התלונות לעירייה והתשובות שניתנו לנו ואת הנזקים השונים שנגרמים כתוצאה מהמצב, כגון נפילות ברחוב, תאונות דרכים ונזקים לרכבים".

במכתבם ציינו התושבים את דרישותיהם המינימליות: ריבוד הכביש ונטיעת עצים. במכתב הודגש כי תשלומי הארנונה בהם הם מחויבים נקבעו לפי התעריף הגבוה ביותר בעיר ואין לכך ביטוי במצב התשתיות ברחוב.

בהמשך פנו התושבים לנציגת פניות הציבור. מנהלת אגף פניות הציבור, יהודית אסולין, שלחה מכתב לגרינוולד בו הסבירה כי הטיפול בפנייה טרם הסתיים וכי הכביש המדובר "דורש ריבוד ושיקום שוליים בצורה יסודית וייבחן לתקציב פרויקטים לשנת 2019".

שכונת ברנדייס הוקמה ככפר ברנדייס בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הכפר על שני רחובותיו – ברנדייס והאתרוג, סופח באופן רשמי לחדרה כמה שנים לאחר קום המדינה. עם זאת, בענייני מים המשיך הכפר לשמור על עצמאות באמצעות "אגודת המים כפר ברנדייס". במהלך פעילותם של התושבים ופניותיהם לגורמים בעירייה, הגיע לידיהם מידע לא רשמי בדבר אישורה של תוכנית לריבוד מחדש של רחוב האתרוג. לדברי התושבים, בימים אלו מתבצעות עבודות תחזוקה ברחוב זה. לאור זאת, פנו התושבים בשבוע שעבר למבקרת העירייה וביקשו את בחינתה בנושא, כשהם מתייחסים כמובן לכך שברחוב האתרוג בוצע ריבוד ואף ניטעו עצים בעוד שתלונותיהם התכופות של תושבי רחוב ברנדייס העלו חרס.

תגובת העירייה: "פיתוח הרחובות המוזכרים טרם תוקצב. הפרויקטים לפיתוחם נבחנים, יחד עם עשרות פרויקטים נוספים בעיר, לקראת גיבושה של תוכנית עבודה לשנה הקרובה, שאף היא טרם אושרה ותיקבע על-פי היכולות התקציביות של העירייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות