fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רחוב דביר בפרדס חנה: מפגעי בנייה ועטלפים

השטח תקוע באמצע העבודות (צילום: פרטי)
השטח תקוע באמצע העבודות (צילום: פרטי)

ברחוב דביר בפרדס חנה סובלים התושבים בשבועות האחרונים מהידרדרות במצב המדרכה כתוצאה מעבודות תשתיות שנפסקו באמצע והשאירו שטח בנייה לא סלול ולא בטיחותי להליכה ולחניה, ובמקביל, מהחמרת בעיית העטלפים המלכלכים את השכונה ופוגעים במכוניות.

לפני מספר שבועות, כשעובדי המועצה החלו בעבודות לתיקון אבני השפה והמדרכה, זה נראה ככיוון חיובי. אך בינתיים השטח נעזב באמצע העבודות, מה שיוצר מפגע מתמשך. אמנון צברי, תושב השכונה, מתאר: "העבודה נמשכת כבר זמן רב, כשלושה שבועות, ולא מתקדמת. המדרכה, שאמורה לעבור שיפוץ, בינתיים מהווה מכשול וסכנה להולכי הרגל. עבודת השיפוץ נעשית בידי עובדים לא מקצועיים ואיכות העבודה בהתאם לכך. יש צורך לשפץ את כל המדרכות ברחוב דביר באבנים משתלבות, כי מצבן בכי רע, וכרגע חשוב לסיים את העבודה כמה שיותר מהר, כי דבר זה מהווה הפרעה לדיירי הרחוב". כמו כן הוא מתאר את הסבל של תושבי הרחוב ממכת העטלפים שאינה מטופלת: "ברחוב דביר יש עצי פיקוס שמושכים בשעות הלילה את העטלפים, שאוהבים לאכול את הפרי של העצים. הבעיה היא שלאחר שהם אוכלים את הפרי הם מטילים את הצואה שלהם על המכוניות שחונות ברחוב, בסמוך לעצי הפיקוס. המכוניות מתלכלכות מאוד מהצואה, וחובה על בעלי המכוניות לשטוף את הרכבים מדי יום, וגם זה לא מספיק, כי הצואה היא חומצתית וגורמת לנזק רב לצבע המכוניות. אנו, דיירי רחוב דביר, מבקשים מהנוגעים בדבר במועצת פרדס חנה לטפל בנגע הזה במהירות האפשרית. פתרון אפשרי הוא להחליף את מנורות התאורה ברחוב במנורות לד חזקות, כי אור חזק ירחיק את העטלפים מהמקום. בנוסף, לגזום את עצי הפיקוס ולדלל את ענפיהם".

אמנון צברי עם מכונית מטונפת מצואת עטלפים (צילום: פרטי)
אמנון צברי עם מכונית מטונפת מצואת עטלפים (צילום: פרטי)

רחל עמרם, תושבת הרחוב, מתארת: "התחילו בעבודות לפני שבועות במטרה לסדר אספלט. בעבר במדרכה יש אבני שפה משני הצדדים, אבל הן שבורות וזה עושה נזק לרכבים. בהתחלה שמו באזור המקלט יומיים שלושה עבודה קטנה ונעלמו. אחרי שבוע באו שמו עוד קטע של אבני שפה ונעלמו, יום אחד של עבודה. וככה זה נשאר. השאירו חלק גבוה וחלק נמוך. עכשיו אין מדרכה, יש חולות ואבנים, זה לא ישר ופסולת העבודות זרוקה במקום. הרסו את כל המדרכה ולא עשו כלום כבר יותר מחודש. פעם כבר נפלתי ושברתי את היד ברחוב הזה. הוא מאוד ישן ויש בו המון בורות. אנחנו משלמים ארנונה כמו כולם ומגיע לנו שירות כמו כולם. לגבי העטלפים, הם נמצאים על העצים ומלכלכים את המכוניות בצורה מזעזעת, הצואה שלהם הורסת את הצבע של המכוניות. עכשיו, בעונה הזאת, הם נמשכים לפירות של העצים, והמצב גרוע במיוחד. על כל המכוניות יש לשלשת, והשמשות מלוכלכות כל כך שאי אפשר לראות את הדרך ולנסוע. הפתרון הוא תאורת רחוב יותר חזקה, שתמנע מהם לבוא, או שיקטינו את העצים בגיזום. הייתה שנה שבה עשו זאת, וזה עבד. כשלעץ יש פחות פירות, העטלפים גם פחות באים. תושבים צלצלו למוקד 106 וביקשו לטפל בהרס המדרכה ובעטלפים. במוקד אמרו 'נעביר את התלונה' ולא נעשה כלום. אנחנו רוצים לייפות את השכונה, וזה לא הולך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות