fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

50 עצי אלון הועתקו מחריש לפרדס חנה כרכור

ברוח ט"ו בשבט: פרדס חנה כרכור הצטרפה לפרויקט העתקת עצים בין רשויות מקומיות' על מנת לשקם את יער השרון. העתקתם נעשית תחת הלכות שנת שמיטה ובאישורים מיוחדים של משרד החקלאות
מהעצים שהועברו במסגרת הפרויקט (צילום: המועצה המקומית פרדס חנה כרכור)
מהעצים שהועברו במסגרת הפרויקט (צילום: המועצה המקומית פרדס חנה כרכור)

בשבוע שעבר החלה מועצת פרדס חנה כרכור, באמצעות אגף הנדסה בהובלת מהנדס המועצה אדריכל אריה רפפורט ואגף שפ"ע בניהולו של שמוליק ג'נח, "לאמץ" עצי אלון מהיישוב הסמוך, חריש. הפרויקט הייחודי כולל בשלב ראשון העתקת כ-50 עצי אלון תבור בוגרים מחריש לפרדס חנה. עצי האלון נשתלים בחורשת עצי האלון הסמוכה לבית הספר הממלכתי "אלונים", בכדי להעשיר ולעבות את הצמחייה המקומית המאפיינת את הישוב וסביבתו.

פרויקט העתקת עצים בין רשויות מקומיות מתקיים במסגרת פעילות משותפת של משרד השיכון והבינוי ומשרד החקלאות. מועצת פרדס חנה כרכור התגייסה ונרתמה לאימוץ כ-50 עצי אלון תבור בוגרים בני כ-30 ו-40 שנה מהישוב חריש הסמוך. יצוין כי עד ראשית המאה ה- 20 היו רוב קרקעות האזור מכוסות ביער של אלון התבור, אך במלחמת העולם הראשונה נכרתו כמעט כל העצים. עצי אלון עתיקים רבים נותרו בכל רחבי הישוב, ואף החלה צמיחתם של עצים חדשים בסביבת הוותיקים.

העתקת העצים החלה כיוזמה של הורים לתלמידים מבית הספר אלונים, הממוקם בסמוך לחורשה, במסגרת ההכנות לחגיגות ט"ו בשבט הקרבות. ההורים חיפשו אפשרות להעתקת עצים בוגרים במקום נטיעתם של שתילים כנהוג מידי שנה. במסגרת היוזמה 6 עצים יועתקו לשטח בית הספר, ואילו 44 הנותרים מועתקים לחורשה הסמוכה.

מהעצים שהועברו במסגרת הפרויקט (צילום: המועצה המקומית פרדס חנה כרכור)
העצים שהועברו במסגרת הפרויקט (צילום: המועצה המקומית פרדס חנה כרכור)

החיבור עם בית הספר אלונים הירוק יכלול אימוץ העצים בחורשה והמשך העמקת הקשר בין התלמידים לסביבתם. הפעילות הסביבתית- הירוקה הינה בדגש על עצי האלון המהווים חלק מרכזי בעשייה החינוכית-קהילתית בבית הספר, אליהם גם מתייחס שמו של בית הספר הוותיק.

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש, ציין: "מועצת פרדס חנה כרכור היא הרשות הראשונה לפעול למען שיקום יער השרון הקדום שהיה יער אלוני התבור הנרחב והוותיק באזור. פעילות זו הינה בהמשך להחלטת המועצה לפני כחודש לאשר שימור עצי אלון בוגרים ברחבי הישוב בהשקעה של כ-100,000 שקלים, המשותפת לרשות המקומית ולמשרד החקלאות."

"אימוץ" העצים מתקיים תחת הלכות שנת שמיטה ובאישורים מיוחדים של משרד החקלאות. הרב יהודה עמיחי ממכון התורה והארץ העביר לרשות המקומית הנחיות מפורטות כיצד לשתול את העצים בשטח החורשה תוך שמירה על ההלכה. שורשי העצים כוסו ביריעות אטומות כדי לאפשר את שתילתם על פי הנחיות הרב ומשרד החקלאות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות