fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קשר מחייב

סא"ל שמואל ויינברגר מכרכור, מפקד גדוד הקשר של פיקוד הדרום, הוביל בתוך שנה וחצי טכנולוגיות וצורות עבודה מתקדמות שנשמעות גם בימינו כמעט כמו מדע בדיוני. האתגר הבא כבר מחכה לו בקיץ הקרוב
"הצפנות ובכמות גדולה". סא"ל ויינברגר (צילום: דובר צה"ל)
"הצפנות ובכמות גדולה". סא"ל ויינברגר (צילום: דובר צה"ל)

 

מאחורי גדוד הקשר של פיקוד דרום, גדוד רעם, עומד סא"ל שמואל ויינברגר מכרכור, שהוביל בזמן הקצר שחלף מאז שנכנס לתפקידו לפני שנה וחצי שינויים מרחיקי לכת.

הוא בן 37, נשוי לנתנאל ואב לבת ובת. כאיש צבא, כבש שנים שהוא נע ונד בארץ. ב-2007 הגיע עם משפחתו לנאות יובלים שבכרכור. לאורך השנים שירת במגוון יחידות ועשה תפקידים מגוונים, בין השאר קצין הקשר של חטיבה 401 במהלך מלחמת לבנון השנייה. במסגרת זו אף נכח בשטח יחד עם מפקד החטיבה בעת הקרב בסלוקי, אחד הקרבות הקשים והידועים ביותר במלחמה זו. כמו כן נטל חלק באירועים מכוננים נוספים, כגון ההתנתקות והעברת העיר יריחו לשליטת הרשות הפלסטינית ב-2005, כקצין הקשר של חטיבת שריון 401. "בהתנתקות הייתי האחרון שסגר את שערי עזה לג'יפ של מפקד האוגדה, אביב כוכבי, שהיום הוא מפקד פיקוד הצפון", הוא מספר. "הרכב שלי היה הרכב הלפני אחרון, והרכב של כוכבי היה האחרון, ואני סגרתי את השער עבורו".

"בהתנתקות הייתי האחרון שסגר את שערי עזה". סא"ל שמואל ויינברגר (באמצע) (צילום: דובר צה"ל)
"בהתנתקות הייתי האחרון שסגר את שערי עזה". סא"ל שמואל ויינברגר (באמצע) (צילום: דובר צה"ל)

 

בקיץ הקרוב ויינברגר יסגור סוג של מעגל כשיסיים את תפקידו הנוכחי וייכנס לתפקיד קצין הקשר של עוצבת געש, אוגדה 36 הרב זירתית הכוללת את חטיבת גולני, חטיבת השריון 188 וחטיבות נוספות, ישתייך לפיקוד צפון ויפגוש שוב באלוף אביב כוכבי, הפעם כמפקד הפיקוד.

"בשנה וחצי האחרונה, כמג"ד גדוד הקשר של פיקוד דרום, אני אחראי על כל החמ"לים, המוכנות המבצעית וכל מרכזי המחשוב שנמצאים במרחב, כשבסוף הכל מחובר לרשת", מתאר ויינברגר את תפקידו הנוכחי. "כיום כל גורם שמסתובב במרחב מחובר בתקשורת סלולרית או קווית למרכזי המחשבים שנמצאים בפיקוד. אנחנו מפעילים את כל החמ"לים של הפיקוד ותומכים בהגנת הגבולות במרחב כולו, כולל גבול מצרים, עזה וגבול ירדן. יש לנו אתרים ואנשים מאילת ועד באר שבע".

הכתבה המלאה מחר, שישי, בעיתון "כל הפרדס" ובמהדורה הדיגיטלית

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות