fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צומת האורנים: "נהגים 'עולים' אחד על השני"

כבר שנים שדבר לא נעשה לשיפור פני הצומת בפרדס חנה שיציאה ממנו מסכנת את חיי הנהגים בגלל שדה ראייה מצומצם. תושבת חבר המועצה רון לירם שפעיל בנושא: "כל חודש מתרחשת שם תאונה עם נפגעים"
"אם המועצה לא תיקח אחריות, אנחנו נצא ונסמן בלבן". צומת דרך הים אורנים (צילום: נירית שפאץ)

סאגת הסכנה התחבורתית בדרך הים ובצומת האורנים בפרט, מתנהלת במשך שנים ודבר לא נעשה בשטח. בעוד המועצה טוענת שמשרד התחבורה מונע תקציבים להסדרת הצומת ומשרד התחבורה טוען שהצומת לא נחשב מבחינתו למסוכן, טוענים תושבים כי השילוב של שדה ראייה מצומצם ביותר עם נתיבים לא מסומנים יוצר את התמהיל המסוכן שגורם לחריקות בלמים מבוהלות יומיומיות שהתושבים שומעים באזור הצומת ולתאונות דרכים תדירות.

חבר מועצת פרדס חנה כרכור, רון לירם, שפעיל בנושא דרך הים כבר שנים, מפרט את בעיית שדה הראייה: "כמו בצמתים של דרך הים עם דרך המסילה ודרך ההדרים, בצומת האורנים אי אפשר לראות כלום כשיוצאים מרחוב אורנים לדרך הים. כדי לראות רכב שבא ממזרח, הנהג צריך להימצא כבר בתוך הכביש. בכל קטע כביש 651 מצומת המסילה ועד צומת איטונג, בערך כל חודש אני עד לתאונה עם נפגעים, ומשום מה המידע הסטטיסטי נעלם בדרך כלפי מעלה. הפרדת הרשויות האחריות מובילה לכך שכל גורם לא רואה את נתוני הגורמים האחרים".

"אם המועצה לא תיקח אחריות, אנחנו נצא ונסמן בלבן". צומת דרך הים אורנים (צילום: נירית שפאץ)
"אם המועצה לא תיקח אחריות, אנחנו נצא ונסמן בלבן". צומת דרך הים אורנים (צילום: נירית שפאץ)

תושבת פרדס חנה, שכמעט נפגעה בתאונה ביום שני השבוע, אומרת שניתן לצמצם משמעותית את הסכנה בצומת בעזרת פח צבע לבן פשוט, תקציב כמעט אפסי ומעט חשיבה הגיונית: "בצומת האורנים כמעט נכנסו בי. כמעט כל יום יש שם מצבים כאלה, כי אין שילוט וגם אין סימון נתיבים בצומת. מי שעומד בנתיב הימני יכול בעיקרון לפנות שמאלה ומי שעומד בנתיב הימני יכול לפנות ימינה, והנהגים 'עולים' אחד על השני. זה כאוס מטורף, ואי אפשר לצאת מהכביש הזה בבוקר. אני עוברת אותו בתפילה. למה אני צריכה להתפלל כדי לעבור כביש פשוט? צלצלתי בבהלה השבוע, אחרי הכמעט תאונה שעברתי, למוקד העירוני של מועצת פרדס חנה. אמרו לי שם 'ידינו כבולות, תפני למע"צ'. למה אני, כתושבת, צריכה להפנות מכתבים למע"צ? עד שיגיעו התקציבים הגדולים, צריך לשים שילוט פשוט בצומת, או לסמן את הנתיבים על הכביש. קצת צבע לבן יסמן את ההפרדה בין המסלולים, ימין פונה ימינה ושמאל פונה שמאלה. זה פתרון חירום זמני שעולה מעט מאוד כסף. הצומת נמצא בשטח השיפוט של המועצה, ואם המועצה לא תיקח עליה אחריות, אנחנו, התושבים, נלך בעצמנו לצבוע את הכביש בלבן, גם אם אומרים לנו שזה מעשה לא חוקי. מדובר בהצלת נפשות".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: ראשית, "צר לנו על האירוע אותו חוותה התושבת. במסגרת פעילות המועצה לשמור על בטיחות תושביה בכלל כבישי הרשות, ובהם גם כבישי חברת נתיבי ישראל, קידמנו בשנים האחרונות תוכניות לשדרוג ושיפור הצמתים, אורנים ורבי עקיבא, הדרים והפנייה לרכבת. היקף ההשקעה הנדרשת הינו כ-30 מיליון שקלים. הפרויקטים הוצגו בפני שר התחבורה בביקורו כאן, אולם לצערנו טרם אושרו לתקצוב. עם זאת, אנו ממשיכים לפעול לקידום תקצוב הפרויקט ויישומו. סימוני כבישי הרשות המקומית מחודשים מדי שנה. בכוונת המועצה לחדש את הסימון גם בצומת האורנים-דרך הים. הצעות התושבת להצבת תמרורים, בנוסף לקיימים, צריכות להיבחן על ידי ועדת תנועה ותמרור, וכך אכן נמסר לה בעת פנייתה. החלטות אלו מתקבלות על ידי גורמי המקצוע, בהם יועץ תנועה מוסמך, נציג משטרה ומהנדס הרשות היושבים בוועדה. בהמשך לכך, נשמח לפנייתה הכתובה אשר תטופל במלוא תשומת הלב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות