fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנת סגירה מרחפת מעל הבית העגול בפרדס חנה

הורי ומנהלי בית הספר האלטרנטיבי "הבית העגול" יצאו בקמפיין שמטרתו גיוס כספים למאבק המשפטי שמתנהל על המשך קיומו
הבית העגול
הבית העגול (צילום: מוטי לב)

לפני שש שנים הוקם בפרדס חנה-כרכור בית הספר "הבית העגול" על ידי עמותת הבית העגול. לדברי מנהלי בית הספר והורים לילדים הלומדים בו, הוא שואף להיות מוכר על ידי משרד החינוך, אך עד היום לא זכה לכך. בבית הספר לומדים כיום כ-120 תלמידים מגיל הגן ועד גיל 12, המחולקים לחטיבה צעירה וחטיבה בוגרת, וכחלק מהמאבק הוא נאלץ לעבור מפרדס חנה כרכור, שם הוקם, לכפר הנוער אלוני יצחק. ההורים, תושבי פרדס חנה כרכור והסביבה, מסיעים את ילדיהם לאלוני יצחק, משלמים מכיסם את הוצאות המאבק המשפטי, ומקווים לטוב.

הבית העגול
מחכים לאישור. הבית העגול (צילום: מוטי לב)

הגישה החינוכית של הבית העגול מוגדרת על ידי מנהליו וההורים כגישה שבה הילדים לומדים ללא שום כפייה ובוחרים בעצמם את תוכנית הלימודים שלהם ואת היקפה. בית הספר קטן במתכוון, היחסים בין הצוות לתלמידים הם אישיים ומשפחתיים, אין משמעת ואין חובות פדגוגיות. בבית הספר מורים שמלמדים תחומי לימוד שונים, חלקם בתכנית הליבה של משרד החינוך וחלקם חופשיים, ועם זאת, לא מנסים לכפות על התלמידים להיכנס לשיעורים, והם בוחרים באילו שיעורים הם רוצים  להשתתף. המבוגרים מובילים, מתוך דיאלוג והקשבה לילדים.

בשנה שעברה הוצא לבית הספר צו סגירה. בית הספר ערער על הצו, ועדת משרד החינוך אומנם דחתה את הערעור, אך לדברי הנהלת ביה"ס, גם  הועדה וגם בית המשפט המחוזי בירושלים השאירו פתח לקיומו של בית הספר והמליצו למשרד החינוך ללכת לקראתם, לתת להם רישיון זמני ולראות איך ניתן ליישר את ההדורים.

קולו אור: "הטענה של משרד החינוך נגדנו הייתה שאנחנו לא עומדים ב-27 סעיפים הנחוצים למתן רישיון לבית ספר, אך ועדת הערער דחתה 24 מתוכם, וקבעה כי רק שלושה סעיפים הם משמעותיים: בעיות במבנה בית הספר, היעדר מנהל פדגוגי והיעדר מעקב אחרי מכסת שעות ונושאים שהתלמידים לומדים".

"את הבעיה במבנה, שלמעשה הייתה ביורוקרטית בלבד, פתרנו בכך שהעברנו את ביה"ס ממתחם כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה לאלוני יצחק, והמבנה שם מאושר לחלוטין. לצוות ההנהלה נוסף השנה גם מנהל פדגוגי. הסעיף היחיד שנותר בלתי פתור הוא עניין הפיקוח על השעות והתכנים, והמצב עומד כך גם אחרי שהנושא הגיע לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים. לדברי אור, משרד החינוך דורש 40 שעות שבועיות שבהן יילמדו הנושאים שהוא מתווה, ובכך, בעצם, מנסה לסתום את הגולל על קיומם של בתי ספר אלטרנטיביים.

בית הספר הגיש בקשה נוספת לרישיון, שעוד לא התקבלה עליה תשובה. לדברי ההנהלה וההורים, משרד החינוך חייב על פי חוק להחזיר תשובה לבקשה כזאת תוך ארבעה חודשים, בפעם הקודמת התשובה השלילית הגיעה רק אחרי עשרה  חודשים, ומשרד החינוך ננזף על העיכוב על ידי ועדת הערער וגם על ידי  בית המשפט. "את הבקשה השנייה הגשנו בפברואר של השנה שעברה, בהתאם לחוק", מספר קולו אור, "ועד היום, 11 חודשים אחרי , עדיין לא קיבלנו תשובה".

טרם התקבלה תגובת משרד החינוך, שתתקבל תפורסם במלואה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות