fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקודת חן

לפני כשנתיים וחצי התגרשה עדנה חן והבינה שהחיים שלה השתנו גם ובעיקר ברובד הכלכלי. עכשיו היא רוצה להוביל וללמד נשאים גרושות וחד הוריות איך עובדים מהדוחק שאחרי הגירושים לרווחה כלכלית
עדנה חן (צילום: מיה כרמי דרור)
עדנה חן (צילום: מיה כרמי דרור)
עדנה חן (צילום: מיה כרמי דרור)
עדנה חן (צילום: מיה כרמי דרור)

עדנה חן, בת 48, גרושה ואם לשני ילדים בני 19 ו-17, תושבת פרדס, החליטה לעזור לנשים חד הוריות קצת אחרת, להפוך אותם למובילות, ווינריות אם תרצו, לא כאלו שעסוקות במלחמת הישרדות כלכלית.

בימים אלה מנהלת ומעבירה חן סדנה בת שישה מפגשים לקבוצה בת שמונה נשים, שתכליתה אימון לכלכלת המשפחה ופריצת דרך כלכלית. הסדנה מיועדת בעיקר לנשים גרושות, חד הוריות. אחרי הכל, היא – למודת ניסיון בעצמה – זיהתה כבר את האתגרים הכלכליים והרגשיים העומדים בפני אותן הנשים שמציבים אותן במקום ייחודי.

שנה של שיקום
לפני חמש שנים עזבה חן מקום עבודה שבו עבדה כעשר שנים. "התחלתי לחפש את עצמי מקצועית, התנדבתי זמן מסוים בארגון 'פעמונים', והייתי אצל מאמנת אישית", היא מספרת, "הרגשתי שזה מה שאני רוצה לעשות. אחרי חוג אימון של שנה שעברתי במתנ"ס, הלכתי לקורס אימון. כבר במהלך הקורס ידעתי שאני רוצה לעסוק באימון בתחום הקריירה. הלכתי גם לקורס בנושא אימון לאנשים שצריכים שיקום לקריירה, לחזור למעגל העבודה".

לפני שנתיים וחצי, כשנתיים אחרי שהלכה ללמוד אימון, היא התגרשה. "לקח לי שנה לשקם את עצמי ממשבר הפרידה", היא מספרת, "ואחרי אותה שנה, הבנתי שאני רוצה לפתוח עסק עצמאי וגם לאמן. אחרי עבודה עם מלווים שקידמו אותי בעבודה אינטנסיבית, התחלתי לפרסם ולאמן, בעיקר בנושא קריירה".

את הפנייה לסדנה קבוצתית לקריירה וכלכלת המשפחה לנשים חד הוריות חן עשתה במפתיע, בקיץ האחרון. "הייתי במסיבה בקיץ ושוחחתי שם עם אשה מפרדס חנה ששיתפה אותי בכך שהיא מתגרשת, ותיארה את הסכם הגירושים", אומרת חן, "הסיפור נגע בי וחשבתי עליו במשך כל סוף השבוע, וביום ראשון ישבתי מול המחשב וכתבתי בבת אחת את כל הסדנה הזאת. הבנתי שזה מה שאני צריכה לעשות. יש לי ידע וניסיון שמאפשרים לי לעשות את זה. נשים צריכות את זה, ואני עברתי את זה".

ייחודה של הסדנה, מוסיפה חן, בכך שמחירה שווה לכל נפש, והיא מעבירה את המשתתפות בה תהליך אינטנסיבי: בשישה מפגשים נערכים היכרות, שיקוף מצבן הכלכלי של המשתתפות, תכנון כלכלי בהווה, התמקדות וגיבוש חזון כלכלי לעתיד. "נשים גרושות וחד הוריות מתמודדות לבדן עם כל הצדדים בחיים. במסגרת זוגית בני זוג מתחלקים בהם. בין בני זוג יש בדרך כלל חלוקה טבעית, כל אחד עושה דברים אחרים, ואצל החד הוריות כל נושא המשפחה נופל על אדם אחד, ויש צורך להתמודד לבד עם הכל.

"הן צריכות להתמודד גם עם סיטואציות ייחודיות שמצבן מביא: קשיי מזונות ולפעמים עימותים עם בן הזוג לשעבר, קשיים של הילדים בעקבות הפרידה ועוד. כל זה דורש מהן עוד תשומת לב, ולפעמים גם השקעה כלכלית נוספת. בנוסף, לעצם הסטטוס של גרושות וחד הוריות יש השלכות ייחודיות שדורשות התעסקות מיוחדת. למשל, סיטואציות מיוחדות נוצרות אם גרושה רוצה לצאת עם מישהו, או שהיא יוצרת קשר עם מישהו שיש לו ילדים משלו".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "כל הפרדס"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות