fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמאס מההתעללויות

מקרי התעללות מזעזעים בבע"ח בארץ הזעיקו תושבי פרדס חנה כרכור לקדם עצומה למצות עם המתעללים את הדין
חתולים צילום עליזה רוזן-הברמן

גל ארצי של מקרים של התעללות בבעלי חיים שעלו לכותרות בחודשים האחרונים, וענישה מקילה מאוד או אי ענישה בכלל שנוקטות רשויות החוק בנושא, זעזע וקומם רבים בארץ. בין המקרים שהתפרסמו היו, למשל, מקרה של חייל ששפך חומצה על חתולה בבסיס צבאי, מה שהביא למותה והסתיים ללא עונש לחייל, והתעללות בחתול באילת שצולמה. השבוע העלו פעילים לזכויות בעלי חיים עצומה לרשת בנושא, ב-https://www.atzuma.co.il/animalsrights2020,  ובה הם דורשים להחמיר בענישת המתעללים בעלי חיים, ועליה כבר אלפי אנשים. בין החותמים והמקדמים את העצומה הבולטים פעילים למען בעלי חיים בפרדס חנה כרכור. אף שהמקרים המדוברים האחרונים היו במקומות אחרים בארץ, גם בפרדס חנה כרכור כבר היו לא מעט מקרים.
מהעצומה: "לאחרונה פורסמו בכלי התקשורת מספר מקרים קשים מאוד של התעללות בבעלי חיים חסרי ישע. מדובר, בין היתר, באדם שנעצר לאחר שתועד בועט באכזריות בחתול רחוב באילת, וככל הנראה הרג אותו. ובצעיר תושב מרכז הארץ, שנעצר לאחר שעל פי החשד התעלל וחנק למוות כלבה בת 12 במתחם צימרים בצפון הארץ. אנו דורשים מהפרקליטות להגיש כתבי אישום ולדרוש עונש משמעותי של מאסר בפועל לשני המתעללים הללו. הגיע הזמן להטיל עונשי מאסר כבדים על אזרחים המתעללים בבעלי חיים, מתאכזרים אליהם, מענים והורגים אותם. חברה חומלת נמדדת ביחסה לבעלי החיים. חברה שמקילה ראש בהתאכזרות בבעלי חיים והריגתם, ולא מענישה בחומרה את הפושעים המבצעים את המעשים הנוראיים האלו, תהיה גם קהת חושים לפגיעה בבני אדם. אדם שהיה בועט בראש או חונק למוות אדם אחר, היה נעצר מיד ונכלא לשנים ארוכות – ומן הראוי שכך ייעשה גם לאותם מתעללים בבעלי חיים. הגיע הזמן שהפרקליטות תוביל שינוי היסטורי: דרישת עונש כבד של מאסר בפועל לשניים אלו (ולא הגעה להסדר טיעון בתירוצים וטיעונים שונים, שילמד כי מדינת ישראל מקילה ראש באירועים מסוג זה) תעביר מסר ברור ונחרץ לכל מי שיחשוב להתעלל בבעלי חיים, כי ימצא עצמו בבית הסוהר לתקופה ארוכה; ותעביר גם מסר חינוכי וחומל לשאר האזרחים, ובעיקר לדור הצעיר".
פעילה למען בעלי חיים מפרדס חנה מסבירה את תמיכתה בעצומה: "אני חושבת שאנשים כאלה, שמתעללים בבעלי חיים, הם אנשים חולים. הם לא מבינים שבעלי חיים, ולא משנה איזה בעלי חיים, מרגישים כאב. איזו הנאה יש בלהתעלל במישהו ככה? ומה גם שאדם שעושה דברים כאלה הוא מסוכן לחברה ומועד להיות עבריין. מי שהורג חיה עלול באותה מידה גם לרצוח אדם אחר".
פעילה נוספת אומרת: "אני נתקלת במקרים דומים בפרדס חנה כרכור. מבחינת תודעת הציבור, עשינו דרך בארץ בנושא מאז הימים שבהם בעלי חיים נתפסו כחפצים שכל אדם יכול לעשות בהם ככל העולה על רוחו ואיש לא היה מתערב. כיום אנשים רבים בארץ רואים בזה פשע. עכשיו הגיע הזמן שהמדינה תיישר קו ותגבה את זה בחקיקה וענישה. מה לעשות, יש אנשים שמבינים רק את השפה הזאת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות