fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפרדס חנה למבוא מודיעים שנשרפה

תמר ועקיבא גרש, תושבי פרדס חנה, נרתמו לאיסוף תרומות כסף ומזון עבור תושבי מבוא מודיעים שבתיהם נשרפו כליל
חפצים שנאספו בביתם של הזוג גרש (צילום: פרטי)

סוף השבוע שעבר התאפיין בגל של שרב ובשריפות רבות, שהפעם פסחו על אזורנו והתרחשו יותר במרכז ודרום הארץ- אזור בית שמש, מודיעין, דרום מישור החוף. אחד הישובים שנפגעו קשה במיוחד בשריפות הוא מושב מבוא מודיעים, הנמצא קרוב לעיר מודיעין וליער בן שמן: רובם הגדול של הבתים במושב הזה נשרפו, וכל תושביו נאלצו להתפנות ממנו, חייהם נהפכו תוך יום אחד והם נותרו ללא כל חפצים וציוד.

תושבי מבוא מודיעים, מושב דתי שחלקם הגדול של תושביו הם עולים מארצות הברית, פונו בתחילה לכפר הנוער בן שמן, ולאחר מכן עברו ליישוב יד בנימין, שם הם מנסים לארגן מחדש את חייהם. בינתיים, מיד בתחילת השבוע, התגייסו חבריהם, עקיבא ותמר גרש, תושבי פרדס חנה, לאיסוף תרומות בציוד ובכסף עבורם. תרומות הציוד הבסיסי נאספו בהצלחה ובמהירות שיא, וההתרמה עברה לשלב הבא, כפי שעקיבא גרש תיאר ביום שני השבוע: "יש לנו חברים ותיקים במבוא מודיעים, שאנחנו מכירים אותם כבר יותר מ-20 שנה. עכשיו רוב התושבים שפונו מכפר מודיעים, מעט 200 אנשים, נמצאים עכשיו בפנימיה של ישיבה יד בנימין, וצפויים להישאר שם לפחות שבועיים. בהמשך הם יתקדמו לשיקום שלב אחר שלב. כשהם הגיעו לשם אחרי השריפה, לא היה להם כלום. התחלנו, ביחד עם עוד אנשים בארץ, לאסוף עבורם בגדים וצעצועים, וקיבלנו המון תרומות. מדובר בקהילה מיוחדת, אנשי בריאות שאוכלים טבעי ואורגני. יש להם כיום אוכל, שלוש ארוחות ביום, אבל לא המזון הבריא והטבעי שהם רגילים אליו, ואנחנו מתחילים לאסוף עבורם מזון טבעי מבתי טבע וכסף כדי לקנות להם אוכל, וציוד מיוחד. הפסקנו עם תרומות הבגדים והצעצועים, שאספנו די עבורם". מתוך רשימת הדברים שאספו בהמשך, שהביא עקיבא גרש: קומקום, בלנדר, שמן קוקוס ועוד.

בעוד המשטרה חוקרת את הסיבות לשריפות, שימש ביתם של עקיבא ותמר גרש נקודת איסוף לחפצים שהתקבלו כתרומות לאנשי מבוא מודיעים, והתרומות התקבלו בנדיבות. כשעברו לאיסוף תרומות כספיות, המשיכו בני הזוג לרכז את התרומות הכספיות, והפנו את התורמים לכתובת האינטרנט שבה ניתן גם לתרום, https://app.mobilecause.com/vf/CRISIS?fbclid=IwAR3HBhXyAwB5jm2cHcLbps7cOBerUks1bsSxNZOn2Tgbz7AuSbdLc9MloSA .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות