fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטרה יוצרת מציאות

אחרי 15 שנות נדודים ועסקים טובים בעולם, הבין מתתיהו כהן מפרדס חנה כי השינוי האמיתי בחייו של אדם קורה רק כשמבינים שמשהו לא עובד, לוקחים אחריות וגורמים לו לפעול. כיום, כמאמן בשיטת NLP, הוא מנסה לעזור למטופליו לצמוח ולהתפתח גם ממקומות נמוכים מאוד
מתתיהו כהן (צילום: אורה כהן)
"לכל אדם יש מטרה שבשבילה הוא בא לעולם". מתתיהו כהן (צילום: אורה כהן)

"אחד הדברים שעוזרים לי בעבודה הוא האמונה שלי באנשים. אני מאמין שהם יכולים לשנות ולשפר את חייהם. כשאתה מאמין במשהו, אתה יוצר מציאות, יוצר כוח". הדובר הוא מתתיהו כהן, תושב פרדס חנה ב~15 השנים האחרונות, נשוי ואב לשני בנים ובת, מורה דרך ומאמן NLP להתפתחות וצמיחה.

"לכל אדם יש מטרה שבשבילה הוא בא לעולם". מתתיהו כהן (צילום: אורה כהן)
"לכל אדם יש מטרה שבשבילה הוא בא לעולם". מתתיהו כהן (צילום: אורה כהן)

 

"נולדתי וגדלתי בחולון", הוא מספר על המסע הייחודי שהביא אותו לנקודה בה הוא נמצא היום. "מילדותי הייתי ייחודי בסקרנותי. כל הילדים סקרנים, אבל אצלי זה נכנס פנימה לשאלות כמו "מי אני?", "מה המשמעות של כל זה?". הסקרנות גם הביאה אותי לחלום על טיולים בעולם. אחרי פציעה שבעקבותיה השתחררתי מהצבא, הייתי מיד על המטוס לארה"ב". התכנון היה לעשות קצת כסף ולהמשיך לטייל לדרום אמריקה, אבל הוא הצליח כלכלית, הרבה מעבר לציפיות שלו. "אחרי ארבע שנים מצאתי את עצמי עדיין בארה"ב, עם שלושה עסקים משלי, עושה עסקים טובים ורחוק מאוד מהחלום לטייל. הייתי בפלורידה וראיתי סביבי הרבה 'פנטסטיק פלסטיק', רדידות, היה חסר לי עומק. תוך חודשיים~שלושה סגרתי את כל העסקים והמשכתי לטיול בדרום אמריקה".

כהן המשיך ליפן כדי להגשים את חלומו ללמוד אייקידו וטאי צ'י. "קסם לי הרעיון שהכוח של היריב בא אליך ואתה גורם לו להמשיך הלאה ואין התנגשות אלא זרימה, מילה שחשובה לי בחיים. שלוש שנים למדתי את אומנויות הלחימה האלה ביפן והוסמכתי כמורה לאייקידו. עשיתי שם המון כסף. ביום אחד יכולתי לעשות 1000 או 2000 דולר. הבנתי שם שכסף, גם אם הוא בא בקלות, לא עושה אותך מאושר, הוא רק כלי, אמצעי. לא הייתי מאושר, הרגשתי שם בדידות. התאמנתי שעות והחזיק אותי שם רק האייקידו".

הכתבה המלאה ביום שישי ב"כל הפרדס" ובמהדורה הדיגיטלית

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות