fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחכה על הגבול

גילי טבצ'ניק, האיש שהמציא את פסטיבלי השאנטי, עבר לשטיחים וריהוט ייחודי שמיוצרים במפעלים שהקים במצרים. מאז המהפכה הוא מקבל את הסחורה מסיני, שבה הוא לא מפסיק לבקר, ומקווה שהעניינים יירגעו וכמה שיותר מהר כדי שיוכל לקבל ויזה ולשוב ולבקר במדינה שהוא דווקא מאוד אוהב
גילי טבצ'ניק (צילום: איילת קדם)
גילי טבצ'ניק (צילום: איילת קדם)

בשנת 96', אחרי שחזר מטיול של שבע שנים בהודו, ארצות הברית ודרום אמריקה, ייסד גילי טבצ'ניק ביחד עם חברים את פסטיבל השנטיפי. הפסטיבל התקיים במטע האבוקדו של אביו בקיבוץ גן השומרון, בחג השבועות. בעקבות הצלחת הפסטיבל ייסד טבצ'ניק פסטיבלים נוספים כמו בראשית ובומבמלה.

הוא המשיך עם המסורת שהקים בשנים האחרונות עד שעניין הפסטיבלים דעך מבחינה כלכלית והוא נאלץ לחפש לעצמו מקור פרנסה אחר. כך נולד העסק "דידי מוצרי סיני": חמש חנויות בפרישה ארצית בפרדס חנה, הוד השרון, אילת, עוספיה ויפו. בחנויות הוא מוכר ביחד עם אחיו רוני כריות, מזרונים ורהיטים מכפות תמרים, שכולם מיוצרים בשני המפעלים שיש לו במצרים, ביחד עם שותף מקומי.

"מאז המהפכה במצרים לא נותנים לי ויזה, אבל אני נפגש עם השותף שלי הישאם בסיני והסחורה עוברת אלינו דרך הים", הוא מספר, "אני מקווה שבקרוב אוכל שוב לנסוע למצרים ובינתיים אני בסיני למשך כמה ימים כל חודש. זה לא מפחיד כי אחרי שאתה מגיע לגבול, אתה שוכח שיש עניין. סיני היא גן עדן מושלם".

טבצ'ניק, בן 43, נשוי ואב שלושה, תושב כרכור לשעבר, מתגורר כבר שלוש שנים בקציר. "יש שם את הקטע שבימים טובים רואים נוף פנורמי עד הרצליה ועד חיפה. תמיד גרתי בתוך פרדס ואף פעם לא היתה לי מודעות לכך שיש אופק. השקיעות יפות ורואים את הים עמוק פנימה", הוא אומר.

הוא ילד טבע נצחי, פריק שהתבגר אבל נשאר נווד בנשמה ומצא את הדרכים שלו לשלב בין חופש למשפחה, בין נדודים לבית. הדרך הזאת התחילה בפסטיבלים, נמשכה בסיני והסתיימה על הקו מצרים-ישראל.

עברו לעיתון כל הפרדס כדי לקרא את הסיפור המלא

גילי טבצ'ניק (צילום: איילת קדם)
גילי טבצ'ניק (צילום: איילת קדם)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות