fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק הגז: אלי אטיאס מונה לפעול בשם חיים געש והמועצה

סגן ראש המועצה ומחזיק תיק הספורט: "חשוב לפעול להרחקת אסדות הגז ככל הניתן מקו החוף. לא ניתן להעלות על הדעת כי קידום מהלך כה חשוב יטמון בחובו נזק סביבתי משני כבד"
אלי אטיאס (צילום: עצמי)

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש, מינה את סגנו, חבר המועצה ומחזיק תיק הספורט, אלי אטיאס, לקידום הטיפול במהלכים האזוריים להעברת משק האנרגיה לגז כך שייטיבו עם תושבי פרדס חנה כרכור והאזור. אטיאס יפעל בשם געש והמועצה לקידום עמדת הרשות המקומית בפורום המאבק האזורי, במקביל לפעילותה העצמאית של המועצה באמצעות גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, ומנהל היחידה הסביבתית, אייל שני.

מועצת פרדס חנה כרכור פעילה בשנים האחרונות למען קידום מעבר פעילות משק האנרגיה מפחם לגז בתחנת אורות רבין של חברת החשמל, הסמוכה ליישוב, כחלק בלתי נפרד מהמאבק לצמצום מפגעים המזהמים את האוויר ולשמירה על בריאות ואיכות חיי תושבי פרדס חנה כרכור והאזור. במסגרת זו, התקבלה התוכנית הארצית הכוללת הצבת אסדות הגז במרחק של קילומטרים ספורים מקו החוף באזור. ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר כי בהמשך לעמדתה העקבית בשנים האחרונות לצמצום גורמי הזיהום באזור, היא פועלת להרחקת האסדות ככל הניתן מקו החוף כך שימוקמו בסמוך לאסדות הקידוח. היבט חשוב נוסף למאבק זה הוא ביטול שריון שטח רחב היקף בסמוך לאחסון הקונדנסט המתוכנן לקום באתר חגית.

אלי אטיאס (צילום: עצמי)
אלי אטיאס (צילום: עצמי)

געש ציין: "החשש הגדול הוא מבקשת המדינה לשריין שטח של כ-60 דונם סמוך למכלי האחסון של הקונדנסט, וכמובן מקרבתן האפשרית של האסדות לקו החוף אשר טומנת בחובה מפגעים אסתטיים וסביבתיים העלולים לפגוע בחי ובצומח. עם זאת, אנחנו מברכים על מעבר הצפוי מפחם לגז. נפעל בכל הנחישות והנחרצות להמשיך ולשמור על איכות חיי תושבינו בכל המובנים וההיבטים".

אטיאס הוסיף: "לצד חשיבות מעבר משק האנרגיה מפחם לגז, שיכול לצמצם משמעותית את זיהום האוויר באזור, חשוב לפעול להרחקת אסדות הגז ככל הניתן מקו החוף, ואנו פועלים בהתאם למדיניות זו. לא ניתן להעלות על הדעת כי קידום מהלך כה חשוב יטמון בחובו נזק סביבתי משני כבד. בכוונתנו גם לפעול לביטול ייעוד שטח רחב היקף בסמוך לאחסון הקונדנסט, שמעבר לסיכון המיידי הכרוך בהצבתו על קו החוף – עלול להפוך בהמשך הדרך לבסיס לתעשיות פטרוכימיות באזורנו. אנחנו מצפים לקבל הבהרות מהגורמים האחראיים בממשלה על רמת הסיכון האפשרית ממהלכים אלו, ולהמשיך לשתף פעולה עם הרשויות השכנות למען שמירה על סביבה ירוקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות