fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשהנעל מתאימה, הרגל נשכחת

עופרי ברוך וקובי רוזן מפרדס חנה כרכור מתחברים בחיים ועל הבמה במופע משותף חדש
עופרי וקובי (צילום: נירית שפאץ)

עופרי ברוך וקובי רוזן מפרדס חנה כרכור מתכוננים בימים אלה בהתרגשות למופע שהם עומדים להעלות בחודש הבא, "געגועים לנעל". השניים חוגגים 15 שנות זוגיות ושרים ביחד כבר הרבה זמן, אך זו הפעם הראשונה שהם מעלים מופע מקצועי. היחסים ביניהם החלו לפני 15 שנים. מאחורי עופרי, בת 57, יש ניסיון של שנים בתחום הבמה. היא למדה משחק בניסן נתיב והופיעה כשחקנית וכזמרת. בצבא הייתה בהרכבים ובהמשך שיחקה בהצגות ילדים, בתיאטרון, בדיבובים לסדרות ילדים, ושרה. "התפרנסתי מתחום הבמה. כשנולד בני, היום בן 21, החלטתי להפסיק. הבנתי שמיציתי. לשחק בתיאטרון פירושו לצאת כל יום מהבית בבוקר ולחזור בלילה. לא רציתי את זה, רציתי להיות אמא כמו שצריך. התמסרתי לאמהות ועסקתי בקוסמטיקה, עד שחיידק הבמה והשירה התעורר ולא הניח לי, והתחלתי ליצור, והפעם, להבדיל מעבר, לא הגבלתי את עצמי לתחום התיאטרון. לפני 16 שנים התחלתי ללמוד לימודי ימימה, ותוך כדי הלימודים חוויתי פרץ חזק של כתיבה של עשרות שירים, התחלתי ליצור מוזיקה וטקסטים והבנתי שאני אדם יצירתי. התחלתי ללמוד פיתוח קול והבנתי שמוזיקה מבריאה אותי וגם אחרים. ב-2012 הוצאתי דיסק שירים".
קובי, בן 67, בא, הוא מספר, מבית של שירה, אך עד שפגש את עופרי עסק בחייו המקצועיים בדברים שונים שאינם בתחום הבמה. "כשהגעתי לפרדס חנה הייתי אמן יוצר וגידלתי בבית שלושה ילדים. אחרי שנפרדו דרכיי ודרכי גרושתי, חייתי 'אימהוּת' ובמקצועי אני עוסק בגינון. הנפש שלי מושכת להיות בחוץ, בחופש, וגינון זה הטבע שלי, ופתאום עופרי הופיעה בחיי. לילה אחד עופרי קמה ובבוקר היו כמה שירים על המדף. ראיתי שזה בנשמתה. עבדנו על זה ביחד. בתחילה באתי לזה ממקום של לעזור, לפרגן ולדחוף אותה, אבל כשהתחלנו ממש לשיר יחד, הסתבר שנעים לשמוע אותנו, ויש לנו מה לומר".
"זה דבר עיקרי בחיינו, אנחנו חיים ושרים", מוסיפה עופרי. "זוגיות בימתית היא יותר מהחלום שלי. קלטתי שהוא שר מאוד יפה, ואני יכולה לעבוד עם האדם הכי קרוב אלי. אנחנו יכולים להתחבר בפן הווקאלי, הרעמוקר. זאת מתנה אדירה במקום שבו אני נמצאת בחיים. התחלנו להעלות שירים יצוענו לפייסבוק וקיבלנו תגובות טובות. הופענו באירועים חברתיים וגם על כך קיבלנו תגובות נהדרות".
מהאזנה לדוגמאות שהשניים שחררו לרשת, מה שבולט לי מיד הוא שהם מאוד בעניין של שירה בהרמוניות, אחד הדברים שחסרונם מורגש בעולם המוזיקה ומעורר געגועים לשנות ה-60 וה-70, שנים שהן לא היה מחסור בהרמוניות במוזיקה הפופולרית. "גילינו שהקולות שלנו נשמעים טוב ביחד, וזו מתנה. אנחנו לוקחים שיר וקשובים לו, באותו ראש", הם מסבירים.
המופע החדש מורכב מקאברים ל-15 שירים מוכרים שהשניים בררו ובחרו לבצע, קושר את המוזיקה והזוגיות של השניים. "את השירים בחרנו מתוך הרבה חומרים. בחרנו את אלה שמתאימים לנו ומבטאים אותנו. אלה שירים על יחסים, זוגיות. אנחנו כבר לא ילדים. לאהבה, לתשוקה ולרצון לעשות משהו חדש אין גיל. גם אדם בן 67 מרגיש כמו ילד, עולה על הבמה, שר. בנינו למופע מסגרת של סיפור מהחיים, שאנחנו עומדים לצאת להופעה וכל פעם קורה משהו לא צפוי בדרך. במופע יש גם שיתוף של קהל, גם נעלה אנשים מהקהל על הבמה. הדברים שנוגעי בנו כגבר ואישה יכולים לגעת בכל גבר ואישה".
מופע הבכורה יתקיים ב-24.2, במועדון היוניקורן בפרדס חנה, ובהמשך הם מתכוונים להופיע גם באירועים כמו ימי נישואים וערבי גיבוש, אירועים שונים שמתאימים לאנשים מגיל 30 ומעלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות